Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون افزون بر ۲۷۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر به بازار عرضه شده است گفت: در بهمن ماه بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت و وارد بازار می‌شود. - اخبار استانها -

محمد تقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه این استان در عرصه تولیدات محصولات کشاورزی از جایگاه ممتازی برخوردار است اظهار داشت: در عرصه تولید سبزی و صیفی سالانه در استان بوشهر 900 هزار تن انواع محصولات تولید و به بازار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر عمده محصولات در بخش سبزی و صیفی را گوجه‌فرنگی خارج از فصل دانست و بیان کرد: این محصول در سطح 11 هزار و 200 هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر تولید می‌شود.

وی از تولید 600 هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 270 هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

منوچهری، با بیان اینکه   محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر را بسیار با کیفیت دانست و تصریح کرد: بخشی از محصولات گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای است که به صورت قراردادی خریداری، برداشت و صادر می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر دغدغه اصلی کشاورزان گوجه‌فرنگی کار استان را محدودیت‌های صادراتی و تعرفه‌ها دانست و افزود: محدودیت‌ها و تعرفه‌های وضع شده در عرصه صادرات از فروش محصول جلوگیری می‌کند.

200هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر وارد بازار شد برداشت گوجه‌فرنگی در اراضی استان بوشهر به 193هزارتن افزایش می‌یابد + تصاویر 8000تن گوجه‌فرنگی مزارع استان بوشهر روانه بازار شد

وی با بیان اینکه ممنوعیت صادرات رب‌گوجه فرنگی تا پایان دی ماه برداشته شده است گفت: باید روند کار به‌گونه‌ای باشد که محدودیت و ممنوعیتی برای صادرات محصول تازه‌خوری و رب‌‌گوجه‌فرنگی به ویژه تا پایان پیک برداشت تا اواخر بهمن ماه نداشته باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر بیشترین میزان برداشت محصول گوجه‌فرنگی را بهمن ماه دانست و خاطر نشان کرد: در بهمن ماه بیش از 200 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل برداشت می‌شود و همزمان 2 تا 3 استان دیگر هم برداشت گوجه فرنگی آنها آغاز می‌شود که لازم تمهیدات ویژه برای صادرات محصول فراهم شود.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهاد کشاورزی استان بوشهر گوجه فرنگی خارج از فصل هزار تن گوجه فرنگی محصول گوجه فرنگی استان بوشهر بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۹۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش دما و رسیدن محصول به انبوه، قیمت میوه های نوبرانه طی یک ماه اخیر ۶۰ درصد کاهش یافته است.

او قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزارتومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ را هزارتومان اعلام کرد و افزود: برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

یاوری ادامه داد: قیمت گوجه سبز در ابتدای فصل یک‌میلیون تومان بود که با افزایش عرضه روند کاهشی به خود گرفته است و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه تا پایان اردیبهشت، بازار به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۱۵۰ تن گوجه سبز، ۲۰۰تن توت فرنگی، ۳۰۰ تن طالبی و جانا و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن هندوانه در میدان مرکزی خبر داد.

او گفت: قیمت صیفی جات نظیر هندوانه، ملون و جانا توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد چراکه کمتر از ۱۰ هزارتومان از تولیدکننده خریداری می شود که جوابگوی هزینه های تولید نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • برداشت جو قصیل در قم
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟