Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهرابی در خصوص برگزاری برنامه‌هایی همچون گرامیداشت روز شیراز، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس آماده همکاری با شورا و شهرداری در برگزاری روز شیراز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (چهارشنبه ۲۴ دی) در دیدار با «سید عبدالرزاق موسوی»، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این دیدار با تقدیر از نگاه رئیس شورای شهر در حوزه فرهنگی و اجتماعی، گفت: شورای پنجم با نوع نگاهی که دارد، می‌تواند یادگارهای بیشتری را در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی، به صورت پایدار، مستمر و برازنده کلان‌شهر شیراز بر جای بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه به برخی دیدگاه‌های نامتناسب در نوع تعامل با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اشاره و تصریح کرد: نقش فرهنگ و ارشاد در مسائل فرهنگی و اجتماعی، نقشی اقتصادی نیست که انتظار داشته باشیم در تعاملات مالی به صورت برابر ورود کند؛ بلکه جایگاه و اعتبار فرهنگی و اجتماعی این نهاد است که باید در سیاست‌ها و اقدامات مختلف به شراکت گذاشته شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس در خصوص برگزاری برنامه‌هایی همچون گرامیداشت روز شیراز، تأکید کرد: فرهنگ و ارشاد استان فارس با ارتباط خوبی که با فرهنگوران و هنرمندان ملی دارد می‌تواند با کمترین هزینه نقش یک پل ارتباطی موثر و معتبر را برای مدیریت شهری مرکز استان در برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی ایفا کند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی، اجتماعی و هنری در سایر کلان‌شهرهای ایران، اذعان کرد: معتقدم حجم برنامه‌های این حوزه در شیراز متناسب با ظرفیت‌ها و پیشینه فرهنگی و تاریخی این کلان‌شهر نیست و لازم است برای جبران کاستی‌ها در این زمینه همه دستگاه‌های مرتبط در کنار هم تلاش کنند.

سهرابی در پایان خاطرنشان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد فارس به عنوان متولی فرهنگ در این استان آمادگی دارد تا در فرصت باقیمانده در راستای طرح‌ها و پروژه‌های اثربخش با شورای شهر و شهرداری شیراز نهایت همکاری را به کار گیرد.
 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز شیراز شورای اسلامی شهر شیراز شهرداری شیراز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شیراز اداره کل فرهنگ و ارشاد فرهنگی و اجتماعی روز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود