Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@23:00:19 GMT

کشف هزاران کارمند خیالی در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۵۸۴۴

به گزارش ایرنا، پیش از این در دولت افغانستان گزارش‌های زیادی از وجود سرباز خیالی ارتش و پلیس در استانها و مناطق دور دست گزارش شده بود اما اکنون گزارشی از ماموران دولتی نیز منتشر شده است.

منابعی در کمیسیون اصلاحات اداری و ارائه خدمات غیرنظامی به برخی رسانه‌ها گفته اند که این ۱۲ هزار نفر سالها از دولت حقوق دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع خبری به نقل از سیدحشمت الله هاشمی در اداره کمیسیون اصلاحات اداری این کشور نوشته است که روند ثبت بیومتریک ماموران غیرنظامی در دسامبر سال ۲۰۱۹(آذر۱۳۹۸) تکمیل شده و پس از آن مشخص گردیده است که ۱۲ هزار مامور که از دولت حقوق می گرفته وظیفه ای انجام نداده اند.

وی افزوده است که از جمله ۱۲ هزار مامور خیالی ۹ هزار نفر آن در وزارت آموزش و پرورش این کشور شامل بوده که از بین ۹ هزار مامور وزارت اموزش و پرورش نیز بیشترین آنها آموزگار خیالی بوده اند.

هاشمی گفته است که در نتیجه ثبت بیومتریک شناسایی شده که یک نفر به نام آموزگار در یکی از استانها اجرای وظیفه می کرده است و همزمان در کابل نیز در یکی از وزارت‌ها شامل کار بوده و همزمان از دو جا حقوق دریافت کرده است.

به گفته وی بیشترین شمار این افراد در استانها و شهرستان های ناامن و مناطق دوردست ثبت و استخدام شده اند.

به گفته این مقام افغان تعداد ماموران وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر ۲۷۲ هزار نفر می باشد که از جمله ۲۰۰ هزار آنها مشغول آموزگاری هستند.

این نخستین گزارش افراد خیالی در دولت افغانستان نیست پیش این نیز اداره بازرس ویژه آمریکا برای افغانستان (سیگار) در گزارشی گفته بود که در برخی از استانهای ناامن این کشور حدود ۵۰ درصد از نیروهای پلیس وجود خارجی ندارد.

«جان ساپکو» سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در سال ۲۰۱۹ در گزارشی اعلام کرده بود که شمار نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در مقایسه با سال ۲۰۱۸ حدود ۱۰ درصد یعنی ۴۲ هزار نفر کاهش داشت.

سیگار با استناد به اطلاعات فرماندهی «حمایت قاطع» تاکید کرده بود که این کاهش در نتیجه تلاش‌ها برای شناسایی و حذف سربازان خیالی و استفاده از فناوری بیومتریک برای سرشماری نیروها امکان پذیر شده است.

وزارت کشور افغانستان در سال ۱۳۹۴حضور سرباز خیالی در تشکیلات این وزارت را تائید کرد اما گفت که شمار آنها به اندازه نیست که در رسانه ها گفته می شود.

گزارش های نیز از صدها مدرسه خیالی در مناطق ناامن افغانستان نیز در گذشته منتش شده است که حقوق آموزگاران و هزینه مدرسه و ساختمان از دولت گرفته شده اما بطور عملی مدرسه و آموزگار و دانش آموزی وجود فیزیکی نداشته است.

به همین دلیل است که افغانستان سالها در صدر فهرست کشورهای فاسد جهان قرار داشت و میلیون‌ها دلار از محل کمک های خارجی در این کشور حیف و میل شده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی

احمد شانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات حوزه صمت در استان همدان اظهار کرد: باتوجه به سیاست گذاری های دولت و تکلیفی که به صورت قانونی برای ادارات تعریف شده، در این موارد سعی شد تا تمام موارد و مسائل طرح جوانی جمعیت به صورت مناسب به انجام رسد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع باید بتوانیم با ایجاد اشتغال و بسترسازی حوزه واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی که هرکدام به نوبه خود ارزش افزوده بسیار خوبی را در استان به صورت غیرمستقیم در حوزه جوانی جمعیت ایجاد خواهند کرد.

مدیرکل صمت استان همدان تصریح کرد: همچنین ایجاد اشتغال و کارآفرینی که افراد منجر با این می شوند که نسبت به اقتصاد خانواده که یکی از ارکان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

شانیان با بیان اینکه اشتغالزایی بسیار خوبی را در استان شاهد هستیم، افزود: در استان همدان امروز، کار هست اما کارگر و کارمند در بخش خصوصی نداریم.

وی با اشاره به اینکه نیازهای مردم ما در حوزه بازار در شهرستان های همدتن متفاوت عمل می کنند اما در مجموع اگر بخواهیم مرکز استان را ملاک قرار دهیم، در دسترس بودن اقلام و کالاهای که باید برای ابتدای زندگی را شاهدیم.

شانیان با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف و تخفیفات متعدد نیز از افزایش قدرت خرید مردم سخن گفت.

وی افزود: استان همدان یکی از استان های است که تورم کمتری را نسبت به سایر استان ها تجربه کرده که این امر به صورت مستقیم با سفره و معیشت مردم و خانواده ها و تشکیل خانواده برای افراد موثر خواهد بود.

وی در تشریح این موضوع اظهار کرد: اقلام اولیه مانند شیرخشک، پوشک و سایر موارد که برای فرزندان باید در دسترس باشد، در دسترس مردم است و نرخ آنها نیز در سیاست گذاری های وزارت صمت گنجانده شده است.

کد خبر 6092915

دیگر خبرها

  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • کنسرسیوم ریلی افغانستان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نیست
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت