Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه میاندوآب در حاشیه انعقاد این تفاهمنامه که در جلسه شورای آموزش و پرورش میاندوآب‌ برگزار شد، اظهار داشت: از اینکه همزمان با ایام فاطمیه جمعی از خیران نیک‌اندیش در اقدامی خداپسندانه به کمک آموزش و پرورش شتافته‌اند جای قدردانی دارد.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده با بیان اینکه خیران این شهرستان در سایر زمینه‌ها مانند رسیدگی‌ به نیازمندان و دستگیری از محرومان نیز همواره پیشتاز هستند، افزود: خیران با اقدامات خیرخواهانه خود همواره در امر مدرسه سازی نقش پررنگی در این شهرستان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیشرفت، تحول و ارتقای جامعه در گرو حضور اقشار مختلف مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی است، گفت: از اعلام آمادگی خیران میاندوآبی در مشارکت برای ساخت این تعداد کلاس درس قدردانی می‌کنم و این امر نویدبخش آینده‌ای روشن برای فضای علم و دانش این شهرستان است.

فرماندار میاندوآب‌ نیز گفت: توسعه فضاهای آموزشی با کیفیت به ویژه در روستاها در کاهش و مقابله با پدیده‌های اجتماعی از جمله مهاجرت، بیکاری و ارتقای سطح آگاهی تاثیر بسزایی دارد.

حسام شیرازه‌محبت با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه آموزش و پرورش میاندوآب‌ با خیران در احداث ۱۴ کلاس درس در چهار روستای این شهرستان افزود: نبود زیرساخت‌های اولیه در روستاها از قبیل فضای آموزشی، موجب مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود که به تبع آن حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی نیز افزایش می‌یابد ولی با وجود فضای آموزشی مناسب از این مشکلات کاسته می‌شود.

وی بیان کرد: ساخت مجتمع شبانه‌روزی دخترانه در روستای "نختالو" در بخش باروق نیز با زیرپوشش قرار دادن دانش‌آموزان روستاهای اطراف این بخش، علاوه بر ارتقای سطح آموزش دختران در مباحث دیگری از جمله عدم ازدواج زودهنگام آنها اهمیت زیادی دارد.

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب‌ نیز در این جلسه گفت: هم‌اکنون در این شهرستان ۳۴۲ مدرسه با هزار و ۷۰۶ کلاس درس وجود دارد که با وجود مشارکت خیران و دولت در امر مدرسه‌سازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همچنان ۲۰۰ باب مدرسه در میاندوآب نیازمند تخریب و بازسازی است.

بهروز تقی‌نژاد با بیان اینکه این تفاهمنامه گامی بزرگ در جهت توسعه فضاهای آموزشی این شهرستان است، گفت: این مدارس در روستای "یلک‌لو" با چهار کلاس درس، روستای "چای‌قطار" با سه کلاس درس، روستای"قره‌بوغاز" با یک کلاس درس و مدرسه شبانه روزی دخترانه در روستای "نختالو" ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت این مدارس به ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد افزود: پنج میلیارد ریال از این مبلغ را خیران تقبل کردند و مابقی نیز از محل اعتبارات دولتی تأمین می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب‌ گفت:در حال حاضر ۱۵ باب مدرسه با ۷۵ کلاس درس به صورت خیرساز و مشارکتی در این شهرستان در حال ساخت است که به طور میانگین ز پیشرفت‌ فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار است.

تقی‌نژاد با بیان اینکه از این تعداد هفت مدرسه با ۴۵ کلاس درس به طور میانگین از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارست افزود: پیش‌بینی می‌شود سه باب مدرسه و یک سالن ورزشی طی دهه فجر در این شهرستان به بهره‌برداری برسد.

میاندوآب‌ با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

برچسب‌ها مدارس خیران مدرسه ساز مشارکت های مردمی میاندوآب مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس خیران مدرسه ساز مشارکت های مردمی مدارس خیران مدرسه ساز مشارکت های مردمی میاندوآب مدرسه سازی اخبار کنکور آموزش و پرورش میاندوآب کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان امروز در نشست شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم و با حضور آقای دوستی به عنوان استاندار هرمزگان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری ایشان، حوزه آموزش و پرورش بود که با همت ایشان شاهد اتفاقات درخشانی از جمله افتتاح ۱۵۰۰ کلاس درس، راه اندازی ۲۹ هنرستان مجاور صنایع و نیز تأمین شمار بالایی از معلمان مورد نیاز برای استان فراتر از سهمیه‌های معمول باشیم.

وی به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه حرفه آموزی میان دانش آموزان اشاره و گفت: متوسط سهم دانش آموزان در هنرستان‌های کشور ۴۰ درصد است که این میزان در هرمزگان ۵۲ درصد است که این مهم در سایه ایجاد هنرستان‌های مجاور صنایع در این دولت اتفاق افتاد.

قویدل از راه اندازی هنرستان انرژی اتمی در استان نیز خبر داد و گفت: از مهرماه شاهد پذیرش دانش آموز در این هنرستان خواهیم بود. همچنین در زمینه تأمین نیروی انسانی برای جزایر و بشاگرد نیز مجوز خاصی برای آزمون استخدامی ۳۰۰ نفری صادر شده و سهمیه دانش فرهنگیان استان نیز دو برابر شده که اتفاق بسیار مهمی در زمینه رفع مشکلات آموزش و پرورش استان هرمزگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از راه اندازی منطقه بیست و سوم آموزش و پرورش هرمزگان در منطقه لیردف در راستای عدالت آموزش یاد کرد و گفت: در ۲.۵ ساله اخیر شاهد بودیم در کنکور ۱۴۰۲ شمار رتبه‌های زیر ۱۰۰ استان دو برابر شده و رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ نیز ۲۰ درصد رشد داشته‌ ایم و میزان قبولی‌های در رشته‌های پزشکی نیز افزایش ۶۲ درصدی را داشته‌ایم.

توسعه وسایل کمک آموزشی در سطح مدارس استان، توسعه فضاهای اردوگاهی، میزبانی از جشنواره‌های ملی، مولد سازی به منظور تأمین منافع برای پروژه‌های معطل مانده، ایجاد مدرسه خاص برای کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار، ایجاد ۲۱ مرکز مشاوره، اخذ ۴۰۰ سند مدارس و واحدهای آموزشی و کسب رتبه اول در ارزیابی تخصصی ادارات کل سراسر کشور نیز از جمله نکات مطرح شده از سوی قویدل در جلسه شورای اداری هرمزگان در حضور رئیس قوه قضائیه بود.

کد خبر 6095346

دیگر خبرها

  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • آموزش و پرورش بوشهر ویژه‌تر دیده شود/ لزوم ساخت کلاس‌های درس جدید
  • ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی
  • افتتاح یکصد و سی وهفتمین مدرسه خیر ساز در روستای مارکان شهرستان خوی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • عشق معلمی دَربیابان
  • از معلم‌بلاگری تا عجیب‌ترین هدیه‌ برای روز معلم!
  • جذب سه هزار معلم جدید در هرمزگان
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است