Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@05:57:39 GMT

قسط وام مسکن5.2میلیون تومان شد!

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۷۴۱۷

در حالی که بانک مسکن از طرح جدید وام مسکن بدون نیاز به سپرده و خرید اوراق خبر می دهد، اما رقم اقساط آن ممکن است سبب کاهش استقبال مردم از این طرح شود. ناطقان: مدیرعامل بانک مسکن امروز از شیوه جدید دریافت تسهیلات خرید مسکن خبر داده که در آن نیاز به سپرده گذاری یا خرید اوراق تسهیلات مسکن حذف شده است.

در همین خصوص محمد حسن مرادی، معاون مدیرعامل بانک مسکن در امور طرح و برنامه در یک برنامه زنده تلویزیونی در شبکه خبر اظهار داشت: بانک مسکن یکی از تسهیلاتی که برای خرید مسکن ارائه می‌دهد، از محل خرید اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: متقاضیان دریافت این تسهیلات، باید از بازار سرمایه اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه‌ای برای آنها در پی دارد.

مرادی ادامه داد: به مناسبت هشتاد و دومین سالگرد تأسیس بانک عامل حوزه مسکن، از ۲۵ دی ماه تا ۲۲ بهمن، کسانی که بخواهند از تسهیلات خرید مسکن استفاده کنند، نیازی نیست تا اندازه ۱۰۰ درصد تسهیلات، اقدام به خرید اوراق کنند.

وی تصریح کرد: بانک نیمی از این تسهیلات را به شکل بدون سپرده در اختیار متقاضی قرار می‌دهد؛ بنابراین هزینه تأمین مالی خرید اوراق تسهیلات مسکن، برای این دسته از متقاضیان نصف خواهد شد.

عضو هیئت عامل بانک مسکن گفت: به عنوان مثال در تهران که سقف تسهیلات انفرادی خرید مسکن، ۱۰۰ میلیون تومان است و متقاضیان می‌بایست معادل آن، اوراق خریداری می‌کردند، با طرح جدید بانک، از فردا ۲۵ دی تا ۲۲ بهمن، تنها باید برای نیمی از تسهیلات (۵۰ میلیون تومان) اوراق تسهیلات بخرند و ۵۰ میلیون تومان دیگر را بانک از محل اعتبارات بدون سپرده خودش پرداخت می‌کند.

مرادی درباره نحوه بازپرداخت این تسهیلات گفت: آن بخشی از وام مسکن که از محل خرید اوراق تسهیلات مسکن است، تابع شرایط قبلی بوده و بازپرداخت آن حداکثر ۱۲ ساله با نرخ سود ۱۷.۵ درصد است. اما آن بخش دوم تسهیلات مسکن که از محل اعتبارات بدون سپرده بانک است، بازپرداخت ۵ ساله و با نرخ سود ۱۸ درصد محاسبه می‌شود.

جزئیات اقساط وام جدید مسکن + جدول

در طرح جدید بانک عامل بخش مسکن، اگرچه هزینه خرید اوراق تسهیلات از سیکل دریافت این تسهیلات حذف شده است، اما به دلیل ۵ ساله بودن سقف زمانی بازپرداخت نیمی از این تسهیلات، رقم اقساط سنگین‌تر خواهد بود.

به عنوان مثال وام خرید مسکن در تهران برای متقاضی فردی ۱۰۰ میلیون تومان است که ۵۰ میلیون تومان آن با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۵ ساله محاسبه می‌شود و اقساط آن حدوداً یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان است؛ ۵۰ میلیون تومان هم با سود ۱۷.۵ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله و اقساط آن، ۸۳۲ هزار تومان است؛ ۴۰ میلیون تومان هم وام جعاله با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۵ ساله با اقساط یک میلیون تومانی است؛ مجموعاً متقاضی باید ۳ میلیون و ۱۰۲ هزار تومان در ماه اقساط وام ۱۴۰ میلیون تومانی بدهد!

این در حالی است که اگر قرار باشد برای کل ۱۴۰ میلیون تومان، اوراق خریداری کند، باید ماهانه ۲ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان قسط بدهد.

همچنین متقاضیان دریافت وام خرید مسکن زوجین در تهران با طرح جدید وام مسکن باید برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان آن اوراق تسهیلات خریداری کنند که بازپرداخت آن ۱۲ ساله با نرخ سود ۱۷.۵ درصد است رقم اقساط آن نیز ماهانه یک میلیون و ۶۶۵ هزار تومان است؛ برای ۱۰۰ میلیون تومان بدون سپرده و اوراق هم با توجه به نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۵ ساله، باید ماهانه ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و برای ۴۰ میلیون تومان وام جعاله هم، ماهانه یک میلیون تومان پرداخت کنند که مجموع اقساط آنها، ۵ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان می‌شود!

در حالی که اگر زوجین بخواهند کل ۲۴۰ میلیون تومان را از محل خرید اوراق تسهیلات مسکن دریافت کنند، اقساط آن مجموعاً ۴ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان خواهد شد. منبع: مشرق برچسب ها: قسط وام ، وام مسکن ، خرید اوراق

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قسط وام وام مسکن خرید اوراق خرید اوراق تسهیلات مسکن ۱۰۰ میلیون تومان بازپرداخت ۵ ساله درصد و بازپرداخت ۵۰ میلیون تومان سود ۱۸ درصد هزار تومان بدون سپرده یک میلیون خرید مسکن بانک مسکن اقساط آن وام مسکن طرح جدید نرخ سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز، داره راه و شهرسازی استان تهران اخیرا با ارسال پیامکی به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن هشدار داده تا ۳۱ اردیبهشت آورده خود را به ۱۸۰ میلیون تومان افزایش دهند.

«متقاضی محترم طرح نهضت ملی مسکن، با عنایت به شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه، مقتضی است حداکثر تا تاریخ ۳۱/ ۰۲/ ۱۴۰۳ نسبت به واریز یا تکمیل آورده تا سقف ۱۸۰ میلیون تومان اقدام نمایید. بدیهی است تسریع در پرداخت آورده، موجب کسب امتیاز بیشتر و رتبه بالاتر برای جنابعالی می‌گردد.»

این اداره کل اواخر سال گذشته نیز با ارسال پیامکی به متقاضیان فرصت داده بود تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ آورده خود را به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش دهند: «متقاضی محترم طرح نهضت ملی مسکن، با عنایت به شروع عملیات اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن مقتضی است حداکثر تا تاریخ ۲۰ /۱۲/ ۱۴۰۲ نسبت به واریز یا تکمیل آورده اولیه خود تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان اقدام نمایید. بدیهی است عدم تکمیل آورده در مهلت مقرر به منزله انصراف شما تلقی خواهد گردید.»

 طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی متقاضیان نهضت ملی مسکن آورده خود را باید در بازه‌های ۴ ماهه و هر بار ۴۰ میلیون تومان واریز کنند. حال مشخص نیست چرا برای برخی متقاضیان استان تهران مهلت ۴ ماهه کاهش یافته و این متقاضیان باید هر ۲ ماه آورده خود را ۴۰ میلیون تومان افزایش دهند؟

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مهرماه سال قبل نیز با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به حذف از این پروژه ملی در صورت عدم واریز ۲۴۰ میلیون تومان تا ۲۰ مهر هشدار داده بود: «اخطار حذف از پروژه، به‌علت عدم واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم...؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۰ ساعت ۰۰:۰۰ مبلغ ۲/۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به شماره حساب ... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت