Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف رضاپور سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری این شرکت با آموزش و پرورش استان تهران، که در نمایشگاه بین المللی برگزار شد، گفت: در اوایل انقلاب جمعیت کشور حدود ۳۵ میلیون نفر بود، ولی این رقم امروز به ۸۰ میلیون نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید

افتتاح دو نمایشگاه تخصصی بین‌المللی در حوزه صنعت آب و برق

او ادامه داد: ما باید مصارف آب را به سمت استاندارد سازی ببریم در حال حاضر سرانه تامین آب در استان تهران حدود ۳۰۰ متر مکعب در سال است و با توجه به شاخص‌های بین المللی در شرایط بحرانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا پور تصریح کرد: متاسفانه در کشور الگوی مصرف آب جدی گرفته نمی‌شود به طوری که باید درباره زیر ساخت‌های لازم جهت هدررفت آب چاره‌ای اندیشید که این مهم با همکاری وزارت نیرو و وزارت صمت امکان پذیر است.

سرپرست آب منطقه‌ای تهران افزود: این موضوع به تنهایی کافی نیست و در جهت نیل به اهداف در زمینه مدیریت مصرف آب، باید آگاهی عموم جامعه و مسئولان نیز افزایش یابد، که در همین راستا شرکت آب منطقه‌ای تهران علاوه بر اطلاع رسانی به آحاد جامعه، با تهیه سند سازگاری با کم آبی موضوع را در سطح استان تهران با مشارکت بخش‌های مختلف مصرف کننده آب با جدیت پیگیری می‌کند.

رضا پور ادامه داد: سرانه مصرف آب در ایران ۲۲۰ لیتر در شبانه روز است که این رقم در برخی از مناطق کلانشهر‌های کشور مانند تهران به بیش از ۳۰۰ لیتر در شبانه روز می‌رسد.

این مقام مسئول در پایان گفت: متاسفانه مصرف آب شرب در تهران ۸۰ میلیون لیتر بالاتر از میانگین کشور است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب وزارت نیرو مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته

ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری گفت:سرقت از خطوط لوله مخابرات همیشه معضل اصلی بوده است ولی خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۳میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده است.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند