Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@03:49:17 GMT

ضرورت حضور مشاورحقوقی در بنگاه‌های املاک

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۶۸۰۲

ضرورت حضور مشاورحقوقی در بنگاه‌های املاک

سید سجاد ملایری دادستان اسلام آبادغرب گفت: در راستای جلوگیری از افزایش دعاوی در معاملات املاک، حضور مشاور یا کارشناس حقوقی در بنگاه‌های املاک یک ضرورت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید سجاد ملایری در گفتگو با اسلام آبادخبر اظهار داشت: در راستای جلوگیری از افزایش دعاوی در معاملات املاک، حضور مشاور یا کارشناس حقوقی در بنگاه‌های املاک یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان اسلام آبادغرب افزود: اغلب دعاوی محاکم در زمینه اختلافات ملکی است و اگر طرفین معامله در هنگام تنظیم و انعقاد قراردادها در بنگاه های املاک از یک مشاور حقوقی بهره مند شوند قطعا" از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می شود و دعاوی ملکی در محاکم کاهش می‌یابد.

ملایری خاطرنشان کرد: مشاوران املاک در چارچوب قانون نظام صنفی فعالیت می کنند و از آنجا که اکثر مشاورین املاک به اندازه‌ای  که از بروز اختلافات ملکی جلوگیری شود اطلاعات حقوقی‌ ندارند لذا جهت پر کردن این خلاء لازم است از یک کارشناس حقوقی درکنار خود جهت نظارت بر انعقاد قراردادها بهره مند شوند.

وی  با تأکید بر ضرورت حضور مشاور یا کارشناس حقوقی در بنگاه‌های املاک، گفت: در این راستا از ظرفیت بسیج حقوقدانان شهرستان استفاده شود چون این قضیه به نفع مردم است و افزایش آگاهی مردم باعث کاهش جرم می شود.

دادستان اسلام آبادغرب  یادآور شد: با پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه، ریاست دادگستری شهرستان و با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه مشاورین املاک اسلام آبادغرب، این شهرستان در این زمینه پیشرو بوده و مقدمات کار انجام شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حقوقی در بنگاه های املاک کارشناس حقوقی اسلام آبادغرب حضور مشاور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد

به گزارش خبرآنلاین، «ایمن الصفدی» وزیر ارجه اردن و «استفان سژورنه» همتای فرانسوی وی درباره اوضاع کرانه باختری و اوضاع لبنان رایزنی کرده و بر ضرورت دستیابی به راه‌ حل به منظور جلوگیری از توسعه دامنه جنگ در منطقه تاکید کردند.

الصفدی در این دیدار بر ضرورت اتخاذ یک موضع بین‌المللی مشخص به منظور جلوگیری از حمله به «رفح» در جنوب نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، وی تأکید کرد: همه می‌خواهند بر اساس یک راه حل «دو دولتی» صلح داشته باشند و اسرائیل باید تعهد خود را به یک صلح عادلانه و جامع اعلام کند؛ چراکه جامعه بین‌المللی تنها راه اطمینان از امنیت و صلح در منطقه را راه حل دو دولتی می‌داند.

وی ادامه داد: کاملا مشخص است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل خواهان صلح نیست.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901028

دیگر خبرها

  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد