Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:03:02 GMT

کتاب‌هایی برای ۱۴۵ سالگی تلفن

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۵۶۶۲

کتاب‌هایی برای ۱۴۵ سالگی تلفن

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، بر اساس تقویم جهانی و اسناد کتابخانه ملی آمریکا، دهم ژانویه ۱۸۷۶ اولین تماس تلفنی جهان میان الکساندر گراهام بل و توماس واتسون بین شهرهای سانفرانسیسکو و نیویورک برقرار شد.

آقای واتسون، شما آنجا هستید؟ … این نخستین جمله‌ای بود که الکساندر گراهام‌بل با دستگاه تلفن ادا کرد تا این روز به عنوان نقطه آغاز تماس‌های صوتی راه‌دور، در تاریخ ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تماس موفق آنها به کمک ۱۳۰ هزار مرکز تلفنی و ۲ هزار و ۵۰۰ تن سیم مسی برقرار شد.

گراهام‌بل از سال‌ها قبل به عنوان مخترع تلفن معرفی شده بود اما در این روز توانست نخستین تماس موفق راه دور را به نتیجه برساند.  گراهام‌بل سیستمی تعریف کرده بود که صدا را در یک‌پانزدهم ثانیه بین دو نقطه رد و بدل می‌کرد. این ارتباط چندان ارزان نبود و در سال ۱۹۱۵ اگر یک فرد ساکن نیویورک می‌خواست سه دقیقه با سانفرانسیسکو تماس تلفنی برقرار کند، باید ۲۰.۷۰ دلار می‌پرداخت که این رقم معادل ۴۰۰ دلار امروزی محاسبه می‌شود.

به بهانه ۱۴۵ سال استفاده از تلفن، کتاب‌هایی درباره تماس تلفنی بخوانید.

درام‌های تلفنی

برای بسیاری از ما، تلفن پیام‌آور خبرهای متفاوتی بوده است، این روزها بیشتر خبرها را با تلفن منتقل می‌کنند. این رویدادها دستمایه مجموعه داستان‌های کوتاهی قرار گرفته که درام‌های تلفنی نام گرفته‌اند. سوسن مقصودلو در کتاب درام‌های تلفنی رویدادهایی که پیرامون تلفن روی می‌دهد را دستمایه طنز و کمدی‌هایی قرار داده  که در کنار روایت داستانی، سرگرم کننده نیز هستند.

در این کتاب که ۴۶ داستان کوتاه دارد، داستان‌هایی چون هزار شاخه گل، استراحت، هنرپیشه، خواب گربه، لالایی، شیرینی، تئاتر بانوان، تعطیلات رؤیایی، قند عسل، نرسیده به ستارخان، فراموشم نکن، شب پرماجرا، دست‌فروش، نقش هنرمند، لطفاً مزاحم نشید را می‌خوانیم.

سوسن مقصودلو، متولد سال ۱۳۳۶ در رشت و مدرس بازیگری، گوینده و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که کار خود را از سال ۱۳۵۵ با بازی در نمایش داستانی نه تازه با کارگردانی داریوش فرهنگ آغاز کرد. مقصودلو دانش‌آموخته کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیباست.

کتاب درام‌های تلفنی، نوشته سوسن مقصودلو، در ۱۴۸ صفحه توسط نشر مروارید منتشر شده است.

اولین تماس تلفنی از بهشت

هر زنگ تلفن، یک پیام ناشناخته اما آشنا با خود دارد، گاهی این تماس‌های تلفنی، زندگی افراد را زیر و رو می‌کنند، مثل اتفاقی که در شهر کولد واتر (آب سرد) روی داد.

یک روز صبح، در شهری کوچک به نام کوُلدواتِر، چند تلفن زنگ می‌خورد و تماس گیرندگان می‌گویند از بهشت تماس گرفته‌اند،. آیا معجزه‌ای غریب رخ داده؟ یا فریبی بزرگ در کار است همیشه در هر معجزه‌ی شادی‌بخش اندکی اندوه هم هست...

اینجاست که رویایی بزرگ شکل می‌گیرد، اولین تماس تلفنی از بهشت.

این کتاب با استفاده از روایتی تخیلی به تحلیل روانشناسی می‌پردازد و به نکته‌ای اشاره می‌کند که شاید همه مردم دنیا به آن فکر کرده باشند، یک فرصت دوباره برای گفتن حرف‌هایی که ناگفته ماند و برای گفتنش دیر شد.

اولین تماس تلفنی از بهشت نوشته میچ آلبوم است، اگر کتاب سه‌شنبه‌ها با موری را دیده باشید، او را می‌شناسید، میچ آلبوم، نویسنده، روزنامه‌نگار، فیلمنامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس، مجری رادیو و تلویزیون و نوازنده آمریکایی است. کتاب سه‌شنبه‌ها با موری او، بیش از ۳۵ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسیده و دلیل شهرت بسیار او بوده است. آثار آلبوم با درون مایه روانشناسی، نوشته شده‌اند و به قول خودش از احساساتی سخن می‌گویند که درون همه ما وجود دارد.

کتاب اولین تماس تلفنی از بهشت، نوشته میچ آلبوم، با ترجمه مهرآیین اخوت، در ۳۳۶ صفحه توسط نشر هیرمند به چاپ رسیده است.

تلفن

برای شام زود به خانه بیا، این یک پیام ساده است اما وقتی پای تلفن در میان باشد، ممکن است همه چیز تغییر کند و رساننده پیام جور دیگری آن را بگوید. مثل اتفاقی که مک بارنت آن را بازگو می‌کند.

کتاب تلفن، در سرزمین پرنده‌ها روی می‌دهد، وقتی مانی از خانه بیرون است و مادرش می‌خواهد به او بگوید که برای شام به خانه برگردد، این جمله چنان دست به دست می‌چرخد که همه چیز را دگرگون می‌کند.

نویسنده این کتاب مک بارنت، نویسنده کتاب‌های کودک، متولد ۱۹۸۲ در آمریکاست که آثارش جوایز بسیاری دریافت کرده‌اند و برخی کتاب‌های او به ۳۰ زبان ترجمه شده‌اند. جن کوراس، تصویرگر این اثر نیز یکی از مشهورترین تصویرگران کتاب‌های کودک و نوجوان است که از سال ۲۰۰۵، تقریبا هر سال یک جایزه تصویرگری دریافت کرده است.

کتاب تلفن اثر برگزیده انجمن کتابخانه های کودکان آمریکا بوده است.

تلفن اثر مک بارنت، با ترجمه گروه پژوهش دیبایه، در ۴۰ صفحه گلاسه، توسط نشر دیبایه منتشر شده است.

برچسب‌ها سیم کارت تلفن همراه هنرمندان نویسنده کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیم کارت تلفن همراه هنرمندان سیم کارت تلفن همراه هنرمندان نویسنده کتاب اخبار کنکور گراهام بل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | علیرضا خمسه بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی

آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا خمسه که ۱۳ سال قبل نخستین بار مقابل دوربین سیروس مقدم قرار گرفت تا نقش بابا پنجعلی را بازی کند. او حالا ۷۱ ساله است و در ادامه دو تصویر از تیپ و چهره جدید او را می‌بینید.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • (تصویر) تغییر چهره بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • عکس | علیرضا خمسه بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • ۴ کوهنورد گمشده درارتفاعات بام ایران، تلفنی نجات یافتند
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی/ عکس
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود