Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@22:06:02 GMT

مبلغ چک‌های برگشتی باز هم صعودی است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۳۰۱۰

مبلغ چک‌های برگشتی باز هم صعودی است

بررسی جدیدترین آمار بانک مرکزی درباره چک‌های برگشتی نشان می‌دهد که در آبان سال جاری بالغ بر ۶۸۱ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۲۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برگشت داده شده است که در مقایسه با ماه قبل از نظر تعداد ۷.۲ درصد کاهش و از نظر مبلغ ۳.۱ درصد افزایش یافته است.

 تازه‌ترین آماری که بانک مرکزی از جریان مبادلات چک منتشر کرده، نشان می‌دهد که در آبان ماه بیش از ۸ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ۱۹۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مبادله شده است که از نظر تعداد ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد و مبلغ تا ۱۲.۴ درصد نسبت به مهرماه کاهش دارد.

از سوی دیگر، بیش از ۷.۳ میلیون فقره با ارزشی بالغ بر ۱۶۸ هزار میلیارد تومان از چک‌های مبادله‌ای وصول شده است که از نظر تعداد ۹.۶  درصد و مبلغ ۱۴.۱ درصد کاهش دارد. در کنار چک‌های وصولی بالغ بر ۶۸۱ هزار فقره چک برگشت خورده که این تعداد ۷.۲ درصد
نسبت به مهرماه کاهش دارد و ارزش چک‌های برگشتی به ۲۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که معادل ۳۱ درصد افزایش داشته است.

همچنین در این مدت، در استان تهران بیش از ۲.۳ میلیون فقره چک با ارزشی حدود ۹۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مبادله شده که بیانگر صدرنشینی استان تهران در مبادله چک در سطح کشور است.

چک‌های وصول شده در تهران ۲.۴ میلیون فقره به ارزشی بالغ بر  ۸۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و چک‌های برگشتی تا ۲۱۸ هزار فقره به ارزش ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان گزارش شده است.

چک‌های برگشتی به تفکیک علل

علاوه براین، در آبان ماه امسال در کل کشور بـالغ بـر ۶۵۵ هـزارفقـره چـک بـه ارزشـی حدود ۲۱ هـزار میلیـارد تومان به دلایل کسری یـا فقـدان موجـودی برگشـت خورده است که در واقـع از نظـر تعـداد ۹۶.۲ درصـد و از نظر ارزش ۹۵.۲ درصد از کل چک‌های‌برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.  

از سوی دیگر، در استان تهران بیش از ۱۶۲ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده که در استان تهران از نظر تعداد ۹۴.۷ درصد و از نظر مبلغ ۹۳.۸ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است. 

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان چک های برگشتی دلایل کسری نظر تعداد استان تهران میلیون فقره ارزشی حدود هزار فقره فقره چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود

مرتضی افقه گفت : من تصور نمی‌کنم بانک مرکزی و حتی همین مجلس که حالا منتقد شده است، بتوانند کاری بیش از آنچه تاکنون دیده‌ایم انجام دهند و مانند سابق نرخ ارز در ایران متأثر از عوامل خارجی  خواهد بود و هرچه به انتخابات آمریکا نزدیک می‌شویم هم محور نرخ ارز صعودی می‌شود.

مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • به لیگ برتر خوش برگشتی آقای جیمی واردی!
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است