Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با اشاره به نقش موثر مرحوم آیت الله میبدی در مبارزات سیاسی قبل از انقلاب در منطقه، گفت: نقش فرهنگی و اجتماعی این عالم ربانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تداوم داشته و شاگردان زیادی را تربیت و تحویل جامعه داده است.

حجت الاسلام علی معلمی بر معرفی شخصیت آیت الله میبدی به نسل جوان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: عالمان بزرگی همواره در جامعه حضور دارند اما فقطعالمان اخلاق مدار اسوه همانند آیت الله میبدی در تاریخ ماندگار می‌شوند.

هادی حقشناس اظهار داشت: آیت الله میبدی با هفتاد سال مجاهدت علمی و اخلاقی و تربیت شاگردان فراوان دِین خود را به گلستان ادا کرد و بی تردید رفتار ایشان در خصوص تعلیم و تربیت ارتباط با فرزندان، حقوق همسایه، موضوعات و مسائل جامعه می تواند الگوی مناسبی برای همگان باشد.

 آیت الله میبدی، ۲۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ در ۹۷ سالگی به علت کهولت سن در شهر گرگان دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله طاهایی میبدی متولد سال ۱۲۹۹ در شهرستان میبد از توابع یزد در ۲۹ سالگی و پس از گذراندن دوره های تحصیل علوم دینی در نجف و قم به دعوت مرحوم آیت الله محمدرضا مدرس جلینی از علمای گرگان راهی این شهر شد و ۷۰ سال باقی‌مانده عمرش را با تلاش برای نشر علوم دینی و اسلام به همراه تربیت طلاب در حوزه علمیه رضویه گرگان گذراند.

از آیت الله میبدی کتابی به یادگار نمانده اما سخنرانی و  نوشته های متعدد ایشان در زمینه های مختلف علوم اسلامی از جمله تفسیر قرآن کریم، شرح نهج البلاغه، فقه، فلسفه، کلام و عرفان مورد استفاده جویندگان علم و فرهنگ قرار می گیرد.

در پی درگذشت آیت الله میبدی مسوولان و مقامات ارشد کشوری و استانی از جمله روسای قوه قضائیه و مقننه، وزیر اطلاعات، امام جمعه گرگان، استاندار گلستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی و مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیام‌های جداگانه‌ درگذشت معظم له را تسلیت گفتند.

برچسب‌ها حوزه علميه گرگان گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه گرگان گلستان حوزه علميه گرگان گلستان اخبار کنکور آیت الله میبدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این فرد قربانیان خود را از بین خانواده های زندانیان انتخاب می کرد و با این ادعا که در دادگستری نفوذ دارد و می تواند مرخصی برای مددجویان زندان بگیرد ، از آنان کلاهبرداری می کرد و بین 20 تا 30 میلیون تومان از هر فرد پول می گرفت.
حیدر آسیابی درباره نحوه شناسایی و دستگیری این  کارچاق کن گفت:  مبارزه با فساد به ویژه افرادی که آبروی دستگاه قضایی را خدشه دار می کنند یکی از برنامه های مستمر  دادگستری استان است  و در همین راستا علاوه بر پایش محیط های بیرونی و فضای داخلی حوزههای قضایی استان ، کارچاق کن ها و کارشناسان متخلفانی که سالهای گذشته دستگیر شده اند نیز،  دوره ای پایش می شوند    تا از جرایم احتمالی دوباره آنها جلوگیری شود .
حیدر آسیابی افزود: کارشناسان حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری استان در یکی از همین رصدها، متوجه رفت و آمدهای مشکوک این کارچاق  که چند سال پیش دستگیر و دوره محکومیت خود را گذرانده بود ، شدند و پس از چند ماه رصد،  از  فعالیت های مجرمانه او پرده برداشتند.
وی ادامه داد: این فرد دستگیر شده و با صدور قرار بازداشت موقت ، فعلا در زندان است .
رئیس کل دادگستری گلستان بار دیگر به مردم توصیه کرد: فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورند و با اعتماد به این افراد علاوه بر این که فرصت دفاع قانونی در فرآیند رسیدگی پرونده های خود را از دست ندهند ،  خسارت مالی هم نبینند.
تلفن گویای 1580  حفاظت و اطلاعات دادگستری استان گلستان در طول شبانه روز ، آماده دریافت گزارش های مردمی درباره متخلفان و کارچاق هاست.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • کارگران میبدی تقدیر شدند
  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • تعلیم و تربیت مقوله‌ای مهم در محاسبات نظامی کشور است
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان