Web Analytics Made Easy - Statcounter

نورمحمدی با اشاره به ثبت نام بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت گفت: استان سمنان از نظر سرانه جمعیت در ثبت نام در این آزمون رتبه اول کشوری دارد.

«مجتبی نورمحمدی» درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان در سمنان با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا اگر چه غالب نظام های آموزشی را دستخوش آسیب جدی ساخت گفت: براین اساس معاونت قرآن وعترت تغییر فرآیند برگزاری آزمون را به سوی برگزاری اینترنتی در دستور کار خود قرار داده است تا علاوه برحفظ سلامت قرآن آموزان هم گام با جریان توسعه فناوری های نوین این فرصت درمسیر اثربخشی هر چه بهتر کمی وکیفی آموزه های قرآنی در جامعه قرآنی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در خصوص مزایای مجازی شدن آزمون سراسری قرآن و عترت افزود: اگرچه برگزاری حضوری آزمون محاسن خودش را دارد و نوعی شور و نشاط معنوی را نیز با خود به ارمغان می آورد، با این وجود در شرایطی که ارائه شیوه های نوین  آموزشی و آزمونها،  البته به دلیل اوضاع کرونایی، شتاب بیشتری در  سطح جهانی به خود گرفته، برگزاری آزمون مجازی در حوزه های قرآنی هم بسیار حائز اهمیت خواهد بود. 

 

وی با تأکید براینکه ظهور فناوری های نوین در جامعه جهانی و مزایای استفاده از آن که با اقبال بسیار مواجه بوده، در جامعه قرآنی هم دیر یا زود می تواند زمینه ساز تحول و توسعه کیفی و کمی شود ادامه داد: توجه به مقتضیات، نیازها و ذائقه مخاطبان که بخشی از همین جامعۀ درگیر فناوری‌های نوین هستند،  امر مهمی است که باید در ارائه آموزه‌های قرآنی مورد توجه دست اندرکاران امور قرآنی قرار بگیرد.

 

نورمحمدی تصریح کرد: علاوه برحوزه فناوری ها در تمامی عرصه های قرآنی باید به ارتباط تنگاتنگ فضای علمی و اجرایی توجه کرد و داده های علمی را با رویکردی میان‌رشته‌ای در عرصه فعالیت‌های قرآنی کاربردی سازی کرد تا علاوه بر جلوگیری از روزمرگی در انجام فعالیت‌ها با بهره‌گیری از نتایج و دستاوردهای علمی به اثربخشی هرچه بیشتر در این فعالیت‌ها دست پیدا کرد.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تلاش بسیاری شد تا شهرهای بیشتری را به عنوان مکان های برگزاری آزمون در استان‌های مختلف در نظر بگیریم اما در عمل برای شهرها و روستاهای با کمتر از ۳۰ شرکت کننده امکان برگزاری آزمون وجود نداشت و به همین دلیل حتی گاهی شرکت‌کنندگان در آزمون، با وجود ثبت نام، امکان حرکت از شهر یا روستای محل زندگی خودشان را به هر دلیل پیدا نمی‌کردند،در حالی که شرکت در آزمون مجازی با تمهیداتی که اندیشیده شده، انشاالله با سهولت بیشتری توام خواهدبود.

 

وی عنوان کرد: علاوه بر سهولت و در دسترس بودن، با برگزاری آزمون مجازی می توان هزینه‌های اجرایی بسیار شیوه حضوری را به فراهم ساختن زیرساخت های فنی آزمون سوق داد که هم در ارتقای محتوایی آموزش های الکترونیکی قرآنی و هم راهبری و سنجش موسسات قرانی می‌تواند موثر باشد.

 

نورمحمدی با بیان اینکه  یکی دیگر از ویژگی های آزمون های الکترونیکی و آنلاین این است که در حقیقت قبل از آنکه یک ابزار سنجش باشند، ابزاری آموزشی به شمار می‌آیند و بیشتر از آن که  کامل و بی نقص بودن آموزش را بسنجند،  پیشرفت را اندازه‌گیری کرده و نمایش می دهند اضافه کرد: این امر باعث می‌شود تا ویژگی استرس‌زا بودن موجود در فرآیند سنجش و به طور خاص در آموزه‌های قرآنی حذف و یاکم‌رنگ شود و کارکرد فرهنگ‌سازی و کاربردی کردن این آموزه ها در جامعه پررنگ‌تر شود.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در خصوص نقش آزمون در توسعه امر حفظ قرآن و توسعه رشته های مفاهیم و معارف اهل بیت (ع) بیان کرد: به نظر می رسد در بررسی امر حفظ قرآن و توسعه آن در کشور، نقش فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی برای انس با قران مقدم باشد.

 

وی تصریح کرد: وقتی انس با قرآن در کشور جای خودش را پیدا کرد قاعدتاً حفظ قرآن هم محقق می شود و توسعه لازم را پیدا خواهد کرد. به همین دلیل ما هم در چند سال اخیر تلاش کردیم تا در کنار توجه به توسعه حفظ به توسعه مفاهیم ناب قرآن کریم و معارف اهل بیت علیهم السلام نیز به خصوص با توجه به کارکرد و نقش آن درسبک زندگی اهتمام  داشته باشیم. چنانکه مفاهیم کاربردی و تاثیرگذار در زندگی را به عنوان سرفصل‌های این رشته ها تعیین کردیم.   دعای مکارم اخلاق، خطبه متقین، مناجات‌های خمسه عشر و ... از جمله عنوانهایی است که می‌توان مثال زد.

 

نورمحمدی سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی،تقویت انگیزه درمیان عموم مردم جامعه به ویژه جوانان ونوجوانان برای فراگیری معارف قرآن وعترت،جهت دهی آموزش های قرآن وعترت در موسسات ومراکز قرآنی، به روز رسانی و تشکیل بانک جامع قرآن و رشته ها مختلف،توسعه وتقویت آموزش های الکترونیکی قرآنی واستفاده از بستر فضای مجازی جهت ارزیابی دانش قرآنی مخاطبان را از اهداف وراهبردهای نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت برشمردوافزود: این  آزمون در سه گروه امتحانی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (دو رشته)، گروه معارف اهل بیت (ع) (سه رشته) و حفظ قرآن کریم (۹ رشته) در هفته اول اسفند برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه آزمون در گروه ترجمه ومفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه وتفسیر سوره بقره،در گروه معارف اهل بیت (ع) در سه رشته حفظ ومفاهیم تهج البلاغه،حفظ ومفاهیم صحیفه سجادیه وسبک زندگی معصومین(ع) برگزار خواهد شد اضافه کرد: حفظ قرآن کریم در۹ رشته حفظ ومفاهیم جزء۳۰،حفظ و ومفاهیم جزء اول، حفظ و ومفاهیم سوره بقره، حفظ و ومفاهیم 5جزء اول، حفظ و ومفاهیم۱۰ جزء اول، حفظ و ومفاهیم ۱۵جزء اول، حفظ و ومفاهیم ۲۰جزء اول ،حفظ و ومفاهیم۲۵ جزء اول وحفظ ومفاهیم کل قرآن کریم برگزار می شود.

 

نورمحمدی تصریح کرد: همه داوطلبانی که درسال گذشته موفق به کسب نمره قبولی شده اند می توانند بار دیگر در آزمون سال جاری ثبت نام وشرکت کنند.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: متقاضیان می توانند با پرداخت ۵۰ هزار ریال و مراجعه به  سامانه www.quranedu.ir ثبت نام کنند.

 

 وی اظهار داشت: ثبت نام در تمامی رشته های آزمون برای همه داوطلبان بدون محدودیت سنی آزاد است.

 

 نورمحمدی با بیان اینکه تا بامداد امروز یک هزار و 242 نفر از شهرهای مختلف استان سمنان برای حضور در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت نام کرده اند اضافه کرد: از این تعداد 947 نفر از طریق موسسه های قرآن و عترت این استان و بقیه به صورت آزاد با مراجعه به سامانه مربوطه نامنویسی کرده اند.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان  با اشاره به اینکه موسسه های جامع القرآن شاهرود و سمنان بیشترین تعداد ثبت نامی را به خود اختصاص داده اند اظهارداشت: نامونیسی در این آزمون تا آخر دی ماه ادامه دارد.

 

وی  ضمن دعوت از علاقه مندان و فعالان قرآنی برای شرکت در این آزمون قرآنی گفت:با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا، آزمون قرآن و عترت در سال جاری به صورت مجازی در کشور برگزار خواهد شد.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: به صورت مجازی ثبت نام آزمون قرآن و عترت آزمون سراسری قرآن و عترت برگزاری آزمون معارف اهل بیت حفظ و ومفاهیم حفظ ومفاهیم قرآن کریم فناوری ها آموزه ها حفظ قرآن ثبت نام رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده

به گزارش جام جم آنلاین،عبدالرسول پورعباس افزود: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

وی با عنوان اینکه در سیل اخیر در حاجی اباد زیرکوه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان به آزمون برسانند اما موفق نشدند افزود:  تا ظرف سه هفته  آینده آزمون مجدد، اختصاصی برای مناطق سیل زده  از داوطلبان اخذ می شود تاحقی ضایع نشود .

رئیس سازمان سنجش کشور گفت: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذر خواهی می کنم.  پور عباس با اشاره به اینکه شرایط را دولت جمهوری اسلامی ایران درک می کند افزود: با هماهنگی که با استاندار ،فرماندار ،نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، سه هفته آینده آزمون سراسری کنکور برای دانش اموزان مناطق سیل زده  برگزار می شود. 

دیگر خبرها

  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد