Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلامی با اشاره به احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکن گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن در صلاحیت شورای پول و اعتبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«محمد اسلامی» در حاشیه بازدید از مجتمع مسکن اقدام ملی سمنان همزمان با دومین روز از سفر خودسفر به استان سمنان، در خصوص احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکن گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن در صلاحیت شورای پول و اعتبار است و ما این تقاضا را برای شورا فرستادیم وملاحظه‌ای که بانک مرکزی دارد این نکته است که مردم استطاعت بازپرداخت تسهیلات را داشته باشند، این موضوع در دست بررسی است و امیدواریم که در شورای پول و اعتبار برای آن تصمیم‌گیری مناسبی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر راه وشهرسازی  با اشاره به اینکه  ما این تقاضا را برای شورا فرستادیم اظهارداشت:ملاحظه‌ای که بانک مرکزی دارد این نکته است که مردم استطاعت بازپرداخت تسهیلات را داشته باشند، این موضوع در دست بررسی است و امیدواریم که در شورای پول و اعتبار برای آن تصمیم‌گیری مناسبی شود.

 

وی به شرایط ساخت خانه برای مردم اشاره داشت وافزود: بخش اعظم پروژه اقدام ملی مسکن به مردم بستگی دارد و آنان هستند که باید منابع مالی را تأمین کنند چرا که ما بخش اعظمی از اقدامات شامل مدیریت پروژه، نقشه عملیات عمرانی و… را سازماندهی کرده‌ایم و در تمام شهرهای کشور اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده است لذا اگر مردم پول‌هایشان را زودتر واریز کنند پروژه‌ها زودتر به اتمام می‌رسد.

 

اسلامی با بیان اینکه  از یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفری که در نوبت اول و دوم برای اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند تاکنون ۴۳۶ هزار نفر واجد شرایط بودند که همه آنها را پوشش داده برای آنها پروژه تعریف کردیم اضافه کرد: در مرحله جدید که مرحله سوم است و از پنجشنبه گذشته ۱۸ دی آغاز شده است برای ۱۸۳ شهر، ۱۳۱ هزار نفر تا ۷صبح امروز ثبت‌نام کردند، این موضوع نشان می‌دهد که تقاضای واقعی مسکن در حال شناسایی است.

 

به گفته وزیر راه وشهرسازی با پالایشی که  انجام خواهد شد برای این تعداد نیز پروژه در نظر گرفته می‌شود و با شرایطی که برای آنها در نظر گرفتیم این تعداد نیز می‌توانند صاحب خانه شوند.

 

وی بیان کرد: شرایط، سازوکارها و برنامه‌های اجرایی تعریف شده و وضعیتی را به‌وجود آورده که می‌تواند تولید مسکن را برای جامعه هدف در یک روند پایدار قرار دهد و مردم اطمینان داشته باشند که می‌توانند صاحب خانه شوند.

 

اسلامی در ادامه با بیان اینکه مسکن اقدام ملی سمنان با وقفه‌ای سه ماهه روبرو شد که برخی مشکلات و پروانه ساخت شهرداری و… عوامل این وقفه بودند اضافه کرد: با رفع این مشکلات در تنها سه ماه، پروژه مسکن اقدام ملی در سمنان به ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و اگر موانعی پیش نیاید و مردم هم پول‌هایشان را زودتر واریز کنند یک سال دیگر در چنین مواقعی مردم می‌توانند در همین خانه‌ها زندگی کنند.

 

وزیر راه  وشهرسازی با اشاره به اینکه در سراسر کشور با ثبت نام مرحله سوم اقدام ملی، تقریباً کل کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفته است اظهار کرد: از ابتدای مرحله سوم یعنی هفته گذشته تا کنون حدود ۱۴۰ هزار نفر برای این طرح ثبت نام کرده‌اند و تقریباً شهری در کشور نیست که فراخوان مسکن اقدام ملی در آن صادر نشده باشد.

 

وی همچنین گفت: البته تعدادی شهر هستند که مردم خودشان تقاضا داشتند که واحدهای کم تراکم داشته باشند و تقاضا داشتند که ما زمین فراهم کنیم که با احتساب این افراد و شهرها، تمام متقاضیان واجد ثبت نام کشور از ۵۰۰ هزار نفر تجاوز نکرده است و این پیام واضح و روشنی دارد که متقاضیان واقعی مسکن در کشور با این فرصت شناسایی شده‌اند.

 

اسلامی با بیان اینکه برای متقاضیان واقعی مسکن در سطح کشور برنامه‌ریزی صورت گرفته و پروژه نیز تعریف شده است که یا مردم زمین را تحویل و مراحل اجرایی را در دست انجام دارند و یا در پروژه‌هایی که تعریف شده، پیمانکاران کاری را صورت می‌دهند، گفت: طبق برنامه مسکن این مردم تحویل می‌شود و ما منطقی را که در نظر داشتیم یعنی ساخت سالانه ۳۰۰ هزار واحد مسکونی توسط مردم، تقریباً محقق شده است.

 

وزیر راه وشهرسازی با تأکید براینکه وزارت راه و شهرسازی با کمک مجلس و دولت به‌دنبال آن است تا با قوانین و مقررات مناسب، شرایطی را به‌وجود آورد تا پول‌های سرگردان به بازار مسکن وارد نشود ادامه داد: مسکن کالای مصرفی و موردنیاز مردم است و باید سرمایه‌های سرگردان در بازارهای دیگر برود و اجازه دخالت و ورود این سرمایه‌ها را که تنها موجب التهاب در بازار مسکن خواهد شد، نمی‌دهیم.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش سقف تسهیلات مسکن افزایش سقف تسهیلات مسکن شورای پول و اعتبار مسکن اقدام ملی داشته باشند وزیر راه هزار نفر برای آن ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد در واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: گره هایی که  توسط مردم باز می شود دولت نمی تواند آنها را انجام دهد. دولت باید زیرساخت ها را انجام دهد و خلا های قانونی را پر کند و به کمک مجلس زمینه جهش تولید مسکن با مشارکت مردم را فراهم کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از زیرساخت ها برای جهش تولید مسکن واگذاری زمین است. سختگیری های بیجا در خصوص عرضه زمین به مردم مصیبت درست کرده است. برخی از رفتارهای متناقض در حوزه ساخت مسکن مردم را سردرگم کرده است. از جهتی می گویند قانون جهش تولید مسکن اجرایی شود و از طرف دیگر سختگیری های بیجا درمورد پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و عرضه زمین به مردم دارند که همه اینها موانع است.

ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اعطای تسهیلات ساخت مسکن به مردم جهت مشارکت فعال توان و سرمایه مردمی در حوزه ساخت مسکن در کنار عرضه زمین توسط دولت تاکید کرد: سال ، سال تولید و جهش تولید است و از طرف دیگر اگر می خواهیم جهش تولید رقم بخورد باید مشارکت مردم را داشته باشیم. اگر در کنار واگذاری زمین اقدامات حمایت مالی دولت از جمله تسهیلات بانکی داشته باشیم پروسه تکمیل می شود و من احساس می کنم اگر مردم بخواهند خودشان بدون تسهیلات وارد شوند مانع ایجاد می شود. منابع بانکها برای بیت المال و مردم است . اینکه بگوییم مردم بروند مسکن بسازند آنهایی که پول ندارند تسهیلات بگیرنددرست نیست چراکه  اقشار کم درآمدی هم  هستند که نمی توانند تسهیلات بگیرند اولا گرفتن تسهیلات ضمانت های سنگین می خواهد و زمان بر هم  است .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به لزوم حذف موانع  خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم  به تولید جهش مسکن برسیم باید موانع پیش روی عرضه زمین به مردم و پرداخت تسهیلات بانکی به مردم را حذف کنیم. برداشتن موانع بدون اراده دولت و دستگاههای متولی ممکن نیست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن