Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان در اوهایو آمریکا دو سویه جدید و جهش یافته از ویروس کووید-19 یافته‌اند که با دو نوع قبلی شناسایی شده در انگلیس و آفریقای جنوبی متفاوت است و توانایی انتقال و شیوع بیشتری دارد.

 

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، بر اساس گزارش اولیه "گیزمودو"، دانشمندان مستقر در اوهایو آمریکا دو نوع جدید از ویروس کرونا کشف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیمی از دانشمندان دانشگاه ایالتی اوهایو جهش‌های جدیدی را در ویروس کووید-19 کشف کرده‌اند که مانند سایر سویه‌های شناسایی شده تاکنون، افراد بیشتری را آلوده می‌کند. این بدان معنی است که این سویه‌های جدید می‌توانند با سرعت بیشتری در یک جمعیت خاص گسترش یابند و پتانسیل نگران کننده‌ای برای افزایش تعداد ابتلاهای جدید در ایالات متحده ایجاد می‌کنند؛ کشوری که به شدت با این بیماری دست به گریبان است و هر روزه آمار بالایی در تعداد ابتلاهای جدید و قربانیان دارد.

 

محققان می‌گویند سویه دوم ویروس کرونا که در آمریکا شناسایی شده است، واگیرتر از سویه‌های قبلی است.

گزارش گیزمودو می‌گوید یکی از این دو سویه جدید ویروس کرونا فقط در یک نفر مشاهده شده است، این بدان معنی است که فعلا نمی توان حدس زد که تا چه میزان قابلیت شیوع دارد. اما محققان کشف کردند که این سویه، جهش مشابهی با سویه B.1.1.7 دارد که ماه گذشته شاهد به وجود آمدن آن در انگلیس بودیم.

اما سویه جدید دوم با سرعت بیشتری در کلمبوس اوهایو در حال گسترش است. این سویه شامل ترکیبی کشنده از جهش‌ها است که برخی از آنها قبلاً هرگز دیده نشده‌اند و قابلیت انتقال ویروس را به شکل چشمگیری افزایش داده‌اند.

با این حال دانشمندان هنوز تصویر کاملی از این سویه‌های جدید ندارند. مطالعه آنها هنوز در دست آماده‌سازی برای چاپ است، این بدان معناست که یافته‌های آنها هنوز در جامعه علمی ارزیابی کاملی نشده است.

"پیتر موهلر" نویسنده و مدیر ارشد علمی از مرکز پزشکی "وکسنر" ایالت اوهایو در یک خبرنامه مطبوعاتی گفت: مهم است که ما نسبت به این سویه‌های جدید تا حصول اطلاعات بیشتر واکنش بیش از حد نشان ندهیم.

محققان می‌گویند هنوز هیچ گونه ارتباطی میان این سویه‌های جدید با افزایش مرگ و میر وجود ندارد.

"موهلر" افزود: ما باید تأثیر جهش‌ها را در انتقال ویروس، شیوع آن در جامعه و اینکه آیا تأثیر قابل توجهی بر سلامت انسان دارد، درک کنیم.

نیازی به گفتن نیست که نوع واگیردارتر ویروس کرونا موج جدیدی در تعداد ابتلاهای جدید ایجاد می‌کند که متعاقب آن فشار به مادر درمان افزایش می‌یابد.

دانشمندان هنوز سویه جدیدی را که کشنده‌تر باشد، شناسایی نکرده‌اند که این در مورد همه سویه‌های جدید شناسایی شده در انگلیس، آفریقای جنوبی و ایالات متحده صدق می‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سویه های جدید ویروس کرونا شناسایی شده سویه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۵۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود

ایتنا - دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست تا با امضای تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به مبارزه با همه‌گیری‌های آینده موافقت کنند.
تفاهم‌نامه جدید و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های قوانین موجود در مقابله با همه‌گیری‌ها، به منظور تقویت دفاع جهانی در برابر عوامل بیماری‌زای جدید پس از همه‌گیری کووید-۱۹ که جان میلیون‌ها تن را گرفت، تدوین شده است.

کشورهای عضو این سازمان قرار است در روز ۲۱ اردیبهشت مذاکرات بر سر این توافق را نهایی کنند تا بتوانند آن را در نشست سالانه سازمان بهداشت جهانی در اواخر ماه به تصویب برسانند، ولی اختلافات بزرگی بر سر متن این تفاهم‌نامه وجود دارد.

تدروس آدهانوم، دبیر‌کل سازمان جهانی بهداشت، در نشست ژنو با اشاره به اهمیت این توافق به کشورهای جهان گفت: «به مردم دنیا، مردم کشورهای تان، و مردمی که نماینده آنها هستید، آینده امنی بدهید.»

یکی از اصلی‌ترین اختلافات میان کشورهای ثروتمند و کشورهای در حال توسعه، موضوع به اشتراک‌گذاری عادلانه داروها و واکسن‌ها برای جلوگیری از تکرار معضلات دوران کرونا است.

دسترسی به پاتوژن‌های شناسایی شده در داخل کشورها، دسترسی به محصولات مبارزه با بیماری همه‌گیر مانند واکسن‌های تولید شده؛ و توزیع عادلانه نه تنها آزمایش‌ها، درمان‌ها و واکسیناسیون‌های ضد همه‌گیر، بلکه ابزار تولید آنها از موضوعات مورد بحث میان کشورها است.

شماری از سیاستمداران در کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا استدلال می‌کنند که این توافق که الزام قانونی دارد، قدرت زیادی را به سازمان بهداشت جهانی می‌دهد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی این استدلال را رد می‌کند و می‌گوید تفاهم‌نامه به کشورها کمک می‌کند تا در برابر شیوع همه‌گیری بهتر از شهروندانشان محافظت کنند.

سازمان بهداشت جهانی در هفته‌های اخیر در مورد رشد تصاعدی آنفولانزای مرغی با نگرانی در مورد اینکه در صورت شروع انتقال آن بین انسان‌ها چه اتفاقی خواهد افتاد، زنگ‌های خطر را به صدا درآورد و این موضوع، فوریت رسیدن به این توافق را برجسته‌تر کرد.

در تاریخ ۷۵ ساله این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، تنها باری که کشورهای عضو توانستند با یک معاهده قانونی الزام‌آور موافقت کنند، معاهده کنترل دخانیات در سال ۲۰۰۳ میلادی بود.

سازمان بهداشت جهانی پس از همه‌گیری کووید-۱۹ به دلیل رویکرد خود در پیدا کردن منشاء ویروس آماج انتقادهای فراوان قرار گرفت.

در این ارتباط، این سازمان، یک بازدید به شدت کنترل شده از چین داشت و به این نتیجه رسید که «بسیار بعید» است که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان به انسان منتقل شده باشد.

با این حال سازمان بهداشت جهانی در پی فشارها، گزارش تحقیقی دیگری منتشر کرد و در آن، گروه متخصصان این سازمان گفتند که داده‌های لازم برای توضیح چگونگی شروع همه‌گیری وجود ندارد.

گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت که نمی توان نظریه «حادثه آزمایشگاهی» را نادیده گرفت اما تأکید کرد که چین اطلاعاتی به این نهاد بین‌المللی ارائه نکرده است که در آن احتمال ابتلا به ویروس کرونا ناشی از نشت آزمایشگاهی ارزیابی شده باشد.

دیگر خبرها

  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس