Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: با هر نوع تخلف در بازار مسکن و اجاره از جمله دریافت سکه و دلار به جای اجاره برخورد خواهیم کرد.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور  با بیان اینکه خرداد ماه امسال دولت و بانک مرکزی اعلام کردند که قیمت‌ها ۴۸ درصد افزایش یافته، اما این در حالی است که در همان دوره قیمت تنها ۸ تا ۱۲ درصد افزایش یافته بود، اظهار کرد: هم اکنون قیمت‌ها در کف بازار ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته و این در حالی است که طبق گفته بانک مرکزی قیمت‌ها ۱۰۰ درصد افزایش یافته و در ماه گذشته تنها یک درصد قیمت کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس اتحادیه مشاور املاک توضیح داد: قیمت‌ها تنها در یک منطقه کاهش نیافته بلکه این کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی در بین تمامی مناطق بوده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در برخی از آمار‌ها اعلام می‌شود که قیمت مسکن در یک منطقه در مقایسه با مناطق دیگر بیشتر کاهش یافته که به عقیده بنده این اظهار نظر‌ها و آمار‌ها خود باعث تشدید قیمت‌ها می‌شود و نباید به این موضوعات دامن زد، افزود: ما تمامی آمار‌ها را از کف بازار اعلام می‌کنیم و زمانی که مجوز صادر می‌کنیم از تمامی مشاوران املاک در مناطق مختلف قیمت‌ها را جویا می‌شویم.

خسروی تاکید کرد: کاهش میزان تولید مسکن در سال‌های گذشته و از سوی دیگر افزایش تقاضا باعث تشدید قیمت مسکن و ایجاد نوسان در یک بازه زمانی شد، اما خوشبختانه با کنترل قیمت‌ها و از همه مهم‌تر کاهش قدرت خرید مردم برای قیمت مسکن ما شاهد آن هستیم که در ماه گذشته بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد میانگین قیمت مسکن کاهش داشته است.
شهرداری اجازه ساخت و ساز در پشت بام‌ها را نمی‌دهد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری در ادامه همچنین به موضوع پشت بام فروشی هم اشاره کرد و گفت: مردم به هیچ عنوان به این شایعات توجه نکنند مگر شهرداری برای ساخت و یا فروش پشت بام مجوز می‌دهد؟ بنابراین نباید به این موضوعات توجه کرد.

او توضیح داد: شاید فردی در تابستان در پشت بام برای تفریح چند روزی چادر زده باشد بنابراین نباید این موضوع را به عنوان پشت بام فروشی و یا اجاره آن قلمداد کرد.

خسروی با بیان اینکه در یک بازه زمانی اعلام کردند که سکه و یا دلار به عنوان اجاره پرداخت می‌شود، من در همان زمان هم به صورت کامل با این موضوع برخورد کردم، تصریح کرد: با هرنوع تخلف و یا اقدام غیرمعقول درحوزه اجاره طبق ماده ۲۸ قانون اساسی برخورد می‌کنیم.

رئیس اتحادیه مشاوراملاک کشوری در پایان بیان کرد: بازارمسکن و بازار اجاره در یکی دو ماه گذشته دچار ثبات شده که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

 باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مشاوران املاک رئیس اتحادیه قیمت مسکن قیمت ها پشت بام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.
عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.
آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.
اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.
از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • لزوم ثبت قرارداد ‌اجاره‌ مسکن در سامانه خودنویس
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!