Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با طراحی و اجرای طرح جامع و بلند مدت در رودخانه بشار، می توان آن را به زاینده رود و سی و سه پل یاسوج تبدیل کرد.

سید عیسی حسنی در نشست ساماندهی بستر و حریم رودخانه بشار یاسوج افزود: جزیره ای عمل کردن و تداخل برخی وظایف و عدم هماهنگی بین بخشی در بسیاری از موارد باعث موازی کاری در امور و در برخی موارد، باعث ترک فعل خواهد شد که نیازمند مشارکت و تبادل نظر در این موارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت توپوگرافی رودخانه بشار و واقع شدن در شهر یاسوج اظهار کرد: این و ضعیت باعث تداخل وظیفه آب منطقه ای و شهرداری شده است که نیازمند همکاری و مشارکت این دو نهاد جهت ساماندهی بستر و حریم رودخانه بشار است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به مسئله تخریب پارک مهرورزی در سنوات قبل به واسطه ی وقوع سیل اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است شهرداری یاسوج و شرکت آب منطقه ای استان  جهت بررسی علمی و رعایت بستر و حریم رودخانه و زیبا سازی مسیر همکاری لازم را داشته باشند.

حسینی تصریح کرد: در سال گذشته عدم همکاری بخش های مختلف منتهی به زیان به بیت المال گردید که متأسفانه برای برخی مدیران پرونده قضائی تشکیل شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، وی ادامه داد: شرکت آب منطقه ای استان در اجرای طرح جامع خود، به خصوص در قسمت پایین دست پارک مهرورزی که در سنوات گذشته تخریب شده همکاری کند و شهرداری یاسوج، با اخذ طرح به صورت میدانی، مسیر آب را مدیریت کنند.

گفتنی است که در این نشست مصوب شد پرونده متصرفین حریم و بستر رودخانه به معاونت اجتناعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال شود. پس از پایان این نشست مسئولان شرکت کننده در آن از تآسیسات موجود و حاشیه رودخانه بشار یاسوج بازدید کردند.

لازم به ذکر است که با نگاهی به وضعیت جغرافیایی شهرهای جهان که از میان آنها رودخانه ای می گذرد مشاهده می شود این محبت خدادادی باعث رونق اقتصادی، گردشگر پذیر و گردشگری، و از همه مهمتر زیبایی خاص آن نقطه از جهان شده است. کم نیستند شهرهایی که دارای چنین پتانسیل بالقوه ای بوده اما به جهت مشکلات مدیریتی، مالی و اعتباری و تداخل وظایف برخی ادارات و سازمان‌ها همچنان بدون استفاده باقی مانده است.

شهر یاسوج بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به جهت عبور رودخانه زیبای بشار نیز، دارای چنین نعمت خدادادی است که سال‌هاست نه تنها درآمد اقتصادی نداشته و گردشگرپذیر نبوده بلکه دردی بر آلام مردم افزوده است. از آن میان می توان به وقوع سیلاب‌های مخرب و خسارت به زیر ساخت‌های حمل و نقل و جاده ای، اراضی کشاورزی، مزرعه های آبزی پروری و .... اشاره کرد.

اما می توان با ساخت و ساز پارک‌های مختلف تفریحی در حاشیه این رودخانه با توجه به چشم انداز زیبایی که دارد و حتی نمادی از زاینده رود و سی و سه پل اصفهان بر روی این رودخانه احداث کرد، ضمن آنکه بشار رودخانه ای دائمی است و اما رودخانه ی زاینده رود به علت خشکسالی های سالهای گذشته، در بعضی از مواقع سال، جاری نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد رودخانه بشار دادگستري كهگيلويه و بويراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد رودخانه بشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین امروز یکشنبه در سفری بی‌سابقه از آغاز جنگ سوریه پس از ۱۳ سال به دمشق رفت و با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

بنا بر گزارش سانا در این دیدار روابط دو کشور، راه‌های توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها در راستای منافع سوریه و بحرین و تلاش‌های بحرین برای موفقیت برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در منامه طی ماه آینده میلادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اسد و الزیانی مهم‌ترین موضوعاتی را که در فهرست برنامه‌های نشست آتی سران اتحادیه عرب در راستای منافع مشترک کشورهای عربی و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای رویارویی با چالش‌های مشترک کنونی وجود دارد، مورد رایزنی قرار دادند.

در این دیدار بشار اسد بر تقویت هم‌بستگی کشورهای عربی و اقدام مشترک برای تحقق ثبات در منطقه در سایه رخ‌دادها و تحولات جهانی تاکید کرد.

علاوه بر این «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین با «فیصل المقداد» همتای سوری خود نیز در محل ساختمان وزارت امور خارجه سوریه دیدار و رایزنی کرد.

گفتنی است «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه اواخر ماه مارس گذشته به صورت رسمی از سوی «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین برای حضور در نشست آتی سران اتحادیه عرب در منامه پایتخت این کشور دعوت شد. قرار است این نشست در تاریخ ۱۶ مه در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

اسد سال گذشته پس از ۱۱ سال تعلیق کرسی سوریه در اتحادیه عرب، برای نخستین بار در نشست سران این اتحادیه در جده پایتخت عربستان سعودی شرکت کرد.

کد خبر 6091370

دیگر خبرها

  • جسد کودک غرق شده در رودخانه خرسان هنوز پیدا نشده است
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • دستگیری سارق کالا و احشام در یاسوج
  • تأکید وزیر علوم بر حمایت دانشگاهیان از خیزش علیه جنایات رژیم صهیونیستی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد