Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا حدادیان عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: مهم است بدانیم کرونا چه حوزه‌هایی را در تجارت و بازاریابی تحت تاثیر قرار می‌دهد و در برابر این تغییرات باید چه استراتژی‌هایی را در پیش بگیریم. برخی شرکت‌ها در این شرایط می‌دانند که سرمایه گذاری خود را در کجا متمرکز کنند و موفق هم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: توسعه بازاریابی الکترونیکی، دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی یکی از استراتژی‌هایی است که باید در دستور کار قرار بگیرد. همین امروز بسیاری از جوانان بدون سرمایه از اینستاگرام درآمد میلیاردی دارند. توجه به مشتریان در حوزه سلامت و بهداشت و تغییرات در مشاغل و توسعه دورکاری در این دوره، رویکرد‌هایی است که رشد داشته اند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در حوزه گردشگری در دوره پساکرونا انفجاری را شاهد خواهیم بود، ادامه داد: رشد طبیعت گردی و سفر به شهر‌های کوچک توسعه خواهد یافت و رونق فزاینده گردشگری را در دوره پساکرونا شاهد خواهیم بود.
بیشتر بخوانید تغییر رویکرد گردشگری از تعطیلی و قرنطینه به تشدید رعایت اصول بهداشتی
حدادیان از اهمیت توسعه ارتباط با مشتریان، ایجاد ارتباط عاطفی با برندها، فرصت اثبات گرایش شرکت‌ها به مشتریان و سلامت آن‌ها به عنوان برخی دیگر از موضوعات مهم در دوره کرونا نام برد و بیان کرد: هم اکنون توسعه خرید و پرداخت آنلاین به بالاترین سطح خود رسیده و به طور میانگین ۴۵ درصد افزایش یافته است.

او تصریح کرد: رشد استفاده از شبکه‌های اجتماعی در تجارت و بازاریابی از دیگر تغییرات مهم بازاریابی در دوران کرونا و پساکروناست. حدود ۸۴ درصد از بازاریابان از رسانه‌های اجتماعی برای توسعه برند خود استفاده کرده و ۵۴ درصد برای حفظ مشتری به طور مستمر از این شبکه‌ها بهره جسته‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۹ درصد مشاغل بازاریابی در این مدت از بین رفته اند، اما بازاریابان دیجیتالی ارتقا یافته و شرکت‌های تک نفره OPC نیز در این مدت افزایش یافته اند.


انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دوران پساکرونا شبکه های اجتماعی بازاریابی الکترونیک شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد

پس از جنجال‌ها در خصوص تولید موبایل با برند نوکیا در ایران بدون مجوز از شرکت نوکیا، سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به وزارت صمت خواستار توضیح این وزارت‌خانه در خصوص تولید نوکیای تقلبی شد.

به گزارش تسنیم، ابتدای امسال معاون وزیر صمت اعلام کرده بود سازمان توسعه تجارت باید درخصوص استفاده از برند نوکیا و تأیید نمایندگی نوکیا اظهارنظر کند.

به‌نظر می‌رسد در روز‌های آینده این سازمان به دعوای تولید نوکیای تقلبی در ایران خاتمه دهد.

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور