Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از المسیره، تصمیم دولت ترامپ برای قراردادن "انصارالله" در لیست "تروریسم" حجم بحرانی که واشنگتن با آن مواجه است را بیشتر آشکار می کند. بحرانی که بروز آن در این روزها اتفاقی نبوده؛ بلکه در نتیجه انباشت چهار ساله ناکامی ها و شکست هایی است که دولت آمریکا با آن در زمینه های مختلف مواجه بوده که برجسته ترین آن ناکامی و شکست نقشه های واشنگتن در یمن و خاورمیانه است و شاید این شکست همان چیزی باشد که به شدت مانع پیروزی ترامپ در دوره دوم ریاست جمهوری آمریکا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه گزارش آمده است: دولت ترامپ چه در داخل و چه در سطح بین المللی تنها و متزلزل ظاهر شده است به طوری که درخصوص تصمیم گیری برای قرار دادن "انصارالله" در لیست تروریستی، گریگوری میکس نماینده دموکرات و رییس کمیته امور خارجه در مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت که این تصمیم "کوته بینانه" است؛ چراکه "زندگی مردم یمن را به خطر می اندازد" و "بدون مشارکت انصارالله هیچ راه حل پایداری در یمن وجود نخواهد داشت.

این گزارش افزوده است: این تنها موضع مخالفان ترامپ نبود و «آدام اسمیت» سناتور جمهوریخواه و رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان نیز اظهارات مشابهی داشت که در آن به صراحت گفت که این تصمیم قابل دفاع نیست و این مسأله بحران انسانی در یمن را تشدید، صلح را تضعیف و منطقه را خطرناک تر می کند.

در بخش دیگری از گزارش آمده است: تصمیم ترامپ مورد حمایت و استقبال کسی قرار نگرفت غیر از دولت مزدور (عبدربه منصور هادی) و رژیم سعودی که پرده از "سیاسی بودن" این تصمیم برداشت و واپسین تعارفات متحدان از رییس جمهوری است که آخرین روزهای خود را در کاخ سفید سپری می کند و تهدید به برکناری و محاکمه شده است.

براساس این گزارش، در مسأله یمن، دموکرات ها توانستند از نقطه ضعف های ترامپ با راه اندازی کمپین های بزرگ با هدف حمله به دولت او در مسائلی چون معاملات تسلیحاتی و حمایت از جنایات ولیعهد سعودی استفاده کنند. باوجود اینکه ترامپ قصد داشت کار بد خود را توجیه کند و این گونه القا کند که طرفداری و حمایت دولتش از پادشاه سعودی و ولیعهد سود دارد اما این سر و صدا پایان یافت و نتایج آن شکست نظامی، بن بست سیاسی، جنایات وحشیانه و بدترین بحران انسانی در جهان بود.

در گزارش آمده است: موضوع گنجاندن "انصارالله" در لیست تروریستی حکایت از حماقت دیگری دارد که به نظر می رسد ترامپ مدتی برای آن برنامه ریزی کرده بود. این نقشه ترامپ به خواست ائتلاف متجاوز سعودی انجام شد.

در پایان گزارش آمده است: شاید ترامپ قصد داشت تا قراردادن انصارالله در فهرست تروریستی را در دوره دوم ریاست جمهوری خود اتخاذ کند، اما او انتخابات را باخت، بنابراین سعی کرده است تا قبل از ترک کاخ سفید این تصمیم را بگیرد که این موضوع نشان می دهد این تصمیم چیزی جز "معامله" میان ترامپ و ائتلاف سعودی به ویژه عربستان سعودی نیست. این معامله در واقع تنها نشان دهنده حماقت، دیوانگی و طمع ترامپ برای پول بیشتر است و تصمیمی حساب شده نیست.

این تصمیم جدید آمریکا درحالی اتخاذ می شود که عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده است و ارتش یمن و انصارالله در کنار ملت این کشور از خود دفاع می‌کنند.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن، به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این شش سال تجاوز نظامی ائتلاف سعودی، تاکنون جز شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها نفر از شهروندان این کشور و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در یمن، نتیجه‌ای برای متجاوزان به همراه نداشته است.

برچسب‌ها یمن دولت ترامپ عربستان سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن دولت ترامپ عربستان سعودی یمن دولت ترامپ عربستان سعودی اخبار کنکور گزارش آمده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه واکنش‌ها به یک گزارش بی نامه و نشان از BBC + فیلم

کاربران با هشتگ "شکایت از بی بی سی"، اقدام نهاد‌های حقوقی و دیپلماتیک کشور علیه شبکه جهانی بی بی سی را خواستارشدند که گزارشی بدون مستند‌ها و منبع موثق درباره پرونده فوت یک دختر جوان ایرانی منتشر کرده بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تصمیم عجیب آمریکا برای تحریم دیوان بین المللی لاهه
  • دانشجویان باید با «تیتر» نقشه راه را به رؤسای دانشگاه‌ نشان دهند
  • دانشجویان باید با یک تیتر نقشه راه را به روسای دانشگاه‌ها نشان دهند
  • ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • ادامه واکنش‌ها به یک گزارش بی نامه و نشان از BBC + فیلم
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • انصارالله یمن پیشنهاد میزبانی صنعا از دفتر سیاسی حماس را داد