Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:55:33 GMT

سهم بالای اقتصاد و اشتغال در مطالبات مردم شیراز

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۲۰۹۴

سهم بالای اقتصاد و اشتغال در مطالبات مردم شیراز

ایسنا/فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ملاقات‌های مردمی بیشتر جوانان با مشکل اشتغال مواجه هستند به طوریکه حدود ۷۰ درصد مسائل طرح شده و درخواست‌ها مرتبط با بیکاری و تقاضای اشتغال است.

︎علیرضا پاکفطرت خاطرنشان کرد که در ملاقاتهای انجام شده با مردم، بسیاری از افراد از آنچه بی عدالتی، ناکارآمدی دوایر دولتی و وزارتخانه‌ها عنوان می‌کنند، گلایه مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده مردم شیراز و زرقان به مجلس، با اشاره به بررسی مسائل حوزه انتخابیه شیراز، گفت: با توجه به توریستی بودن شیراز، شیوع ویروس کرونا، صدمات زیادی به اقتصاد این شهر وارد کرده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقر، مشکلات معیشتی، کمبود مسکن و اشتغال از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم است، گفت: متاسفانه تعدادی از مردم هم مشکلات معیشتی دارند به دلایل مختلف و به دلیل ویروس کرونا  بسیاری از مشاغل دچار نقصان شده‌اند.

علیرضا پاک‌فطرت ادامه داد: کمتر اتفاق می‌افتد که از مردم پیشنهاداتی دریافت کنیم، بیشتر افراد مشکلاتشان را بیان می‌کنند درحالی که نظرات مردم بسیار مهم است؛ چرا که ما نماینده مردم هستیم و پیشنهادات مردم را می‌توانیم از طریق مجلس دنبال کنیم.

او با بیان اینکه اگر مجلس در راس امور باشد، همه مسایل کلی و جزئی کشور دنبال می‌شود، تاکید کرد که امروز مهمترین موضوع و مشکل مطرح شده از سوی مردم، عموما مسائل اقتصادی است و مجلس باید پیگیری این مسائل را در اولویت قرار دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بخشی از مشکلات مردم هم مربوط به نهاده‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری، موضوعات اقتصاد و معیشت بوده است، تاکید کرد: یکی از دلایل بروز این مسائل، نبود نظارت بر بازار و برخی سوداگری‌ها در بازار است که توسط برخی از افراد سودجو و به عمد انجام می‌شود.

پاک‌فطرت ادامه داد: حوزه انتخابیه شیراز بیشتر خدماتی است و ۷۰ درصد شاغلین آن در بخش خدمات کار می‌کنند. شهر شیراز تقریباً یک شهر توریستی است، البته با توجه به مشکل بیماری کرونا، صنعت توریسم با مشکلاتی مواجه شده است.

او وجود حرم‌های مطهر، به ویژه بارگاه مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) را ظرفیتی در توریسم مذهبی شیراز دانست و به ظرفیت‌های این شهر در حوزه‌های توریسم درمانی و گردشگری طبیعی و تاریخی اشاره و خاطرنشان کرد که کمتر از ۲۰ درصد اشتغال شهرستان شیراز، مستقیما مربوط به کشاورزی است.

پاکفطرت در عین حال گفت: در بخش کشاورزی هم مشکل آب وجود دارد و باید آن را پیگیری و کشاورزی را مکانیزه کنیم؛ کشت‌های گلخانه‌ای و آبیاری‌های غرقابی را کنار گذاشته و آبیاری قطره‌ای و بارانی را در پیش بگیریم.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان همچنین تاکید کرد که ایجاد صنایع تبدیلی برای محصولات کشاورزی با خود ارزش افزوده و اشتغال به همراه می‌آورد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اشتغال و بیکاری نماینده مردم مردم شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۲۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«حسین غیاثی» از حوزه انتخابیه شبستر به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

من به طور مستقل وارد انتخابات شده‌ام، خط قرمز من مردم و نظام جمهوری اسلامی است که برای رفاه مردم و بهتر نمودن شرایط معیشتی مردم تلاش خواهم نمود.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

مهمترین موضوع مبحث اقتصاد و معیشت مردم است. اقتصاد و معیشت رابطه مستقیمی با افرایش یا کاهش ازدواج و طلاق، استرس و آرامش، پیشگیری و درمان بیماری، بداخلاقی و شلوغی و کاهش، مراجعات به دادگاه‌ها دارد.

راه حل در تقویت تولید است (تولید در هر بخش کشاورزی و صنعت و دامپروری و …) رونق تولید با رونق صادرات محصولات غیرنفتی رابطه مستقیم دارد. برای بهبود صادرات باید موانع را برداریم که عمده ترین آن رفع تعهدات ارزی صادر گنندگان می‌باشد که متأسفانه تیشه به ریشه صادرات و تولید وارد کرده است.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

اولویت من با توجه به شغل اکثریت اهالی کمیسیون کشاورزی یا کمسیون صنایع خواهد بود.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

۱. خشک شدن دریاچه ارومیه
۲. کیفیت پایین خدمات بهداشت و درمان
۳. جاده‌های مواصلاتی
۴. مشکلات کم آبی در حوزه شرب و کشاورزی

کد خبر 6099508

دیگر خبرها

  • خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • رادان: حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • ارسال فایل ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده به بانک کشاورزی ایلام
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است