Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا عسکری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در زمینه کمبود دارو وزارت بهداشت مسئول اصلی است البته در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود و تنها کمتر از ۵ درصد از داروهای مربوط به بیماری‌های خاص از طریق واردات تامین می‌شود.

وی افزود: متاسفانه به رغم اینکه گفته می‌شود تحریم‌های ظالمانه بر روی دارو تاثیری ندارد اما این امر بر روند تامین دارو بی تاثیر نبوده و اثرات منفی خود را گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسکری با بیان اینکه سازمان تدارکات پزشکی داروهای بیماران خاص را نیز تامین می‌کند، ادامه داد: تمامی نهادهای کشور از جمله وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، سازمان تدارکات پزشکی، جمعیت هلال احمر و...، در تلاشند تا در شرایط کنونی شیوع کرونا و وجود تحریم‌ها، مشکلی در تامین دارو وجود نداشته باشد. البته بخشی از داروها نیز از پیش تهیه شده و خوشبختانه در حال حاضر دچار کمبود خاصی نیستیم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی بیماران مدعی نبود یا کمبود برخی داروها می‌شوند،  گفت: دلیل این موضوع آن است که برخی داروها تولید داخل دارند اما برخی پزشکان نسخه خارجی آن را تجویز می‌کنند که ممکن است آن نسخه داروی خارجی کم باشد.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی ادامه داد: به همین دلیل در برخی موارد گفته می‌شود که کمبود دارویی وجود دارد این در حالی است که ممکن است آن داروی مدنظر تولید داخل داشته باشد و کمبودی در نسخه داخلی آن نیز وجود نداشته باشد.

کد خبر 5121722

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تدارکات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی علیرضا عسکری هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارو کمبود دارو واردات دارو ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا سازمان نظام پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آلودگی هوا علیرضا زالی سیما سادات لاری پروتکل های بهداشتی سرطان سینه شهدای سلامت نوزاد دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: برابر گزارش و تحقیقات نهاد‌های امنیتی استان مبنی بر فعالیت باند گسترده و سازمان‌یافته قاچاق دارو، ۲ نفر از عناصر اصلی و توزیع‌کننده خارج از شبکه دارو در مناطق کشور مورد شناسایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از شناسایی، متهمان دستگیر شدند و تحت نظر مقام قضایی قرار گرفتند.

عتباتی افزود: با پایان تحقیقات مقدماتی، موضوع اتهامی در یکی از شعب دادگاه انقلاب ارومیه مورد رسیدگی قرار گرفته که رئیس شعبه با استناد به دلایل و مدارک موجود در پرونده، بزه ارتکابی توسط متهمان را محرز و هر یک از آنان را به مجازات‌های حبس و بیش از ۷۴ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟
  • خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • اینفوگرافیک پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران