Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فیلم «درس های فارسی» به دلیل عدم تطابق با قوانین شاخه بهترین فیلم بین المللی از رقابت در جوایز سینمایی اسکار 2021 کنار گذاشته شد.
به گزارش آریا و به نقل از ورایتی، سینمای بلاروس امسال فیلم «درس های فارسی» به کارگردانی «وادیم پرلمان» را به عنوان نماینده خود در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار در سال 2021 انتخاب کرده بود اما این فیلم به دلیل این که اکتریت عوامل دخیل در ساخت آن از کشور بلارووس نبودند، در نهایت واجد شرایط رقابت در این شاخه از جوایز اسکار شناخته نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق قوانین آکادمی اسکار مربوط به بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی (بین‌المللی)، چنانچه کشور ارسال ‌کننده اثر به آکادمی، کنترل هنری کافی بر اثر نداشته باشد، فیلم به احتمال فراوان شرایط رقابت و نامزدی در این بخش را از دست خواهد داد. تا کنون چندین فیلم به این دلیل شانس رقابت در بخش بهترین فیلم خارجی را از دست داده‌اند که از آن جمله می‌توان به فیلم «شهوت، احتیاط» (2007) نماینده سینمایی تایوان در هشتادمین دوره جوایز آکادمی اسکار اشاره کرد که به دلیل تایوانی نبودن عوامل اصلی فیلم و همچنین تعداد کم عوامل تایوانی دخیل در ساخت فیلم از سوی آکادمی اسکار مجوز رقابت در این شاخه را دریافت نکرد.
داستان فیلم درس های فارسی که اولین نمایش جهانی خود را در بخش نمایش های ویژه جشنواره فیلم برلین تجربه کرد در سال 1942 در دوران جنگ جهانی دوم می‌گذرد که یک بلژیکی به همراه شماری یهودی توسط نیروهای نازی بازداشت و به یکی از اردوگاه مرگ در آلمان منتقل می‌شود. او با تلاش فراوان می‌تواند نازی‌ها را متقاعد کند که یهودی نیست، بلکه یک ایرانی است. این دورغ اگر چه او را نجات می‌دهد، اما مأموریتی غیرممکن را نیز برای او به همراه دارد و نازی‌ها او را مامور آموزش زبان فارسی به یکی از افسران خود می کنند.
باید منتظر انتشار فهرست رسمی فیلم های واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی (غیرانگلیسی زبان) اسکار 2021 از سوی آکادمی باشیم. سال گذشته، 92 کشور در رقابت شاخه اسکار بین المللی حضور داشتند که در نهایت فیلم «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» از کره جنوبی موفق به کسب جایزه شد.
فهرست نامزدهای نهایی اسکار 2021 روز 15 مارس (25 اسفند) اعلام می شود و مراسم پایانی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز 25 آوریل 2021 (6 اردیبهشت ماه 1400 ) برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: درس های فارسی رقابت اسکار بهترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ قند و شکر در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار

سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اعلام کرد طبق آخرین نرخ نامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت قند و شکر در میادین و بازار‌های میوه و تره بار به شرح ذیل است:

شکر بسته بندی یک کیلوگرمی ۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان

شکر فله هر کیلوگرم ۲۸ هزار تومان

قند شکسته ۵ کیلوگرمی ۲۱۸ هزار تومان

قند شکسته ۹۰۰ گرمی ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان

نبات تخته و خرد شده هر کیلوگرم ۵۵ هزار تومان

نبات چوبدار زرد و سفید و طعم دار هر کیلوگرم ۶۹ هزار و ۵۰۰ تومان

نبات شاخه باریک و ریز (شاخه‌ای) سفید و زرد هر کیلوگرم ۶۲ هزار تومان

نبات شاخه درشت (شاخه‌ای) سفید و زرد هر کیلوگرم ۵۹ هزار تومان

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • قیمت قند و شکر در میادین تره بار
  • نرخ قند و شکر در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند
  • رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند
  • دوومیدانی بین المللی دبی؛ تفتیان به پنجمی ۱۰۰ متر بسنده کرد