Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «داود میرزایی» روز پنجشنبه در نشستی که با حضور استاندار مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه و جمعی از کارگران در خانه کارگر برگزار شد، افزود: نگرانی جامعه کارگری به خاطر اقدام احتمالی مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف ارز ۴۲ هزار ریالی است که بنظر ما بهتر است به جای این اقدام،  با نظارت قاطع و جدی مانع از وقوع هرگونه سوء استفاده از منابع موجود شوند زیرا در صورت تحقق این مساله، حقوق کارگران باید به صورت متناسب افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: اگر قرار است تک نرخی شدن ارز اتفاق بیفتد،  باید معیشت کارگران هم مدنظر باشد و شک نداریم که مجلس شورای اسلامی در این رابطه دغدغه جدی دارد.
به گفته او، مطابق ماده ۴۱ قانون کار فقط شورای ‌عالی کار می تواند برای افزایش حقوق کارگران تصمیم بگیرد و انتظار داریم ارگانهای دیگر تابع تصمیم این نهاد باشند و نمایندگان مجلس هم حمایت کنند تا منافع کارگران تضییع شود.
میرزایی گفت: بی تفاوتی نسبت به حقوق کارگران از سوی کارفرمایان باعث افزایش تجمعات کارگری می شود و در سال جاری نمونه های زیادی از این اعتراضات را در شهرستان ساوه شاهد بودیم.
دبیر خانه کارگر ساوه و زرندیه اظهار کرد: برخی از کارگران ساوه را به بهانه اتمام قرارداد با سابقه بیش از ۲۰ سال اخراج کرده اند که این مسأله با هیچ منطقی سازگار نیست و باید بساط قراردادهای موقت که نوعی برده کشی نوین است نیز جمع شود زیرا متناسب با شأن نظام اسلامی نیست.
وی ادامه داد: کارگران ساختمانی نیز در دوران کرونا بسیار مظلوم واقع شدند و در حالیکه اغلب اقشار مانند فرهنگیان و کارگران شاغل در صنایع مزایایی داشتند اما آنها هیچ کمکی دریافت نکردند و موارد زیادی از ابتلا و فوت هم میان این قشر اتفاق افتاد که لازم است برای جبران کم و کاستی زندگی آنها تدبیری اتخاذ شود.
وی اظهار امیدواری کرد که روند بیمه و همسان سازی حقوق کارگران تامین اجتماعی با شتاب بیشتری در سطح کشور اجرا شود.

میرزایی با اشاره به وضعیت نامناسب مسیر دسترسی به شهر صنعتی کاوه که با عرض کم و ترافیک سنگین همواره محل بروز حوادثی برای سرویس های ایاب و ذهاب کارگران می شود، پیشنهاد کرد که سه کیلومتر از این مسیر که مشکلات مذکور را دارد تعریض شود.

وی گفت: با توجه به ماهیت کارگری شهر ساوه و وجود زمین های فراوان، انتظار و خواسته جامعه کارگری شهرستان از دولت تدبیر و امید این است که در قالب طرح اقدام ملی مسکن نسبت به ساخت واحدهای مسکونی در قالب یک شهرک کارگری اقدام شود تا این قشر سقفی بالای سر خود داشته باشند.

افزون بر ۶۵ هزار کارگر در بیش از ۹۰۰ کارخانه و واحد صنعتی و تولیدی شهرستان های ساوه و زرندیه فعالیت می کنند.

برچسب‌ها ساوه زرندیه کارگر دستمزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه زرندیه کارگر ساوه زرندیه کارگر دستمزد اخبار کنکور حقوق کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۴۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد اظهار کرد: تلاش دولت این است که حق و حقوق کارگران ادا شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم انجام سریع کار‌های رفاهی و پرداخت تسهیلات مربوط به قشر کارگر تاکید کرد و افزود: مشکلات کارگران به ویژه افرادی که در حوزه ساختمانی مشغول به فعالیت هستند، سریعتر و با کیفیت‌تر، برطرف شود.

وی با بیان اینکه کار کردن امری مقدس و مجاهدت در راه خداست، گفت: مسئولان مشکلات قشر کارگری را احصا و به دنبال رفع آن باشند.

فعالیت ۱۴۳ هزار کارگر بیمه شده در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این نشست گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان مخاطب این اداره کل بوده و از خدمات وزارت کار، بهره‌مند هستند.

فرزاد پیشکاری  از بررسی  سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها توسط هیات‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند.

در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۱۸۶ هزار عضو و ۱۸ هزار شاغل در استان وجود دارد.

از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت به هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کارگران ۱۱ اردیبهشت تعطیل هستند؟
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد