Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های امنیتی محلی و فدرال آمریکا پیش‌بینی می‌کنند که حدود ۲۰ هزار نیروی گارد ملی برای تامین امنیت واشنگتن دی.سی در روز تحلیف جو بایدن در بیستم ژانویه (اول بهمن) مستقر شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ان‌پی‌آر، رابرت کونته، رئیس پلیس متروپولیتن واشنگتن چهارشنبه گفت: گمان می‌کنم چیزی حدود ۲۰ هزار نیروی گارد ملی اینجا در واشنگتن دی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی مستقر شوند.

این تعداد نیرو بیش از آن چیزی است که پیشتر گزارش شده بود. نشریه «آرمی تایمز» به تازگی گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مجوز اعزام ۱۵ هزار نیروی گارد ملی به واشنگتن دی.سی در روز تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا را صادر کرده است.

رابرت کونته تاکید کرد که مراسم تحلیف در آمریکا یک رویداد ویژه امنیت ملی به شمار می‌رود و شمار نهایی نیروها از جانب سرویس مخفی تعیین می‌شود و این گمانه‌زنی به وجود آمد که ممکن است تعداد نیروها در نوسان باشد.

یک مقام آمریکایی هم به شبکه آمریکایی ان‌پی‌آر گفت، تعداد دقیق نیروهایی که باید مستقر شوند از سوی سرویس مخفی آمریکا مشخص می‌شود که مسؤول امنیت مراسم تحلیف است. این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت تعداد اعضای گارد ملی که مستقر می‌شوند حدود ۲۰ هزار تن است.  

براساس این گزارش، این تعداد نیرو تقریبا از تمامی ایالت‌ها به واشنگتن دی.سی منتقل می‌شوند و تنها آن تعداد که پلیس نظامی هستند یا تجربه ماموران اجرای قانون را دارند، مسلح خواهند شد. به گفته این مقام آمریکایی، دیگران هم به سلاح دسترسی خواهند داشت اما نمی‌توانند آن را حمل کنند و هنوز مشخص نیست که این نیروها در کدام بخش کنگره هم مستقر می‌شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه از حامیانش خواست تا از خشونت پرهیز کنند و به گزارش‌های نامشخصی درباره اعتراضات آتی اشاره داشت. ترامپ گفت: در بحبوحه گزارش‌هایی از اعتراضات بیشتر، من تاکید می‌کنم که نباید خشونت، قانون‌شکنی و خرابکاری به هیچ نوعی دیده شود. این چیزی نیست که من از آن حمایت کنم و این چیزی نیست که آمریکا بر آن استوار باشد. من از تمامی آمریکایی‌ها می‌خواهم تا به کاهش تنش‌ها و برقراری آرامش کمک کنند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جو بایدن دونالد ترامپ انتخابات آمریکا واشنگتن دی سی حدود ۲۰ هزار گارد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند

به دنبال خیزش اعتراضی دانشجویان در دست‌کم ۱۵ دانشگاه در سرتاسر ایالات متحده علیه جنایات تل‌آویو و همدستی واشنگتن با آن، حدود ۶۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر همچنان که تعداد دانشجویان معترض علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه افزایش یافت، نیروهای امنیتی آمریکا و بعضا مقامات دانشگاه‌ها سرکوب بی‌سابقه‌ای را علیه دانشجویان اعمال کردند.

پایگاه خبری اکسیوس گزارش کرد که طی این اعتراضات، حدود ۶۰۰ نفر دستگیر شده‌اند.

دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های متعددی در سرتاسر ایالات متحده از جمله دانشگاه کلمبیا، دانشگاه ییل، ام‌آی‌تی، دانشگاه تافتس، دانشگاه میشیگان و دانشگاه ایالتی پلی‌تکنیک کالیفرنیا، مینه‌سوتا و دانشگاه نیویورک، محوطه‌های دانشگاه را به صحنه اعتراضات علیه جنایات رژیم صهیونیستی و همدستی آمریکا با این رژیم بدل کردند.

این پایگاه خبری گزارش داد که اکنون حدود ۶۰۰ نفر از برخی دانشگاه‌های مذکور در بازداشت به سر می‌برند.

در این میان، سازمانی در دانشگاه کلمبیا خواسته تا حضور پلیس در محوطه دانشگاه خاتمه یابد و هم‌چنین دانشگاه کالیفرنیای جنوبی هم خواستار عفو کامل دانشجویان، کارکنان و اساتیدی شده که به دلیل فعالیت‌های حامی فلسطینی دستگیر یا تنبیه شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • ببینید | استقرار انبوه تانک‌ها در نزدیکی رفح؛ اسرائیل آماده جنگ می‌شود؟
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم