Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان ظهر روز چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه از نمایشگاه صنایع‌دستی سمنان و پژوهشکده هنرهای سنتی که در هشتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شده است، بازدید کرد.

وی ضمن بازدید از آثار هنری شرکت صنایع‌دستی و گردشگری اطلس سنگسر که تولیدکننده انواع دست‌بافته‌های سنتی است، با سیده فاطمه خادمیان مدیر این شرکت و دیگر همکارانش گفت‌وگو و به آنان توصیه کرد که برای طراحی از متخصصان این امر استفاده کنند و بخشی از انرژی خود را بر بازاریابی الکترونیک متمرکز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: امروزه مردم و به‌ویژه جوانان طرح‌های ساده‌تر را بیشتر از طرح‌های شلوغ می‌پسندند؛ بنابراین باید به‌سراغ طراحان متخصص بروید تا آنها بر اساس نیاز بازار طرح‌های مخاطب‌پسندتر را در اختیار شما قرار دهند.
وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد: یک نفر نمی‌تواند هم تولیدکننده وهم طراح و فروشنده باشد؛ هر یک از این موارد تخصص خاص خودش را می‌طلبد و باید افراد مختلف مسئولیت‌های مختص به خود را به عهده بگیرند و انجام دهند.

شرکت صنایع‌دستی و گردشگری اطلس سنگسر تولیدکننده پارچه‌های دست‌بافته‌ ابریشمی و سوزن‌دوزی، پارچه‌های پشمی خودرنگ، پارچه‌های کاموایی، لباس‌های سنتی و مدرن (تلفیقی)، انواع گلیم و جاجیم و همچنین چادرسیاه ایل عشایر است.

بازدید از پژوهشکده هنرهای سنتی

مونسان همچنین در بخش پژوهشکده هنرهای سنتی از «کاشی‌نگاره دوره قاجار» که پس از انجام پژوهش‌های گسترده در حوزه هنرهای سنتی به‌تازگی رونمایی شده است، بازدید کرد.

سیدعبدالمجید شریف‌زاده رئیس گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه در این باره توضیح داد: این کاشی‌نگاره با توجه به زیبایی، تنوع رنگ و طرح موجود در کاشی کاری‌های دوره قاجار موجود در کاخ گلستان، در کارگاه سفال و کاشی گروه هنرهای سنتی پژوهشگاه شکل گرفته و اجرا شد.

رئیس گروه پژوهشی هنرهای سنتی با بیان اینکه این کاشی نگاره به صورت نمونه سازی و الهام گرفته از نقوش و رنگ دوره قاجار به شیوه هفت رنگی و به صورت آبرنگی انجام شده افزود: مجریان این اثر سهیلا نقی‌زاده، کتایون گیتی، مریم سایه‌وندی و اصلاح طرح و طراحی و نقاشی گل و مرغ توسط کتایون گیتی انجام شد.

شریف‌زاده با اشاره به اینکه ساخت لعاب این اثر توسط عالیه نجفی و پخت و کوره آن را فرهاد فرحی به انجام رسانیده گفت: این اثر در ابعاد ۱.۴ در۲.۳۰ مترمربعی در سالن کارگاه سفال و کاشی گروه پژوهشی هنرهای سنتی نصب شده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه از روند بافت «مخمل هفت رنگ» که بعد از ۳۰۰ سال از طریق مهندسی معکوس احیا شده است، بازدید کرد.

بافت «مخمل هفت رنگ» به همت گروه پژوهشی هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توسط گروه مخمل و زری پس از یک سال مطالعات و پژوهش به‌تازگی احیا و بخشی از بافته آن در کارگاه تولیدی این وزارتخانه رونمایی شده است.

برچسب‌ها گردشگری میراث فرهنگی ریاست پژوهشکده باستان شناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی گردشگری میراث فرهنگی اخبار کنکور گروه پژوهشی هنرهای سنتی میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۷۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از صدور ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در این استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین ایزدی، عصر امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران ا اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران یکی از تدابیر مهم دولت سیزدهم در شناسایی و تقویت توانمندی‌های استان‌ها با توجه به زنجیره ارزش در استان‌های مختلف عنوان و اظهار کرد: در این تدبیر، استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی و گردشگری تعریف شده و ماهیت استان هم در همین قالب برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تلاش اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد دریا محور است که اقداماتی در این راستا انجام شد.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ عنوان موافقت اصولی برای فعالیت گردشگری در بستر دریا صادر شده است، گفت: همچنین ۲۰۰ موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در مازندران صادر شده است که با موافقت‌ها و مجوزهای صادر شده مازندران بسترسازیهای لازم را برای فعالیت براساس اقتصاد دریاپایه است.

ایزدی ادامه داد: در راستای توسعه زنجیره ارزش مورد توجه این استان، برنامه‌ریزی برای صادرات صنایع دستی به منظور حمایت از هنرمندان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های اصلی و بومی مازندران احیا شده و بسته‌بندی صنایع‌دستی و برندسازی این محصولات نیز مورد توجه قرار گرفته است، در خصوص احیای بناهای تاریخی و میراثی مازندران عنوان کرد: در این زمینه به منظور جذب گردشگر برنامه‌هایی در نظر گرفته شد که سال گذشته ۸۰ هزار گردشگر خارجی وارد مازندران شدند؛ پیش‌بینی می‌شود با توسعه گردشگری دریایی در مازندران، این میزان در سال‌های آتی افزایش یابد.

کد خبر 749476

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه