Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: به احتمال ۹۰ درصد بازگشایی مدارس با تأخیر انجام خواهد شد و مدارس به فعالیت آموزشی خود از طریق فضای مجازی ادامه خواهند داد.  

رضا جلیلی خشنود،معاون ستاد مقابله با کرونای استان تهران در گفت‌وگو با برنامه «تهران ما سلامت» رادیو تهران درباره بازگشایی مدارس در شهرهای آبی و زرد، گفت: طبق بررسی‌های مجددی که در ستاد مقابله با کرونا صورت گرفته به احتمال خیلی زیاد و در حدود 90 درصد بازگشایی مدارس با تأخیر انجام خواهد شد و مدارس به فعالیت آموزشی خود از طریق فضای مجازی ادامه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وضعیت فعلی کرونا در کشورمان از لحاظ کاهش گیرایی و میرایی و ورود بیماران به مراکز درمانی بسیار شکننده است و هر لحظه ممکن است با عدم رعایت پروتکل‌ها و افزایش تجمعات دوباره به وضعیت نارنجی و قرمز بازگردیم. به همین دلیل از مردم درخواست می‌کنیم موارد بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند تا وضعیت برای مردم و کادر درمان سخت تر نشود.

معاون ستاد مقابله با کرونای استان تهران در خصوص محدودیت‌های مشاغل 3 و 4، خاطرنشان کرد: بسیاری از هموطنان ما در شرایط شیوع کرونا کار خود را از دست داده‌اند و با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه هستند. به همین دلیل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت دقیق برای بازگشایی برخی مشاغل 3 و 4 مثل تالارها و استخرها مجوز داده می‌شود.

خشنود بیان داشت: ان شاء الله گشایش اقتصادی در کار این عزیزان صورت گیرد از مجریان این مشاغل می‌خواهیم با رعایت دستورالعمل ها از حادشدن شرایط جلوگیری کنند تا دوباره به حالت قرنطینه و ممنوعیت فعالیت این اصناف بازنگردیم.

وی با توضیح اینکه دورکاری ادارات و محدودیت‌های ترددی ساعات 21 تا 4 بامداد همچنان ادامه دارد، گفت: درباره تالارها باید گفت بر اساس مساحت سالن‌ها تعداد مشتریان محدود خواهند بود و باید فاصله‌ها رعایت شود؛ضمن اینکه ساعات محدودیت تردد هم باید رعایت شود. 

خشنود با اعلام این خبر که فعلا دستورالعمل‌ها تغییری نخواهد کرد، گفت: تا زمانی که به شرایط ثبات نرسیم دستورالعمل‌ها تغییر نخواهد کرد. به دلیل اینکه ما در وضعیت متغیر هستیم؛ در برخی هفته‌ها افزایش و در برخی هفته‌های دیگر کاهش ورودی بیمارستانها را داریم. به همین دلیل تا ثبات وضعیت تغییری در دستورالعمل ها نخواهیم داشت.

رییس بیمارستان شهدای تجریش با تاکید بر اینکه دو داروی توسیلیزومب و ساریلومپ توصیه شده توسط پزشکان انگلیسی در درمان کرونا در ایران استفاده نمی‌شود، خاطر نشان کرد: داروهای مورد استفاده در درمان کرونا باید تاییدیه سازمان غذا و داروی جهانی و سازمان بهداشت جهانی را داشته باشند.

وی متذکر شد:طی این مدت رژیم های درمانی مختلفی پیشنهاد شده است که با توجه به عدم تایید سازمان بهداشت جهانی اجازه استفاده برای درمان کرونا نداشته‌اند. دو داروی مذکور تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را ندارند.

 

فارس/

برچسب ها: کرونا ، بازگشایی مدارس ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Lo7

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کرونا بازگشایی مدارس بازارنیوز ستاد مقابله با کرونا بازگشایی مدارس دستورالعمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: خودرو‌های عرضه غذا برای فعالیت نیازمند دریافت مجوز هستند و فعالیت آنها بدون رعایت اصول، علاوه بر مشکلات ترافیکی و زیست محیطی با ایجاد سد معبر در فضا‌های شهری تجاوز به حقوق شهر و شهروندان محسوب می‌شود.

علی اصغر طاهری افزود: بر این اساس، طرح ساماندهی فعالیت این مشاغل سیار با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران آغاز شده است.

معاون شهردار منطقه ۲ گفت: در این طرح مشاغل سیار که در مکان‌های نامناسب فعالیت می‌کنند به مکان‌هایی با شرایط مناسب و بدون ایجاد مشکلات ترافیکی و زیست محیطی منتقل می‌شوند.

علی اصغر طاهری افزود: رعایت قوانین و مقررات ترافیکی به‌منظور جلوگیری از ترافیک در سطح معابر، در نظرگرفتن فاصله استاندارد و مناسب نسبت به بافت مسکونی، اماکن دولتی و اداری، رعایت مقررات شهری و زیست‌محیطی و توجه به زیبایی بصری و سیمای شهر و مطلوب از‌جمله نکاتی است که همه متصدیان خودرو‌های عرضه غذا ملزم به رعایت آن هستند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود و مجوزشان تمدید نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • امیر نصیرزاده: وضعیت دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد بیداری بزرگی رخ داده است
  • امیر نصیرزاده: «وعده صادق» معادلات بین المللی را تغییر داد
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود