Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مروی با اشاره به تهاجم گسترده فرهنگی دشمن با استفاده از ابزار نوین، فعالیت در مسیر تربیت نسل جوان را یکی از ضروریات امروز جامعه دانست و گفت:نشر و تعمیق معارف اسلامی و اهل ‌بیت(ع) یکی از اصلی‌ترین رسالت ‌های آستان قدس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت ‌الاسلام‌ «احمد مروی» امروز(۲۴ دی) در مراسم رونمایی از سامانه آموزشی تعاملی عالم آل محمد به جایگاه رفیع هدایت انسان‌ها از گمراهی در فرهنگ اسلامی اشاره و ابراز کرد: استفاده از استعداد، ذوق، خلاقیت، ابتکار و نیروی جوانی در راستای نشر معارف اسلامی توفیق و نعمتی الهی است که مؤسسه جوانان آستان قدس وظیفه انجام چنین امر مهمی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تهاجم گسترده فرهنگی دشمن با استفاده از ابزار نوین، فعالیت در مسیر تربیت نسل جوان را یکی از ضروریات امروز جامعه دانست و عنوان کرد: با توسعه امکانات و ابزار ارتباطی دیگر هیچ مرزی وجود ندارد، این موضوع می‌تواند یک تهدید یا با عملکرد صحیح فرصتی برای نشر معارف حقه اسلام باشد.

 

حجت ‌الاسلام‌ مروی تصریح کرد: آستان قدس وظیفه خود می‌داند به میزان توان و امکانات در حوزه نشر معارف اسلامی و بالا بردن معرفت و آشنایی جوانان با اسلام به‌عنوان دین سعادت‌بخش و حیات آفرین، تلاش کند.

 

وی نشر و تعمیق معارف اسلامی و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های آستان قدس معرفی و به جوانان فعال فرهنگی توصیه کرد که از تمام ابزارها از جمله فرصتی که ابزارهای نوین در اختیار بشر قرار داده‌ است در جهت تربیت نسل جوان و توسعه اخلاق و آموزه‌های اسلامی استفاده کنند.

 

تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به عمق بخشی جوانان در معارف اسلامی، بر اهمیت تعمیق معرفت دینی در جامعه به‌ویژه نسل جوان تأکید و ابراز کرد: متأسفانه عمق‌بخشی به معارف اسلام و اهل‌بیت(ع) کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد، ما بیشتر به شعارها و هیجانات توجه کرده‌ایم، اما اگر هیجانات، احساسات و شعارها پشتوانه معرفتی و عقلی نداشته باشند، هیچ ارزشی نخواهند داشت.

 

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه جوانان برای عبور از لغزشگاه‌ها و دسیسه‌ها شیطانی باید به عمق معرفتی و معنوی قوی مجهز باشند، نسبت به اهمیت توجه به تقویت مبانی معرفتی جوانان در فعالیت‌های فرهنگی تأکید و اظهار کرد: در اوایل انقلاب برخی جوانان مسلمان، متدین و انقلابی به دلیل عدم برخورداری از پشتوانه قوی معرفتی جذب گروه‌های انحرافی همچون منافقین شدند و درنهایت علمای بزرگ و مردم بیگاه را به شهادت رساندند؛ که این امر اهمیت تقویت پشتوانه معرفتی و عمق‌بخشی در معارف دینی را نشان می‌دهد.

 

وی ضمن توصیه به جوان‌ها نسبت به خودسازی و عمق‌بخشی در معارف دینی، ابراز کرد: اگر احساسات باشد اما عمق معرفتی و دینی نباشد، شیادهایی که در مسیر قرار گرفتند جوانان را منحرف می‌کنند.

 

تولیت آستان قدس رضوی سپس به بیان توصیه هایی برای مؤسسه جوانان آستان قدس و مجموعه‌های فعال فرهنگی پرداخت و با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید در نهایت بر تأثیری گذاری و اصلاح جامعه منتهی شود، افزود: به دنبال ایجاد حرکت عمومی باشید، فعالیت‌های فرهنگی و ارتباطات فردبه‌فرد باید به یک حرکت اجتماعی و عمومی تبدیل شود، نهضت عظیم پیامبر گرامی اسلام نیز از تربیت افراد شروع و به یک حرکت اجتماعی عمومی ختم شد.

 

حجت الاسلام مروی از جوانان فعال فرهنگی خواست با پرورش و تقویت قوه اراده، هدف خود را ایجاد یک تحول اجتماعی در ایران و سپس کل جهان قرار دهند و با اشاره به تبلیغات گسترده سوء و تلاش برای نفوذ فرهنگی استکبار و صهیونیسم در کشورهای مختلف ازجمله اسلامی، عنوان کرد: چرا باید جریانات باطل بتوانند در کشوری اسلامی نفوذ و حتی خود را مقبول جلوه دهند و به فرهنگ و اعتقادات آن جامعه ضربه بزنند؟ جریان حق باید در این مسیر فعالیت کند و سخن اهل‌بیت(ع) را به گوش جوامع برساند.

 

وی با اشاره به روایت «فَاِنَّ النّاسَلَوْ عَلِموا مَحاسِنَ كَلامِنا لاَتَّبَعونا» از امام رضا(ع)، عنوان کرد: اگر مردم بر سخنان نیک اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) آگاهی پیدا کنند قطعاً پیروی خواهند کرد و اگر کاستی هست دلیلش کوتاهی ما در رساندن پیام‌های این حضرات به مردم دنیاست، هرکسی به‌اندازه توان خود می‌تواند در مرتبه‌ای از مراتب احیاکنندگان امر اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) قرار گیرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی از مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی خواست مشهد را به‌عنوان مرکز فعالیت‌های خود قرار دهند و ابراز کرد: مکانی را به‌عنوان پایه و الگو در فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهید و مشهد به‌عنوان شهر امام رضا(ع) شایسته‌ترین مکان است، باید دید که وضعیت و شرایط مشهد چقدر با معارف رضوی سنخیت دارد، کسبه این شهر، خیابان‌ها و جوانان این شهر چقدر متناسب با معارف اخلاقی و آموزه‌های امام رضا(ع) هستند، زائری که به مشهد می‌آید باید تفاوت این شهر با دیگر شهرها را احساس کند.

 

حجت الاسلام مروی حفظ ارتباط با حرم مطهر و برنامه‌ریزی برای زائران جوان و نوجوان را یکی دیگر از رسالت‌های مؤسسه جوانان آستان قدس معرفی و عنوان کرد: پیش از ورود ویروس منحوس کرونا و در شرایط عادی، حرم مطهر سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر داشته است، مؤسسه جوانان باید برای این زائران برنامه‌ریزی و علاوه بر این برای خانواده کارکنان رضوی نیز برنامه داشته باشد.

 

وی تربیت دینی بر اساس آموزه‌های امام راحل و رهبری معظم انقلاب را راهبرد فعالیت‌ های مؤسسه جوانان آستان قدس معرفی کرد و گفت: افق فعالیت‌های فرهنگی را باید جهانی دید اما کار را از خانه خودمان شروع کنیم، مشهد و حرم مطهر رضوی باید اولویت فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه جوانان باشد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: تولیت آستان قدس رضوی حجت الاسلام مروی مراسم رونمایی مؤسسه جوانان آستان قدس تولیت آستان قدس رضوی فعالیت های فرهنگی حجت الاسلام مروی معارف اسلامی معارف اسلام اهل بیت ع عمق بخشی نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی

جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی با ارسال نامه از موضع آیت‌الله جوادی آملی درباره وعده صادق قدردانی کردند که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله العزیز المتعال

محضر مبارک استاد گرانقدر و حکیم متألّه حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی (ادام الله ظله الوارف)

سلام علیکم

پیام حکیمانه، هدایتگر، قرآنی و لبریز از امید و بصیرت آن فقیه زمان‌شناس بر قلب و روح رزمندگان جبهه مقاومت و به‌ویژه دست‌اندرکان وعده صادق، اطمینان و اعتماد، هدیه نمود و دل‌های رنجور از ظلمت و ظلم ستمگران کودک‌کش صهیونیست را حیات و آرامش بخشید و همچون همیشه اندیشه و انگیزه حق‌طلبان و حقیقت‌خواهان را از شبهه و تردید خنّاسان مغرض شستشو داد و بر شور و شعور ایمانی و انقلابی مجاهدان الهی بیش از پیش افزود.

مردم سرافراز و قدرشناس و خداباور این مرز و بوم و تمامی علاقه‌مندان به قرآن و معارف الهی بویژه طلاب و فضلای متعهد حوزه‌های علمیه و دانشجویان و اساتید دل‌آگاه و بیدار دانشگاه بلکه مجامع علمی کشورهای اسلامی سال‌ها است از بیان الهی رمزگشای آن استاد عزیز بهره‌مند بوده و در حوادث واقعه، متوقّع راهنمایی‌ها و موضع‌گیری‌های آن حضرت بوده و هستند به ویژه فرزندان معنوی آن استاد گرامی بر این باورند که هدایت‌های آن حضرت همواره در تبیین متن و محتوای اسلام ناب محمدی «صلوات الله علیه و آله»  قول فصل و حکم عدل بوده و چونان آبی گوارا تشنگان معارف ولایت را مایه حیات بوده و آفاقی از معرفت وحیانی و حکمی را در برابرآنان گشوده است.

از خدای حکیم علی الاطلاق، سلامتی و عزّت روزافزون برای حضرت استاد و توفیق بهره‌مندی بیشتر از فیض حضور و وجود آن عزیز را برای همگان مسألت داریم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته. 

۱. جواد محدثی                  ۲. حمید پارسانیا 

۳. محمد حسین فلاح زاده      ۴. محمود لطیفی 

۵. یدالله مقدسی                    ۶. علی مدبر(اسلامی)

۷.  سیدکمال الدین عمادی         ۸. شریفی اقدم 

۹.  جعفر انواری                     ۱۰. حسین آزادی 

۱۱. محمدرضا مصطفی پور

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود