Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:01:52 GMT

سبزی: ارز دونرخی فسادزاست

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۴۷۸۹

سبزی: ارز دونرخی فسادزاست

ایسنا/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ارز دونرخی فسادزاست و به اقتصاد کشور آسیب وارد کرده است.

حجت‌الاسلام محمد سبزی امروز پنجشنبه ۲۵ دیماه در نشست استاندار مرکزی با اعضای تشکل های کارگری در خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه، کارگران را مظلوم ترین قشر جامعه دانست و افزود: بالغ بر ۷۰ درصد جمعیت شهرستان ساوه را جامعه کارگری تشکیل می دهد که از نظر معیشت و حقوق و نیز تامین مسکن با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه عمل به وظایف قانونی راهکاری برای حل مشکلات جامعه کارگری است، گفت: اگر هر کسی وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد نارضایتی ها به حداقل رسیده و تجمعات و اعتراضات کارگری شکل نخواهد گرفت. اگر کارفرما به فکر معیشت کارگر باشد و به کارگر ظلم نکند و اگر اداره کار وظیفه خود را به درستی انجام دهد تا حقی از کارگری تضییع نشود و دستگاه های اجرایی در عمل به وظایف قانونی خود کوتاهی نکنند، نارضایتی نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه کارگران با مشکل تامین مسکن مواجه هستند، گفت: برخی واحدهای تولیدی و صنعتی حاضرند با واگذاری زمین از سوی دولت برای کارگران شاغل در کارخانجات مسکن مورد نیاز را احداث کنند. در توسعه صنعت باید تامین مسکن در اولویت باشد ولی متاسفانه توسعه مسکن مغفول مانده است. گرچه اتفاقات خوبی در حوزه مسکن با ساخت ۱۷۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان ساوه افتاده است.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به اینکه حاشیه نشینی معضل بزرگ شهر ساوه است، افزود: تولید مسکن ارزان قیمت در شهر کارگری ساوه مشکل مسکن کارگران را برطرف خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارز دونرخی فسادزاست و به اقتصاد کشور آسیب وارد کرده است، گفت: به گفته کارشناسان، ارز باید تک نرخی باشد و قیمت‌ها کنترل و مهار شود تا بستر فساد در جامعه از بین برود چرا که فقط دلالان از دو نرخی شدن ارز سود می‌برند و دود آن به چشم قشر آسیب پذیر و جامعه کارگری می‌رود.

حجت‌الاسلام سبزی با اشاره به پیگیری مجلس در خصوص حقوق بازنشستگان گفت: تجمعات و اعتراضات کارگری اخیر در شهر ساوه باید با اتخاذ سازوکار مناسب از بین برود.

وی بیان کرد: باید قانون مشاغل سخت و زیان آور در واحدهای صنعتی و تولیدی به صورت عادلانه اجرا شود تا حقی از کارگری تضییع نشود. تجهیز کارخانجات به دستگاه های مدرن موجب شده است که برخی کارگران مشمول قانون سخت و زیان آور نشوند که باید برای این مسئله هم چاره اندیشی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارز فساد اقتصادی نماينده مجلس ساوه استانی اقتصادی استانی شهرستانها کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۴۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ کارگر از سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰ نفر از کارگران استان سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، خلیل‌احمد سلامی اظهار داشت: 40 نفر از کارگران استان به نمایندگی از جامعه کار، تولید و تعاون سیستان و بلوچستان، همزمان با دیدار کارگران کشور با مقام معظم رهبری، در حسینیه امام خمینی(ره) حضور پیدا خواهند کرد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در اولین روز از هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می کنند.

وی افزود: بنا بر سهمیه تعیین شده، 40 نفر از کارگران پر تلاش سیستان و بلوچستان به نمایندگی از خانواده بزرگ کارگری، کارآفرینی و تعاونگران استان در این برنامه شرکت خواهند کرد. 

رئیس ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر سیستان و بلوچستان همچنین در خصوص ویژه برنامه های این هفته در استان گفت: محور برنامه های هفته کار و کارگر، تکریم و پاسداشت بیش از پیش مقام کارگر و ارج نهادن به زحمات و تلاش های این قشر بی ادعا اما بسیار مهم و اثر گذار در جامعه است.

سلامی عنوان کرد: در تقویم جمهوری اسلامی ایران، پنجم تا یازدهم اردیبهشت هر سال با عنوان "هفته کار و کارگر" نام‌گذاری شده است که در استان نیز با برنامه ریزی و اجرای برنامه های مختلف، گرامی داشته می‌شود. 

وی افزود: بازدید از واحدهای کارگری و گفتگو با جامعه کار و تولید، برگزاری همایش های فرهنگی و ورزشی با حضور خانواده کارگران، تکریم خانواده معظم شهدای کارگر و دیدار نمایندگان جامعه کارگری با امامان جمعه و مسئولان استانی و شهرستانی، بخشی از برنامه های هفته کار و کارگر در سیستان و بلوچستان است که امسال با شعار "مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی" برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • شعار امسال با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • حال کارگران خوب است!
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • ۴۰ کارگر از سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • خوفی که به جان کارگران افتاد | کاهش حقوق در صورت تعطیلی پنجشنبه ها