Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل شیلات هرمزگان با تاکید بر وجود صید غیر مجاز در استان گفت: ساماندهی و جلوگیری از پدیده شوم صید غیر مجاز با این حجم گسترده از شناورهای غیر مجاز لازمه نگاه و حمایت ملی و کلان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عبدالرسول دریایی در نشست با فرمانده یگان حفاظت شیلات کشور اظهار داشت: گستره وسیع سواحل و منطقه صید و صیادی در استان هرمزگان از حفاظت منابع آبزیان شیلات به عنوان یک رکن اساسی صید و صیادی ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی بین شیلات، یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات کشور و استان، نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین دستگاه قضایی به وجود آمده است که تداوم آن بی‌شک اتفاقات خوبی برای صید و صیادی و ذخایر آبزیان رقم خواهد زد.

مدیرکل شیلات هرمزگان حفاظت و حراست از منابع آبزی در چارچوب دستورالعمل‌های ابلاغ شده در کنار انجام اقدامات حقوقی لازم جهت جلوگیری از صید غیرمجاز توسط اشخاص حقیقی و حقوقی براساس قانون حفاظت و بهره‌برداری مناسب از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران را وظایف اصلی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان خواند. 

دریایی وجود بالغ بر 11 هزار شناور صیادی غیرمجاز در مقابل تنها 4 هزار و 500 فروند شناور مجاز را مشکل و فشاری عظیم بر ذخایر آبزیان خواند و اظهار کرد: ساماندهی و جلوگیری از پدیده شوم صید غیر مجاز با این حجم گسترده از شناورهای غیر مجاز لازمه نگاه و حمایت ملی و کلان است.

مدیر‌کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه تداوم فعالیت‌های مخرب و صیادی غیر مجاز و غیر اصولی برای ذخایر آبزیان خطرناک و نابود کننده است از همه مسئولین و نهادها مربوط و توانمند در این حوزه خواست تا یگان حفاظت و منابع آبزیان شیلات هرمزگان را در برخوردی محکم با فعالیت‌های صیادی آسیب رسان به ذخایر آبزیان به ویژه در خوریات که محل نوزادگاهی و زاد و ولد آبزیان است است همراهی نمایند.

وی گفت: استان هرمزگان با 22 بندر صیادی و صید سالانه افزون بر 313 هزار تن انواع آبزی، 30 درصد بنادر صیادی و 32 هزار نفر صیاد را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

دریایی در پایان گفت: تاثیرات منفی قاچاق سوخت، صید و صیادی غیر مجاز، کمبود نیروی انسانی، کمبود اعتبارات و نقدینگی از مهمترین مشکلات پیشروی یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان است گفت: مرتفع سازی و مبارزه اساسی با این مشکلات، تحقق رفع کاستی‌های تجهیزات و نیروی انسانی یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان طلب می‌کند و بدون شک تلاش‌های یک دستگاه به تنهایی در این زمینه بی‌نتیجه خواهد ماند.

استاندار هرمزگان: بزرگترین شهرک شیلاتی کشور در مرحله پذیرش سرمایه‌گذار استجزئیات افتتاح فاز نخست شهرک شیلاتی استان بوشهر در خردادماه 1400 اعلام شدتولید میگو در شهرک شیلاتی استان بوشهر به 100هزارتن افزایش می‌یابد

انتهای پیام/864/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منابع آبزیان شیلات یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان ذخایر آبزیان صید و صیادی غیر مجاز صید غیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد

به دنبال ادامه اجرای روند طرح ساماندهی اتباع خارجی و ایجاد کارگروه های چهارگانه در استان سیستان و بلوچستان، بازگشت اتباع غیر مجاز به کشورشان در سال 1403 نیز با قوت انجام می پذیرد.

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین سیستان و بلوچستان از ادامه اجرای طرح ساماندهی اتباع غیرمجاز در سال 1403 در استان خبر داد و اظهار کرد: آمار مرتبط با اجرای طرح ابلاغی از مرکز در شش ماهه دوم سال گذشته 136 هزار و 184 نفر تبعه غیرمجاز استان به کشور مبدأ بوده است که این رقم نسبت به دوره مشابه آن در سال قبل 22 درصد رشد داشته است.

منصور سعیدی افزود: در سال جاری نیز مجموعه دستگاه های عضو کارگروه های چهارگانه؛ اجرای طرح ابلاغی از مرکز عزم خود را جزم کردند تا اجرای طرح مذکور را در سال جاری با اهتمام بیشتر در مقایسه با سال قبل ادامه دهند تا به همه اهداف پیش بینی شده در طرح ابلاغی دست پیدا کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد