Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در توییتی از ادامه پیگیری‌ها برای احقاق حق مردم استان‌های نفت‌خیز در بودجه سال آینده خبر داده است.

او نوشته است: دیروز به همراه نمایندگان محترم دشتی و تنگستان و آبادان در کمیسیون بودجه(بررسی طرح احکام کل بودجه) از حق استان‌های نفتی دفاع کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه اعضا مصمم به حفظ حقوق استان‌های نفت‌خیز و تقویت جایگاه های آنها در بودجه بودند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی آذر امسال طرحی را تصویب کردند که بر اساس بند ۷ این طرح دولت مکلف می‌شد در تنظیم و تصویب لایحه بودجه سنواتی، توزیع عادلانه بودجه استان‌ها از محل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده بر اساس شاخص‌های جمعیت، محرومیت، معکوس درآمد سرانه، میزان بیکاری و همچنین لحاظ مساحت در توزیع اعتبارات داخل استان مدنظر قرار دهد.

بیشتر بخوانید

ایراد شورای نگهبان به ماده ۷ طرح اصلاح ساختار بودجه/ امیدواری به احقاق حق مردم استان‌های نفت‌خیز

وجود شاخص معکوس درآمد سرانه در این بند باعث شد تا نمایندگان استان بوشهر در مجلس به آن معترض شوند و در نامه‌ای خطاب به شورای نگهبان، اصلاح مصوبه مجلس شورای اسلامی را در خصوص طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور شوند.

در این نامه با اشاره به مغایرت‌های جدی طرح با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب و نیز احکام قانون برنامه ششم توسعه آمده بود: شاخص‌های مطرح شده در این طرح با اصل ۵۲ قانون اساسی و بند سه ماده ۲۶ قانون برنامه توسعه ششم کشور درخصوص تخصیص سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی تناقض دارد. استفاده از شاخص معکوس درآمد سرانه برای توزیع اعتبارات موجب کاهش اعتبارات استان‌های بهره‌مند از درآمد‌های ملی نفت خام، گاز و میعانات گازی خواهد شد و با قانون اساسی و برنامه ششم توسعه در تناقض است.

۲۱ دی نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که شورای نگهبان به ماده ۷ طرح اصلاح ساختار بودجه ایراد گرفته است.

انتهای پیام/ک

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بودجه لایحه بودجه بودجه 1400 نماینده دشتستان اصلاح بودجه مجلس شورای اسلامی استان های نفت خیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجوگفت : اختلاف نظر در مجلس تا زمانی که به پیشرفت قانون‌گذاری و حل مشکلات مردم کمک کند، مثبت است.

وی افزود: تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

عباسی اظهار داشت : وظیفه اصلی مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت است، نه پرداختن به حاشیه‌ها و مسائل فرعی است و باید وحدت و انسجام در مجلس برای حل مشکلات مردم وجود داشته باشد.

وی افزود : تغییر در هیئت رئیسه مجلس امری طبیعی است و نمایندگان جدید با دیدگاه‌های تازه می‌توانند در راس مجلس قرار بگیرند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : احتمال اینکه یک گروه به تنهایی ریاست مجلس را تعیین کند بعید است و اتحاد گروه‌ها برای این کار لازم است.

دیگر خبرها

  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد