Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار احمدعلی گودرزی در بانه پس از برگزاری جلسه ویدیو کنفرانس با فرماندهان مرزبانی آذربایجان غربی، استان کردستان و فرمانده کل ژاندارمری ترکیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه مذاکراتی حول مباحث امنیتی و اشکالات جزیی احتمالی در مرزها مورد مذاکره قرار گرفت‌.

وی با بیان اینکه این تبادل اطلاعات باعث پیشرفت در امنیت منطقه خواهد شد، اضافه کرد: هماهنگی‌هایی در سطح عالی بین ایران و ترکیه وجود دارد و مقرر شد هر اتفاقی در مرزهای ۲ کشور بیافتد، بین مرزبانان ارتباط تنگاتنگی انجام گیرد و مشکل به صورت تعاملی برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی ناجا یادآور شد: اشکالاتی از جمله بحث متجاوزین مرزی، ورود سلاح و مهمات به داخل کشور و فعالیت گروه‌های معاند در مرزها وجود دارد که هماهنگی لازم برای مدیریت این موارد انجام شد.

سردار گودرزی با بیان اینکه گروه‌های مسلح معاند تلفاتی را به ترکیه و ایران در مناطق مرزی وارد کرده‌اند، افزود: برای ارتقا امنیت پایدار در مرزها، تبادل اطلاعاتی صورت گرفت، ضمن اینکه در بحث استرداد مجرمان بین ۲ کشور تبادل نظر کردیم و در این زمینه و تبادل اطلاعات با دیگر کشورهای همسایه نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی از سفر فرمانده کل ژاندارمری ترکیه به ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تاکید کرد: در این جلسه در زمینه برقرسانی، آبرسانی و استفاده از جاده‌های مرزی بین ایران و ترکیه به صورت متقابل هماهنگی‌های لازم در سطح عالی انجام گرفت و امیدواریم با رد و بدل کردن اطلاعات، شاهد امنیتی پایدار در مناطق مرزی ۲ کشور باشیم.
بانه در ۲۴۰ کیلومتری شمال غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت کاظم صدیقی غنی سازی اورانیوم شاخص آلودگی هوا ایام فاطمیه مرزبانی کردستان ترکیه امنیت مرزها آلودگی هوا مازوت کاظم صدیقی غنی سازی اورانیوم شاخص آلودگی هوا ایام فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود