Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رنتزی منتقد دولت کونته در مدیریت بحران کرونا و نیز نحوه هزینه ۲۰۰ میلیارد دلاری کمک مالی اتحادیه اروپا در چارچوب برنامه احیای اقتصادی است و مدتهاست می‌گوید می‌خواهد از دولت ائتلافی خارج شود.

دو وزیر حزب ماتئو رنتزی که استعفاء دادند در جریان نشست سه‌شنبه شب کابینه برای تصویب لایحه هزینه ۲۰۰ میلیارد دلاری کمک مالی اتحادیه اروپا در چارچوب برنامه احیای اقتصادی شرکت نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای رنتزی در کنفرانس خبری شامگاه چهارشنبه با انتقاد از عملکرد نخست وزیر گفت: «ما به هیچکس اجازه نمی‌دهیم قدرت مطلق را در اختیار داشته باشد.»

جوزپه کونته به ماتئو رنتزی هشدار داده بود که مردم ایتالیا یک بحران سیاسی در بحبوحه بحران کرونا را نمی‌پذیرند.

با عدم حمایت حزب «ایتالیا زنده باد»، که در سال ۲۰۱۹ و در پی خروج ماتئو رنتزی از حزب دموکرات تشکیل شد، دولت ائتلافی حمایت ۱۸ نماینده این حزب و به‌این ترتیب اکثریت مجلس سنا را از دست داد. با این حال، کابینه کونته همچنان حمایت اکثریت مجلس نمایندگان را با خود دارد.

ماتئو رنتزی در زمان اعلام پایان حمایت حزبش از دولت ائتلافی گفت که هیچ پیشداوری درباره نام‌ها و جریان‌های سیاسی ندارد؛ این گفته برای بسیاری از ناظران به معنای احتمال حمایت از تشکیل دولتی دیگر حتی با رهبری دوباره جوزپه کونته اما با ترکیبی جدید تلقی شده است. با این همه آقای رنتزی تاکید کرد به هیچ وجه از تشکیل دولت با مشارکت لیگا، حزب راست افراطی به رهبری ماتئو سالوینی حمایت نمی‌کند.

به این ترتیب دولت ایتالیا بار دیگر در آستانه فروپاشی قرار می‌گیرد و این کشور، در صورت عدم توافق احزاب سیاسی باید انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار کند. بروز بحران سیاسی در نظام پارلمانی ایتالیا به هیچ وجه امری عجیب نیست. با این حال فروپاشی احتمالی دولت در حالیکه این کشور به شدت درگیر بحران کرونا است، از دید بسیاری از ناظران نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ایتالیا ماتئو رنتزی ماتئو رنتزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا امروز دوشنبه ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) اعلام کرد که استعفا نخواهد داد و در سمت خود باقی خواهد ماند.

نخست وزیر ۵۲ ساله اسپانیا روز چهارشنبه ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت) به طور غیرمنتظره اعلام کرده بود که در حال بررسی استعفای خود است.

بر اساس اعلام این رسانه، پدرو سانچز شکایت مربوط به فساد علیه همسرش «بگونا گومز» را دلیل آن عنوان کرده بود.

سانچز سپس تمام قرارهای رسمی خود را لغو کرد.

او همچنین اشاره کرده بود که می خواهد در مورد این فکر کند که «آیا باقی‌ ماندن در سمت ریاست دولت با توجه به باتلاقی که راست‌گرایان و راست‌گرایان افراطی در آن فعالیت سیاسی دارند، ارزشش را دارد یا نه؟»

سانچز حال گفت: من تصمیم گرفته ام در صورت امکان، کارم را با قدرت بیشتر در ریاست دولت ادامه دهم.

نخست‌وزیر اسپانیا همچنین اشاره کرد که تظاهرات اخیر در آخر هفته گذشته (به وقت محلی) در مادرید و برخی شهرهای دیگر این کشور به منظور ابراز همبستگی با شخص او، سبب بازنگری مشترک وی و همسرش در مورد استعفای احتمالی شده است.

کد خبر 6092533

دیگر خبرها

  • سقوط پوتین؟ شاید آرزو بر جوانان عیب نیست / گورباچف مایه عبرت ولادیمیر پوتین شده است / چرا روسیه پوتین با شوروی در آستانه سقوط متفاوت است
  • چرا تمدن‌ها با گذشت زمان شکننده‌تر می‌شوند؟ (+عکس)
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم