Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@02:46:57 GMT

ترامپ باید از قدرت کنار رود

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۸۲۶۹

ترامپ باید از قدرت کنار رود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «نانسی پلوسی»، رییس مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه استیضاح «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا او را «خطری آشکار» علیه کشورش توصیف کرد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از ساعاتی قبل‌تر جلسه رایزنی درباره استیضاح «دونالد ترامپ»، رییس جمهور مستقر آمریکا به دلیل تحریک معترضان برای حمله به ساختمان کنگره در هفته گذشته را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلوسی در این جلسه گفت: «ترامپ باید برود. او خطری آشکار و بالفعل علیه کشوری است که همه ما دوست داریم.»

در صورتی که استیضاح ترامپ به تصویب کنگره برسد او نخستین رییس جمهور در تاریخ آمریکا خواهد بود که دو بار در دوران ریاست‌جمهوری‌اش استیضاح می‌شود.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه قصد دارند به طرح استیضاح او رأی مثبت بدهند. این رأی‌گیری یک هفته بعد از یورش معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌‌جمهوری به ساختمان کنگره انجام می‌شود.

سرعت پیشبرد این رأی‌گیری و حمایت جمهوری‌خواهان از آن، خشم قانونگذاران آمریکایی از نقش ترامپ در تحریک معترضان برای حمله به ساختمان کنگره را نشان می‌دهد.

دونالد ترامپ از پذیرش شکست در انتخابات رییس جمهوری آمریکا امتناع کرده و گفته در مراسم تحلیف «جو بایدن»، رییس جمهور منتخب آمریکا که چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود شرکت نخواهد کرد.

قطعنامه‌ای که قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به آن رأی خواهند داد ترامپ را به «تحریک به شورش» متهم می‌کند.

«جیم مک‌گاورن»، رئیس کمیته آیین‌نامه‌های مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه استیضاح ترامپ حمله‌کنندگان به ساختمان کنگره را «خائن» و «تروریست‌های داخلی» توصیف کرد.

«جیسون اسمیث» قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح ترامپ با توجه به اینکه تنها ۷ روز از دوران ریاست‌جمهوری او باقی مانده را اقدامی «بی‌ملاحظه» توصیف کرد.

شبکه خبری سی‌آن‌ان نوشته دومین استیضاح ترامپ به عزل او از قدرت منجر نخواهد شد و او ریاست‌جمهوری‌اش را به پایان خواهد رساند، زیرا عزل او از قدرت مستلزم رأی آوردن طرح استیضاح در مجلس سنا است.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند.

در صورتیکه طرح استیضاح ترامپ پیش برود، این دومین استیضاح یک رییس جمهور آمریکا در دوره چهارساله ریاست‌جمهوری اش محسوب می‌شود که پیش از این در ایالات متحده بی‌سابقه بوده است.

پربیننده ترین تهران از بایدن چه می‌خواهد؟ هیات کره جنوبی با دست خالی تهران را ترک کرد مرد ۲۰۰ میلیارد دلاری! قطعنامه درخواست از پنس برای برکناری ترامپ تصویب شد قدرتمندترین و ضعیف‌ترین پاسپورت‌های جهان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات رییس جمهور رییس مجلس شورش کنگره آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا ساختمان کنگره استیضاح ترامپ ریاست جمهوری رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که همگام با تحویل سلاح‌ های آمریکایی به اوکراین، ظرفیت تولید تسلیحات خود را افزایش می‌ دهد.

بر اساس اعلام این رسانه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز در سخنانی ضمن صدور دستوری مبنی بر افزایش تولید اسلحه تاکید کرد که تحویل تسلیحات برای جنگ اوکراین باید تسریع شود.

بر این اساس، دستور وزیر دفاع روسیه در حالی صادر شد که جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا هفته گذشته مصوبه کنگره مبنی بر اختصاص ۶۱ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین را امضاء کرد.

این کمک‌ ها شامل تجهیزات توپخانه‌ ای، سامانه‌ های راکتی، مهمات ضدتانک و دیگر انواع تسلیحات می‌ شود.

روند رأی‌گیری و تصویب لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین، ظرف چند دقیقه انجام شد؛ اتفاقی که بعد از چند ماه بلاتکلیفی لایحه در مجلس نمایندگان، حاکی از آن بود که قانونگذاران آمریکایی فارغ از تمایلات حزبی، به طور متفق‌القول حامی تداوم حمایت از اوکراین هستند؛ بایدن نیز سپس آن را امضاء کرد.

این در حالیست که یک سیاستمدار فرانسوی پیشتر در سخنانی تاکید کرد که کمک جدید آمریکا به کی یف تنها منجر به افزایش قربانیان در اوکراین خواهد شد.

«فلوریان فیلیپات»، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه و نامزد انتخابات پارلمان اروپا در واکنش به تصویب لایحه اختصاص ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین توسط مجلس نمایندگان آمریکا گفت که این رای چیزی را تغییر نخواهد داد و تنها منجر به طولانی شدن زمان جنگ و افزایش قربانیان خواهد شد.

کد خبر 6094670

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • نمک‌گیری نمایندگان مجلس به سبک قالیباف؛ بریز بپاش در هتل گرانقیمت برای حفظ ریاست؟!
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند