Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: دریافت حق‌النظاره با نرخ صنعتی برای بهره‌گیری از چاه‌های آب توسط صنایع وابسته به کشاورزی ممنوع است و بخشنامه وزارت نیرو در این مورد مخالف قانون تصویب‌شده توسط مجلس است. - اخبار استانها -

هدایت‌الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه میزان دریافت حق‌النظاره چاه‌های آب شرب از واحدهای دامداری به ویژه مرغداری‌ها و گاوداری‌ها در استان بسیار بالاست، اظهار داشت: دریافت حق‌النظاره با نرخ صنعتی برای بهره‌گیری از چاه‌های آب توسط صنایع وابسته به کشاورزی ممنوع است و بخشنامه وزارت نیرو در این مورد مخالف قانون تصویب‌شده توسط مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدیران صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی درخواست ایجاد وحدت رویه در اخذ این حق‌النظاره و کاهش میزآن به نرخ کشاورزی داشتند، اضافه کرد: درست است که صنایع تبدیلی و دامی ما واحد صنعتی محسوب می‌شوند، اما چون مجوز فعالیت و پروانه بهره‌برداری خود را از سازمان جهاد کشاورزی می‌گیرند، بنابراین مشمول پرداخت تعرفه صنعتی در حوزه حق‌النظاره چاه‌های آب نمی‌شوند.

جمالی‌پور ادامه داد:‌ با توجه به اینکه صاحبان و مدیران واحدهای دامی و لبنی ما از ما خواستند که درباره دریافت یا عدم دریافت حق‌النظاره چاه‌های آب از دامداری‌های صنعتی اقدام کنیم، با توجه به قانون جدید مجلس با این موضوع موافقت کردیم و از این به بعد شرکت آب منطقه‌ای باید حق‌النظاره یادشده را حداکثر به میزان 30 تا 50 درصد تعرفه صنعتی در نظر گرفته و با تعرفه کشاورزی محاسبه کند.

استاندار قزوین با تاکید بر لزوم توقف صدور اجراییه ثبتی علیه مالکان واحدهای دام و طیور در مورد عدم پرداخت حق‌النظاره توسط شرکت آب منطقه‌ای گفت: در ضمن آب منطقه‌ای حق ندارد از هیچ واحدی در این حوزه شکایت کند؛ در غیر این صورت مرتکب کار خلاف قانون شده و با مدیر این دستگاه برخورد قانونی می‌شود.

2913 چاه غیرمجاز و فاقد پروانه در استان قزوین پلمب و مسدود شدطرح تاک از سال آینده در قزوین اجرا می‌شود؛ تجمیع 250 هزار هکتار اراضی کشاورزی در 10 سالمصرف آب در بخش کشاورزی استان قزوین 50 درصد کاهش یابد

جمالی‌پور با اشاره به استفاده برخی از دامداری‌های از آب صنعتی تاکید کرد: با توجه به سنگین بودن هزینه‌ها و جرایم در این خصوص شرکت آب منطقه‌ای نباید از دامداری‌هایی که تاکنون از صنعتی بودن مجوز چاه آب خود اطلاع نداشته‌اند، حق‌النظاره اخذ کند و اگر میزان بدهی آن خیلی زیاد بود، تخفیف‌های قانونی لازم را برای آنها در نظر بگیرد.

وی یادآور شد: در اجرای قانون نباید اسیر ظواهر آن شویم و وزارت نیرو هم باید آگاه باشد که واحدهای دامداری که مجوز کاری خود را بر مبنای تبصره 4 از وزارت جهاد کشاورزی می‌گیرند، مشمول پرداخت حق‌النظاره صنعتی نمی‌شوند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید ملی کشاورزی استانداری قزوین تولید ملی کشاورزی استانداری قزوین آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که ۱۳۰ خوشه از  آن مراحل نهایی را طی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فرشاد مقیمی امروز در بازدید از غرفه استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو، اظهار داشت: تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین فرصت مطلوبی برای توازن در سیاست‌گذاری استان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه توسعه خوشه‌های صنعتی در برنامه هفتم توسعه به سازمان صنایع کوچک ایران واگذار شده است، عنوان کرد: 505 خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که 130 خوشه از آن مراحل نهایی را طی کردند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها در زمینه خوشه‌های صنعتی و زنجیره ارزش، موجب توسعه فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، عنوان کرد: خوشه‌های کسب‌وکار نیز در کنار خوشه‌های صنعتی مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در جایی که توانمندی بخش خصوصی در همرسانی کسب‌وکار وجود دارد، ورود نمی‌کنیم، مطرح کرد: ارتباط بین کسب‌وکارها و زنجیره‌های ارزش در قالب یک بن‌سازه الکترونیکی که شامل اطلاعات خوشه‌ها است، صورت می‌گیرد که به‌زودی رونمایی می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره‌های ارزش در اولویت این سازمان است، خاطرنشان کرد: تشکیل زنجیره ارزش یکی از مدل‌های مهم اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع | ابلاغیه جدید سازمان اداری و استخدامی
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع شد
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور