Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:36:40 GMT

بسته خبرهای کوتاه از خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۷۷۱۱

بسته خبرهای کوتاه از خراسان رضوی

تربت‌حیدریه - معاون اداره‌کل میراث‌ فرهنگی خراسان رضوی از اعلام آمادگی مجموعه کشاورزی و دامداری عبدالرضا خزاعی واقع در روستای احمدآباد بخش رخ شهرستان تربت‌حیدریه به عنوان نخستین مرکز گردشگری کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: دستورالعمل راه‌اندازی گردشگری کشاورزی برای پیشبرد اهداف این صنعت، کاهش بیکاری، افزایش درآمد روستاییان و کاهش نامطلوب آثار زیست‌محیطی اخیرا ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسف بیدخوری افزود: بخش رخ یکی از قطبهای تولید کشاورزی در همین راستا انتخاب شده است.وی به آغاز اقدام مراحل صدور مجوز گردشگری کشاورزی در شهرستانهای جوین و سبزوار نیز اشاره و مرکز گردشگری کشاورزی را مکانی توصیف کرد که بازدیدکننده در مزرعه یا دیگر محیطهای کشاورزی با اهداف آموزشی و تفریحی یا گذران اوقات فراغت حضور پیدا می‌کند. 

مشهد- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ١١٠ دستگاه تبلت با مشارکت کمیته امداد به دانش‌آموزان نیازمند در شهرستان کلات اهدا شد. قاسمعلی خدابنده در گفتگو با خبرنگار ایرنا هزینه این اقدام را سه میلیارد و دویست میلیون ریال اعلام و بیان کرد: این اقدام برای افزایش توانمندی دانش‌آموزان و تجهیز آنان به ابزارهای نوین آموزشی به منظور بهره‌گیری آنها از فضا و امکانات آموزش مجازی و افزایش سطح دسترسی به آموزشهای درسی و در نهایت توسعه عدالت آموزشی انجام شد. 

سبزوار - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از راهیابی نمایش "یک کاست لته/روی c" از این شهرستان به مرحله نهایی اجرای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد و گفت: این تئاتر به طراحی و کارگردانی محمد اکبری، نویسندگی و تهیه کنندگی سید هادی زرقانی و دستیار کارگردان و مشاور محمدرضا دادوند به عنوان میهمان به جشنواره فجر راه یافته است. رضا شجاع مقدم  "محمود اجنوردی، میترا آسیایی و نگین حمیدی" را از بازیگران این تئاتر ذکر و بیان کرد: امسال نمایش "ملودیهای شهرزاد مدرنیته" به کارگردانی و نویسندگی مصطفی لعلیان هم از سبزوار به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافته است.

تایباد - فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: مرزبانان طی عملیاتی ۱۰۰ کیلوگرم ماده مخدر تریاک را که داخل یک خودرو سواری جاسازی شده بود کشف کردند. سردار مجید شجاع در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: کشف این محموله که با بازداشت راننده خودرو همراه بود توسط نیروهای هنگ مرزی تایباد مستقر در پاسگاه ایست و بازرسی ۱۷ شهریور مرز دوغارون صورت گرفت. 

تربت‌حیدریه - ساخت مدرسه سه کلاسه خیرساز در روستای دیزقند شهرستان تربت‌حیدریه آغاز شد. این مدرسه با مشارکت موسسه پویا همیاران فرهنگ و هنر تهران در زمین اهدایی خیران نیک‌اندیش خانواده مرحوم حسنی و خانم حشمت طلوعیان بنا می‌شود. مساحت این مدرسه متعلق به دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه اول ۲۵۰ مترمربع است. موسسه یاد شده پیش از این نیز در پنج روستای باغ میان، امیرآباد، اسفیوخ، ضیاالدین و دیزقند شهرستان تربت‌حیدریه فضای آموزشی بنا کرده است. 

مشهد - مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: یک مقنی جوان عصر چهارشنبه حین حفاری در عمق ۱۰ متری زمین در یک پروژه مسکونی به دلیل ریزش چاه جان باخت. آتشپاد مسعود ظهوریان در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه در محل یک پروژه ساختمانی در خیابان موحدین شهر مشهد رخ داد. پس از انتقال این فرد از زیر آوار به سطح زمین، تکنسینهای اورژانس حاضر در محل فوت مقنی را تایید کردند لذا جنازه وی برای انتقال به پزشکی قانونی تحویل ماموران انتظامی شد.

تایباد - فرمانده تیپ ۲۷۷ متحرک هجومی شهید تولایی مستقر در مرز دوغارون تایباد گفت: ۱۰۰ بیمار از خانواده های محروم و نیازمند روستای "بیدک" از توابع بخش میان ولایت این شهرستان در طرح مردم یاری ارتش به صورت رایگان معاینه شدند. سرهنگ رضا نذری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین ۱۵ بیمار جهت انجام معاینات بیشتر به پزشکان شهرستان و استان ارجاع داده شدند. وی ادامه داد: در مدت یک روز استقرار این تیم پزشکی در این منطقه مرزی به پنج بیمار که در منازل خود بستری بودند خدمات پزشکی ارائه شد. فرمانده تیپ ۲۷۷ متحرک هجومی شهید تولایی مستقر در مرز دوغارون تایباد گفت: این تیم در بخش های سرم تراپی، تزریقات، تست فشارخون و قند خون نیز به ساکنان این مناطق محروم خدمات‌ رسانی کرد و داروی مورد نیاز بیماران نیز به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گرفت.

برچسب‌ها بسته خبری تایباد مشهد ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری تایباد مشهد بسته خبری تایباد مشهد ایرنا اخبار کنکور گردشگری کشاورزی خبرنگار ایرنا خراسان رضوی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است

مهدی اله‌پور گفت: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۷۳ نشانگر هوای سالم است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۹۱ از شرایط سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: هم اکنون کیفیت هوای اغلب ۲۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط سالم تنفسی است.

اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی