Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نق از العالم، نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا «جو بایدن» را به سوءاستفاده از قدرت متهم کرد و گفت طرح استیضاح رئیس جمهور منتخب را در اولین روز حضور وی در دفتر کارش در کاخ سفید ارائه خواهد کرد.

«مارجری تیلور گرین» نماینده منتخب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از جورجیا گفت طرح استیضاح «جو بایدن» را در اولین روز حضور وی در دفترش در کاخ سفید به اتهام سوءاستفاده از قدرت ارائه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ورزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، او از برنامه‌اش برای انجام این اقدام در توییتر و بعد از تایید طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان خبر داد. وی در توییترش نوشت: در روز بیست و یکم ژانویه بندهای استیضاح جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب را به دلیل سوءاستفاده از قدرت ارائه خواهم کرد.

او روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با «نیوزمکس» گفت: از طرف مردم آمریکا باید اطمینان یابیم رهبران ما در جایگاه پاسخگویی قرار داده می‌شوند. نمی‌توانیم رئیس‌جمهوری در آمریکا داشته باشیم که مایل به سوءاستفاده از قدرت ریاست‌جمهوری است و به راحتی از سوی دولت‌های خارجی، شرکت‌های انرژی چینی و شرکت‌های انرژی اوکراینی خریده می‌شود.

او در ادامه گفت: نمی‌توانم تصور کنم که مردم این کشور چنان از آیندۀ تحت ریاست‌جمهوری بایدن بترسند که به خشونت روی بیاورند، مانند آن چیزی که در ساختمان کنگره در واشنگتن انجام دادند. باید بدانند که جمهوری‌خواهانی در کنگره هستند که مایلند ایستادگی کنند و برای آن‌ها بدون در نظر گرفتن در اقلیت بودن و همه مشکلات علیه ما، بجنگند.

این عضو کنگره در جلسه روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان از ترامپ در تلاش برای کاهش نقش او در خشونت‌های کنگره حمایت کرد و در عوض به دموکرات‌ها برای حمایت از اعتراضات جنبش «جان سیاه‌پوستان باارزش است» تاخت.

وی گفت: او (ترامپ) در چهار سال گذشته بیش از ۶۰۰ تجمع برگزار کرد و هیچ یک از آن‌ها حمله به پلیس، تخریب مشاغل یا سوزاندن شهرها را به همراه نداشت. دموکرات‌ها همه این مدت را صرف تایید و ممکن کردن شورش‌های خشونت‌بار که خسارات میلیاردی و ۴۷ کشته به جای گذاشت، کردند.

پیش از سخنرانی وی، «جیسون کرو» عضو دموکرات کنگره نظرات سیاسی گرین و هم‌نظران او را فساد و خطرناک توصیف کرده بود.

به گزارش فارس، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را تصویب کرد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، قانونگذاران ایالات متحده با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کردند. در میان رأی‌دهندگان مثبت به طرح استیضاح ترامپ، ۱۰ نماینده جمهوری‌خواه و هم‌حزبی ترامپ نیز دیده می‌شود.

بدین‌ترتیب ترامپ به اولین رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شد که برای دومین بار در زمان حضورش در کاخ سفید استیضاح می‌شود. این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، نیمی از جلسات رأی‌گیری استیضاح رؤسای جمهور آمریکا، مربوط به ترامپ است.

طرح استیضاح ترامپ اکنون به مجلس سنای آمریکا فرستاده می‌شود تا در جلسه‌ای بعد از بیان استدلال‌های سناتورهای آمریکایی، دوباره به رأی گذاشته شود. بدون رأی مجلس سنا این طرح بی‌اثر خواهد بود و در صورتی که سناتورهای آمریکایی رأی مثبت کافی دهند، ترامپ استیضاح و برکنار خواهد شد.

دلیل استیضاح ترامپ در این طرح، تخلفات و جرائم سنگین مبنی بر تشویق هواداران خود برای حمله به ساختمان کنگره آمریکا عنوان شده است.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند.

مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در تاریخ بیستم ژانویه (اول بهمن) برگزار خواهد شد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که دومین استیضاح ترامپ به عزل او از قدرت منجر نخواهد شد و او ریاست‌جمهوری‌اش را به پایان خواهد رساند، زیرا عزل او از قدرت مستلزم رأی آوردن طرح استیضاح در مجلس سنا است که احتمال رأی‌گیری در این مجلس پیش از مراسم تحلیف پایین است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توییتر جمهوری خواه مجلس نمایندگان استیضاح سوءاستفاده از قدرت مجلس نمایندگان استیضاح ترامپ ریاست جمهوری طرح استیضاح رئیس جمهور جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند

شبکه خبری «بلومبرگ» گزارش داد، دستیاران اقتصادی دونالد ترامپ به دنبال گزینه‌هایی برای جلوگیری از دور شدن کشورها از دلار هستند زیرا آمریکا با چالش فزاینده‌ای از سوی بازارهای نوظهور، از جمله کشورهای بریکس مواجه است.

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر و تیمش، در حال بحث در مورد اعمال جریمه‌هایی علیه متحدان و مخالفانی هستند که به دنبال دور کردن تجارت خود از دلار آمریکا به ارزهای دیگر هستند. این رسانه به نقل از افراد آشنا گزارش داد، این گزینه‌ها می‌تواند شامل کنترل صادرات، جریمه‌های دستکاری ارز و تعرفه باشد.

گرایش جهانی به استفاده از ارزهای ملی در تجارت به جای دلار، پس از قطع ارتباط روسیه از سیستم مالی غرب و مسدود شدن ذخایر خارجی آن در سال ۲۰۲۲ به‌عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین، شتاب قابل توجهی پیدا کرد.

کارشناسان مالی هشدار داده‌اند که لایحه‌ای با مقرراتی که به آمریکا اجازه مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه را می‌دهد، که بایدن روز چهارشنبه آن را امضا کرد، می‌تواند باعث دلارزدایی شود. قانون موسوم به REPO، که در بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به کی‌یف گنجانده شده بود، به رئیس‌جمهور ایالات متحده اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دولتی روسیه را که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شود، مصادره کند.

به گزارش بلومبرگ، ترامپ خطاب به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده که «شما دلار را به‌عنوان استاندارد از دست خواهید داد. این مانند شکست خوردن در بزرگ‌ترین جنگی است که تا به حال باخته‌ایم.» به گزارش این رسانه، مشاوران اقتصادی ترامپ و تیم مبارزات انتخاباتی او به طور خاص محدود کردن تلاش‌های دلارزدایی توسط کشورهای بریکس را در نظر گرفته‌اند.

این گروه که اخیرا گسترش یافته و اکنون شامل برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، اتیوپی، ایران، مصر است، استفاده از ارزهای ملی را در تجارت متقابل تقویت می‌کند. بریکس حتی از احتمال معرفی ارز تک نرخی جدید در سال‌های آینده خبر داده است.

به گزارش راشا تودی، ترامپ بارها گفته است که می‌خواهد دلار ارز ذخیره جهانی باقی بماند.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در ماه مارس به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «از زمانی که کشورها به دلار بها نمی‌دهند، متنفرم. من به کشورها اجازه نمی‌دهم دلار را دور بزنند، زیرا زمانی که ما این استاندارد را از دست بدهیم، مانند از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی