Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@15:14:56 GMT

انتشار چاپ پنجاهم «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی»

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۵۶۱۲

انتشار چاپ پنجاهم «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی»

به گزارش خبرگزاری مهر، این کتاب بر مبنای سخنان و خاطرات سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی؛ اثری جامع و مستند از خصوصیات مکتب و تفکرات این شهید و با قلم حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران توسط انتشارات «خط مقدم» به چاپ رسیده است.

در بخشی از این کتاب که به بحث معنویت در زندگی شهید سردار قاسم سلیمانی پرداخته است، آمده: «معنویت، پایدارترین عنصر دین است که مشخص‌کننده ارتباط خصوصی بین فرد با خداوند محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معنویت اسلامی، انسان را شایسته رسیدن به قرب الهی می‌داند. امام خامنه‌ای در ۱۴ خرداد ۱۳۹۰ و در بیست‌ودومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) فرموده‌اند: «امام بزرگوار ما صرفاً راه خود را پی نمی‌گرفت؛ اهل ارتباط با خدا، اهل سلوک معنوی، اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود؛ به کمک الهی باور داشت. امید او به خدای متعال، امید پایان‌ناپذیری بود.» معظم‌له در همان سخنرانی فرموده‌اند: «مظهر معنویت در امام بزرگوار، در درجه اول، اخلاص او بود. امام، کار را برای خدا انجام داد. از اول، هرچه احساس می‌کرد تکلیف الهی اوست، آن را انجام می‌داد… برای خاطر تعریف و تمجید این و آن حرفی نزد؛ کاری نکرد؛ اقدامی نکرد… امام، ماها را امر می‌کردند به اینکه اهل توکل باشیم؛ اهل اعتماد به خدا باشیم؛ اهل حسن‌ظن به پروردگار باشیم؛ برای خدا کار کنیم. خود او اهل توکل بود؛ اهل تضرع بود؛ اهل توسل بود؛ اهل استمداد از خدا بود؛ اهل عبادت بود… بخش مهمی از معنویت در اسلام عبارت است از اخلاق، دوری از گناه، دوری از تهمت، دوری از سوءظن، دوری از غیبت، دوری از بددلی، دوری از جداسازی دل‌ها از یکدیگر. خود امام بزرگوار، این چیزها را رعایت می‌کرد…»

کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» در ۱۳۵ صفحه و با قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5121694 مصطفی وثوق کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب شاخص های مکتب شهید سلیمانی حجت الاسلام علی شیرازی انتشارات خط مقدم قاسم سلیمانی معرفی کتاب قاسم سلیمانی نقد کتاب پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تازه های نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آیت الله مصباح یزدی ترجمه اولین سالگرد شهادت حاج قاسم ادبیات جهان تجدید چاپ معرفی نشریات انقلاب اسلامی ایران انتشارات سروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان