Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:03:54 GMT

ورود جنگنده اتیوپی به حریم هوایی سودان

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۵۷۳۹

ورود جنگنده اتیوپی به حریم هوایی سودان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت خارجه سودان اعلام کرد که یک جنگنده اتیوپی حریم هوایی این کشور را نقض کرده است.

وزارت خارجه سودان امروز چهارشنبه اعلام کرد یک جنگنده اتیوپی در اقدامی تنش زا و غیرقابل توجیه حریم هوایی سودان را نقض کرده است این حادثه تبعات خطرناکی به دنبال دارد و موجب افزایش تنش در منطقه مرزی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که اتیوپی به سودان درباره تحرکات نظامی در منطقه مرزی مورد مناقشه با وجود تلاشها برای حل بحران از راه دیپلماتیک هشدار داد.

دینا مفتی سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی به خبرنگاران گفت: به نظر می رسد که طرف سودانی به دنبال شعله ور کردن و متشنج کردن اوضاع است.

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی بار دیگر بر پایبندی آدیس‌آبابا به گزینه گفتگو و راه حل های دیپلماتیک به منظور اختلافات مرزی با خارطوم تأکید کرد و گفت: اتیوپی خواستار حل و فصل دیپلماتیک این نزاع است اما به نظر می رسد طرف سودانی به دنبال جنگ و درگیری است، لیکن تا حدی برای حل این مساله به طرق دیپلماتیک ادامه خواهد داد و صبر ما هم حدی دارد.

اواخر سال ۲۰۲۰ به دلیل اختلاف چندین ساله بر سر منطقه مورد مناقشه الفشقه که بخشی از مرزهای بین المللی سودان است اما شهروندان اتیوپیایی در آن ساکن هستند، درگیری هایی میان نیروهای دو کشور به مدت چند هفته رخ داد.

کد خبر 5121701

منبع: مهر

کلیدواژه: اتیوپی جنگنده سودان ایالات متحده امریکا عراق دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی کنگره آمریکا فلسطین فالح الفیاض انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ایران جو بایدن مایک پمپئو سوریه حشد شعبی لبنان وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا

سرهنگ هادی قاسمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و در ادامه طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، مرزداران این فرماندهی با اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی، از ورود مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق از محور مواصلاتی به شهرستان با خبر شده، لذا دستگیری قاچاقچیان در دستور کار مرزبانان قرار گرفت.

فرمانده هنگ مرزی آستارا با بیان اینکه مأمورین هنگ مرزی آستارا در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند از یک دستگاه خودروی نیسان، مقدار ۱۷۵ طاقه پارچه قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط نمایند افزود: پس از تشکیل پرونده مقدماتی، متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذیصلاح شد.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی مرزبانان هنگ آستارا در سخت‌ترین شرایط جوی و جغرافیایی برای حفظ و حراست مرزها گفت: نیروهای مرزبانی با هرگونه قانون شکنی و ناهنجاری به صورت جدی برخورد می‌نمایند.

کد خبر 6099396

دیگر خبرها

  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • مصر اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط اسرائیل را محکوم کرد
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟(+عکس)
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است