Web Analytics Made Easy - Statcounter

چیدمان داوری بازی های لیگ برتر مورد تایید علی خسروی است؟ قانون کارت به نیمکت نشینان برای فوتبال ما مفید بوده؟ سیستم کمک داور ویدیویی برای فوتبال مضر است یا به کمک داوری آمده؟ درخواست اخلاقی علی خسروی از همکارانش و داورها چیست؟ پاسخ به این سوالات را در بخش دوم (پایانی) گفتگوی علیرضا هاشمی با علی خسروی ببینید

علی خسروی در برنامه ملاقات با چهره ها مقابل علیرضا هاشمی قرار گرفت و حالا این گفتگو به بخش دوم یعنی پایانی خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی خسروی در بخش دوم بی تعارف تر و صریح تر صحبت کرد. او رک و راست قانون کارت به نیمکت نشینان را بیخود دانست. پیشکسوت داوری ایران معتقد است این قانون کمک می کند تا برخی نیمکت نشینان برای تحت تاثیر قرار دادن جریان بازی و نشان دادن خود شو اجرا کنند. او از مشکل دیگر این قانون هم گفت. خسروی می گوید اگر یک داور به طور مثال فرهاد مجیدی را اخراج کند، دیگر به کاپیتان استقلال کارت قرمز نشان نمی دهد. او همچنین با VAR به دلیل تبعیضی که در فوتبال ایجاد کرده و به زعم او نفوذی که قدرت های فوتبال روی VAR دارند، مخالف است. این گفتگو را از دست ندهید.

بخش دوم و پایانی گفتگوی علیرضا هاشمی با علی خسروی را می بینید و می خوانید:

در رابطه با جریان داوری که می گویید، از ابتدای لیگ یکی از ظن هایی نسبت به شرایط داوری فعلی بوده، این است که برای انتخابات فدراسیون فوتبال، یک سری اتفاقات دارد می افتد که چینش و انتخاب داوری ها نیز در همان راستا است.

بله همین شد ولی دیگر متوقف گردید. یعنی 8 هفته اینطور بود. 144 داور برای 7-8 بازی برای چه می خواهید؟ خیلی تعداد بالایی بود. این شایعه بود که فشار آورده اند ولی اکنون دقت کنید، دیگر اینطور نیست. من می گویم داوران جوان مانند افخمی در قصر شیرین، ادیبی در مشهد، شجاعی در سمیرم و ... همه این ها را می شناسم و باید بیایند و قضاوت کنند.

یک مثال برایتان بزنم. مثلا همین دربی را اگر شما بودید، به کوپال ناظمی می دادید که قضاوت کند؟

ارادت خاصی به ایشان دارم و از دوستان نیز هستند ولی تجربه اش کم است.

بله دو سال مانده. بگذار دوتا پرسپولیس-سپاهان و دوتا استقلال-تراکتور سوت بزند، دوتا بازی سوت بزند که یکی از دو تیم اگر بالا نیاید، حذف می شود، مانند دیدار آلومینیوم اراک و مس کرمان. چه فوتبالی بود. من در خانه ترسیده بودم ولی به اشکان گفتم درود به شرفت، عجب قضاوتی. هرچیزی حساب دارد. مثلا کمک داور فقط در لیگ 1 قضاوت کرده و به یکباره بازی لیگ برتری به او می دهند. خب این کمک داور هول می شود. این چیدمان ها واقعا مشکل دارند.

در مورد دو نکته می خواستم ازتان سوال کنم. اول در مورد مجادله داوران و نیمکت ها. قبلا رسمیت نداشت داور به اعضای نیمکت کارت دهد ولی اکنون حس می شود این یک شو است.

هماهنگ می کنند. مثلا با مربی سومش هماهنگ می کند که تو شلوغ کن، این به تو اخطار دهد، تو هم دیده می شوی و ... والله قانون بیخودی بود. این قانون باعث می شود داور در هر مسابقه 15 بار کنار زمین بیاید. این به یک تاکتیک برای تیم ها نیز تبدیل شد. خیلی مربیان به من گفتند که نیمکت تیم ها شلوغ می شود تا داور توجه کند و این تاثیرگذار نیز است. من نیز همین طور هستم. مثلا اگر فرهاد مجیدی را اخراج کنم، حواسم است وریا غفوری را دیگر اخراج نکنم. اینجا ایران است دیگر، سوئیس که نیست.

پس یعنی این قانون به نفع بعضی مربیان داخلی است؟

بله همینطور شده است و دارند سوءاستفاده می کنند. هیچ سالی مانند امسال، نیمکت ها شلوغ نبود. به نظرم فیفا در مورد این قانون اشتباه کرد. یک سری آدم بالای 70-80 سال می نشینند و یک چیزهایی درست می کنند که قوانین بازی فوتبال را به بیزینس تبدیل می کنند. داور به یک ربات تبدیل شده است. مثلا می گویند به بازو بخورد هند است ولی بالاتر هند نیست. منِ بدبخت کولیس و متر دارم؟ آیا چشمانم سلول بنیادی تولید می کند؟ خوب این جریان غلط است.

نکته دوم در مورد VAR. در فوتبال بیاید بهتر است یا خیر؟

راستش را بگویم، من از روز اول مخالف بودم. فرگوسن و آدم های بزرگ دنیا نیز همین حرف را زدم. من نیز مخالف بودم زیرا می دانستم اینفانتینو به دنبال بیزینس روی این موضوع است. قوانین بازی فوتبال 17 تا هستند. قانون اول می دانید چیست؟ زمین بازی. قانون دوم، توپ بازی. قانون سوم، تعداد بازیکنان. قانون چهارم، وسایل بازیکنان. این در تمام دنیا به یک شکل است. چه من در جوادیه بازی کنم، چه شما در استادیوم آزادی و چه یک نفر دیگر در ومبلی لندن. پس چطور آن شخص در ومبلی VAR داشته باشد و من نداشته باشم؟ مگر قرار نبود قوانین بازی فوتبال بر عدالت منطبق باشد؟ خوب پس این عدالت نبود و این فقط برای پولدارها است. ضمنا گفتم که این ویدیو چک یا کمک داور ویدیویی، در اختیار قدرت های فوتبال است. مثلا بازی ایران-پرتغال که باید رونالدو به دلیل زدن پورعلی گنجی اخراج می شد. حال باز هم می گوییم اوکی، این سیستم است. پس چرا کشوری مانند ایران که قطب فوتبال آسیاست، نباید داشته باشد؟ یا بلدید یا بلد نیستید. من که گفتم این یک پروسه 10 ساله است. ما باید برای این یک هزینه انجام داده و در لیگ برتر آن را راه اندازی کنیم. الان لازم است. یعنی این وارد دنیا شده است. قانون پنجم فوتبال، داور و قانون بعدی، سایر مقامات رسمی است. سایر مقامات یعنی چه؟ کمک داوران، داور چهارم و کمک داور ویدیویی و البته کمک داور پشت دروازه. چون در قانون رفته، باید قبول کنیم چون تابع قانونیم ولی این قابل قبول نیست که قطر و ژاپن داشته باشند و ما نداشته باشیم.

من فکر می کنم اگر در ایران داشته باشیم، مشکلات جدیدتری خواهیم داشت. مثلا فلان استادیوم ها را چطور می خواهید تجهیز کنید؟

تاکنون کسی را دیده اید در بیزینس موفق باشد؟ می دانید چرا موفق است؟ چون جرات کرده است. موفقیت در تجارت، آن سمت جرات است. ما باید این جرات را در VAR انجام دهیم و عادی کنیم. ولی فرهنگ VAR را نیز درست کنیم، نه اینکه VAR گفت پنالتی و شما باز قبول نکنی. در جام جهانی، بچه ها ما به VAR نیز اعتراض می کردند. مثلا بگویم، آن هند که در بازی با پرتغال برایمان گرفتند، اصلا هند نبود. VAR به نوعی تلافی کرد.

خیلی لطف کردید به برنامه ما آمدید. اگر صحبتی مانده در خدمتتان هستیم.

یک خواهشی از شما دارم. از جماعت داور خواهش می کنم به یکدیگر تهمت نزنند. اگر یک روز با یکدیگر به یک مهمانی رفتید و اتفاقی افتاد، آن همانجا بماند. نه اینکه از کسی که رئیس شده، بخواهید آتو بگیرید. با هم دوست باشید. پس از منتشر شدن مصاحبه مان، اگر کسی از فدراسیون فوتبال سراغم آمد، من قول می دهم در خدمتش باشم ولی خواهش می کنم داوران عزیز، همدیگر را دوست داشته باشید تا فوتبالی ها دوستتان داشته باشند.

پایان

بخش اول این گفتگو را می توانید در لینک زیر تماشا کنید:

علی خسروی در طرفداری: روش من مثل بهروز وثوقی است!

اخبار داغ 

بشار رسن: به پرسپولیس خیانت نکردم، همه از توافق من خبر داشتند فیلمی برای برکناری فوری رسول پناه؛ سند جدید از فحاشی رییس هیات مدیره پرسپولیس به گل محمدی / ویدیو نوازنده قاتل کیست؟ قتل زن مطلقه و دختر هشت ساله اش در تهران + عکس مقتولان و قاتل ناراحتی مانوئل نویر از شکست ناباورانه بایرن مونیخ مقابل هولشتاین کیل / عکس مورد عجیب بارسلونا: رسیدن به ضربات پنالتی در بازی های رسمی پس از 23 سال!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: علی خسروی کمک داور بخش دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟

یکی از گزینه‌های داخلی باشگاه تراکتور برای انتخاب سرمربی فرهاد مجیدی بود که سرمربی سابق باشگاه تراکتور ضمن تشکر از مدیران این باشگاه پاسخ منفی داد.

به گزارش مشرق، تیم تراکتور بعد از جدایی خمس برای انتخاب سرمربی این بار به سراغ گزینه‌های داخلی رفت و در نهایت با گل‌محمدی به توافق رسید که البته هنوز حضور یحیی در تیم تراکتور قطعی نشده است.

این مربی در تلاش برای رفع مشکلات شخصی خود است تا با حضور در تبریز بار دیگر سرمربیگری در لیگ برتر را از سر بگیرد. در حال حاضر هدایت تراکتور به صورت موقت به حمید مطهری سپرده شده است.

باشگاه تراکتور در تلاش برای انتخاب سرمربی مذاکراتی هم با فرهاد مجیدی داشت اما با پاسخ منفی این مربی مواجه شد.

چرا فرهاد مجیدی به پاسخ باشگاه تراکتور برای سرمربیگری نه گفت؟

پرس و جوی ما منجر به این نتیجه شد که فرهاد علاقه‌مند است مربیگری‌اش را در فوتبال امارات دنبال کند. او به دنبال حضور در یک تیم لیگ برتری دیگر از فوتبال امارات است و گفته می‌شود همه چیز اگر خوب پیش رود او در آینده‌ای نزدیک سرمربی شارجه خواهد شد.

زمزمه‌هایی نیز مبنی بر حضور فرهاد مجیدی در تیم ملی امید امارات وجود داشت که این امر هنوز محقق نشده است.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر مشخص شد
  • داور بازی‌های حساس استقلال و پرسپولیس مشخص شد
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • داوران هفته بیست و پنجم | حساس ترین بازی ها به برادران حیدری رسید
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال
  • «حیدری»‌ها داوران دیدارهای حساس پرسپولیس و استقلال شدند!
  • لیورپول داور را هدف گرفت: این خطا اخراج داشت!‏
  • چرا فرهاد مجیدی سرمربی‌گری تراکتورسازی را نپذیرفت؟
  • دلیل رد سرمربی‌گری تراکتور از سوی فرهاد مجیدی
  • تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟