Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@07:08:46 GMT

پرسپولیس و معضلی به نام «قرض»

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۶۹۰۱

  به گزارش جام نیوز،  واقعیت این است که اوضاع داخلی در باشگاه پرسپولیس اصلا خوب نیست. به غیر از اختلافات شدیدی که بین یحیی گل محمدی و اعضای هیات مدیره پرسپولیس و مهدی رسول پناه پیش‌آمده، در حال حاضر بزرگ‌ترین چالش برای باشگاه پرسپولیس پرداخت بدهی‌های سنگین تا یکی، دو ماه آینده است.

 

به نقل از روزنامه پرسپولیس، بدهی‌هایی که قسمت عمده آن بر دوش جعفر سمیعی و مدیریت فعلی باشگاه پرسپولیس است و در زمان آن‌ها به وجود آمده هرچند سمیعی و تیم مدیریت پرسپولیس در تلاش هستند این بدهی‌های سنگین را پرداخت کنند، اما اوضاع و احوال فعلی مالی باشگاه چیز دیگری می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید شنیدن اینکه ریز بدهی‌های باشگاه پرسپولیس چقدر است و چطور باید پرداخت شود برای شما هم جالب باشد.
بدهی سنگین ۳۰ میلیاردی به همراه اول با ضمانت چک باشگاه!


با وجود اینکه جعفر سمیعی و تیم مدیریتی جدید پرسپولیس در این مدت اخیر سعی کردند بدهی به بازیکنان را پرداخت کنند و حتی در قراردادهای جدید هم پرداختی داشته باشند و پاداش هم بدهند اما واقعیت این است که همین مساله برای سمیعی و مدیران باشگاه پرسپولیس گران تمام شده. شواهد حاکی از آن است که باشگاه پرسپولیس و شخص جعفر سمیعی برای رتق‌وفتق امور مالی ۳۰ میلیارد تومان از همراه اول قرض کرده است. این مبلغ در ۲ مرحله ۱۵ میلیارد تومانی به باشگاه پرسپولیس داده‌شده.


قسمت اول و یا بهتر است بگوییم ۱۵ میلیارد اول حدود ۲ هفته بعد از آمدن سمیعی به باشگاه پرسپولیس پرداخت شد و ۱۵ میلیارد دیگر هم چند روز قبل از سفر پرسپولیس به قطر برای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا. البته شاید قرض کردن برای تامین منابع مالی اتفاق خیلی ناخوشایندی نباشد، اما مساله این است که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به شرکت همراه اول چک خود باشگاه که به خزانه وصل است را به عنوان ضمانت داده است و گفته‌شده که باشگاه هم تا تاریخ ۶ اسفند سال جاری فرصت دارد این بدهی ۳۰ میلیاردی و سنگین را پرداخت کند.
نکته مهم در این مساله این است که برای تضمین پرداخت مبلغ، چک باشگاه پرداخت‌شده که این خود کار را سخت می‌کند. خیلی جالب است در زمان انصاری‌فرد وقتی او برای تضمین پرداخت پولی که از ایرانسل گرفته بود چک باشگاه را داده بود به او ایراد فراوانی گرفته شد که چرا این کار را انجام داده اما حالا خود مدیریت باشگاه هم‌چنین کاری انجام داده است. حالا سوال اینجاست که آیا واقعا باشگاه پرسپولیس تا ۶ اسفند می‌تواند این بدهی سنگین را پرداخت کند؟


قرض ۱۰ میلیاردی هیات مدیره
دیگر بدهی عمده پرسپولیس که تاریخ سررسید آن یکم اسفندماه سال جاری و به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان است. این پول توسط یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس برای انجام امور باشگاه قرض گرفته شد و حالا باید در تاریخ مشخص پرداخت شود. گفته می‌شود عدم پرداخت این بدهی در زمان مقرر باعث می‌شود تا مشکلاتی برای باشگاه پرسپولیس و حتی برخی اعضای هیات مدیره آن رخ دهد. به خاطر همین پرداخت این بدهی سنگین در دستور کار باشگاه است. این پول باید در تاریخ یک اسفند یعنی ۶ روز قبل از پرداخت بدهی ۳۰ میلیاردی به همراه اول پرداخت شود. یعنی تا اینجای کار پرسپولیس تا ۶ اسفند باید ۴۰ میلیارد تومان پول که به‌صورت قرض گرفته بوده را پرداخت کند.


خطری به نام بودیمیر
اما خطرناک‌ترین بدهی باشگاه پرسپولیس که به‌زودی باید پرداخت شود بدهی به ماریو بودیمیر است که به حکم فیفا باید ۴۷۵ هزار یورو یعنی تقریبا معادل ۱۴و نیم میلیارد تومان به این بازیکن پرداخت شود. 
اتفاقی که اگر رخ ندهد پرسپولیس با کسر امتیاز و یا حتی سقوط به دسته پایین‌تر مواجه خواهد شد. به خاطر همین پرداخت این بدهی در اولویت اول باشگاه است.
۵۵ میلیارد تومان بدهی سنگین باشگاه

 

نکته تأسف‌بار و ترسناک این است که این پول پیش است تاریخ ۶ اسفند باید پرداخت شود. این یعنی با یک حساب سرانگشتی پرسپولیس تا اوایل اسفند باید ۵۵ میلیارد تومان بدهی پرداخت کنند، آن‌هم بدهی قطعی. این در شرایطی است که باشگاه از نظر مالی اصلاً وضعیت خوبی ندارد و منتظر این است تا کارگزار قسط پیشروی خود را پرداخت کند. البته نکته اینجاست که قسط نباید بیشتر از ۱۰ میلیارد تومان باشد یعنی حتی برای پرداخت طلب بودیمیر هم پول کافی وجود ندارد. باید دید که مدیران باشگاه چه برنامه‌ای برای این معضلات دارند.


چرا به‌جای درآمدزایی قرض می‌کنید؟
کلیدواژه مهم در مشکلات فعلی باشگاه پرسپولیس «قرض» کردن است. می‌بینید که همین الان از ۵۵ میلیارد بدهی قطعی پرسپولیس، ۴۰ میلیارد تومان به خاطر قرض کردن است. حالا سوال اینجاست که مدیران باشگاه به‌جای قرض کردن چرا درآمدزایی نمی‌کنند؟ آیا نمی‌شود مثلا همین پولی که از همراه اول به‌صورت قرض گرفته شد در قالب درآمدزایی انجام می شد؟ قطعاً وقتی قرار است چنین مبلغی گرفته شود کارگزار هم مشکلی با درآمدزایی آن ندارد اما چرا این اتفاق رخ نداده؟ این سوالی است که باید مدیران باشگاه به آن جواب بدهند. در مورد ۱۰ میلیارد بعدی هم دقیقا مساله همین است. چرا هیات مدیره باشگاه به‌جای درآمدزایی قطعی برای جفت و جور کردن پول سراغ قرض کردن رفته است؟ مگر وظیفه هیات مدیره قرض کردن است؟ اگر این‌طور است که هرکسی می‌تواند عضو هیات مدیره پرسپولیس شود! نمی‌شود که یک مدیر این‌طور برای باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس بدهی به بار بیاورد و به‌جای درآمدزایی کاسه گدایی دستش بگیرد قرض بکند.


صدای بازیکنان درمی‌آید؟
مساله دیگری که شاید باید منتظر آن بود اعتراض بازیکنان به مشکلات مالی است. هرچند باشگاه تا امروز تلاش کرده با قرض کردن و شیوه‌های دیگر حداقل مطالبات بازیکنان را بدهد اما آیا این روش بازهم جواب می‌دهد؟ آیا اگر مثلا دو، سه ماه پرداختی وجود نداشته باشد صدای بازیکنان درنمی‌آید؟ هرچند بازیکنان پرسپولیس قبلا ثابت کردند که برای آن‌ها، هواداران و خود پرسپولیس از پول اولویت بیشتری دارد اما بالاخره منبع درآمد آن‌ها هم همین مساله هست.


پرسپولیس از این هفته‌های سخت عبور می‌کند؟
حالا سوال اینجاست که با وجود تمام مشکلات پرسپولیس می‌تواند از این هفته‌ها و روزهای سخت به‌سلامت عبور کند؟ آیا بدهی‌های قطعی باشگاه در زمان مقرر پرداخت می‌شود تا مشکلی باشگاه را تهدید نکند؟ آیا مدیریت جدید باشگاه توانایی این را دارد که با کمک کارگزار دست به درآمدزایی بزند و دیگر به فکر قرض کردن نباشد؟ این‌ها سوالاتی است که در روزهای آینده پاسخ آن‌ها را متوجه خواهیم شد.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بازیکن پرسپولیس گل محمدی فوتبال جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک

 عبدالغفور حوت گفت: در جلسه شورای مواد مخدر شهرستان دستورات ویژه دراین‌خصوص داده شده است و در جلسات متعدد معتمدین خواستار معرفی محرمانه فروشندگان مواد مخدرشیم.

  فرماندار کنارک همکاری مردم را در شناسایی افراد فروشنده مهم و مؤثر دانست وگفت: از مردم بومی شهرستان می‌خواهیم اگر موردی از خریدوفروش مواد مخدر و مشروبات الکی را مشاهده کردند به‌صورت کاملاً محرمانه به فرمانداری اعلام کنند. تا زمانی که مردم با ما و نیروهای انتظامی همکاری نکنند نمی‌توان این موضوعات را به‌راحتی حل کرد.
 
 وی با اشاره به اینکه ۱۳ ضایعاتی در کنارک پلمب شدند، خاطرنشان کرد: اگر کارهای فرهنگی در این مناطق به‌درستی انجام شود کمتر شاهد این‌گونه رفتارها در جامعه خواهیم بود.
 
 حوت عنوان کرد: همچنین چندین بار با شوراها و ائمه جمعه نیز در این زمینه با ما همکاری می‌کنند و در خطبه‌های نمازهای جماعت به این موضوع اشاره و تأکید می‌شود ما نیز درحال تلاش هستیم تا تدابیر لازم صورت گیرد.

 وی در پایان گفت: ما به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم هستیم و در تلاشیم تا تدابیر لازم صورت گیرد؛ اما همچنان به همکاری مردم نیازمندیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس