Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - در راستای حمایت از شاغلان کسب و کارهای خانگی، امکان بهره مندی فعالان حوزه مشاغل خانگی از مزایای بیمه روستاییان و عشایر فراهم شده است؛ بر این اساس متقاضیان مشاغل خانگی در چهار رشته می توانند از اول بهمن ماه برای بیمه شدن ثبت نام کنند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  در حالی که بیش از ۱۰ درصد اشتغال در کشورهای توسعه یافته متعلق به مشاغل خانگی است، این رقم در ایران بین ۳ تا ۴ درصد برآورد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشورهای توسعه یافته مشاغل خانگی سهم بسزایی در تولید ناخالص داخلی داشته و از ارزش افزوده بالایی برخوردارند.شیوه اشتغال خانگی و زنجیره اتصال تولیدات خانگی در این کشورها از درون خانه ها و در قالب انعقاد قرارداد کار میان واحدهای بزرگ و متوسط تولیدی جریان می یابد، با این حال ترکیب مشاغل خانگی در ایران نشان می دهد که سهم کسب و کارهای خانگی در حوزه صنعت ۴۷ درصد، در حوزه خدمات ۴۳ درصد و در حوزه کشاورزی ۱۰ درصد است.

این روزها مشاغل خانگی طرفداران بسیاری پیدا کرده و روز به روز بر تعداد علاقمندان و فعالان این عرصه افزوده می شود.بیشتر کارآفرینان موفق مرد و زنی که به بازار کار راه یافته اند از کسب و کارهای خانگی شروع کرده و با تولید قارچ، زعفران، گیاهان دارویی، صنایع دستی و پرورش شتر مرغ و انواع ماکیان و ماهیان زینتی به درآمد و سود سرشاری دست یافته اند.

اتصال فعالان کسب و کارهای خانگی به واحدهای تولیدی

امکان پوشش بیمه ای ۹۱ درصد متقاضیان مشاغل خانگی از محل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان فراهم شده است.

در حال حاضر اتصال فعالان حوزه مشاغل خانگی به واحدهای تولیدی یکی از اولویتهای مهم وزارت کار به شمار می رود.

 عیسی منصوری ـ معاون اشتغال وزیر کار معتقد است: نگاه کار در منزل باید به کار از منزل تغییر یابد و استفاده از ظرفیت شرکتهای پیشران برای اتصال فعالان این حوزه به کسب و کارهای تولیدی مورد تاکید قرار گیرد.

به گفته وی بر اساس رایزنی های صورت گرفته، فعالان حوزه مشاغل خانگی از مزایای بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بهره مند خواهند شد به نحوی که تاکنون امکان پوشش بیمه ای ۹۱ درصد متقاضیان مشاغل خانگی از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان فراهم شده است.

وام ۲۵۰۰ میلیارد تومانی در انتظار مشاغل خانگی!

بررسی وضعیت شاغلان حوزه مشاغل خانگی نشان می دهد که ۷۶ درصد متقاضیان مشاغل خانگی را زنان و ۲۴ درصد را مردان تشکیل می دهند.همچنین طی چهار سال گذشته بیش از ۶۴۳ هزار نفر در سامانه ساماندهی مشاغل خانگی ثبت نام کرده‌ و برای بیش از ۲۰۰ هزار نفر مجوز اشتغال خانگی صادر شده است.

برابر اعلام دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، تاکنون بیش از ۱۲۲ هزار نفر موفق به دریافت وام مشاغل خانگی شده و ۱۰۵ میلیارد تومان وام کرونا از محل تسهیلات حمایتی کرونا به ۲۳ هزار نفر از شاغلان کسب و کارهای خانگی پرداخت شده است.

بر اساس گزارشها، تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار مجوز اشتغال خانگی صادر شده و ۷۶ درصد متقاضیان کسب و کارهای خانگی را زنان تشکیل می دهند.

ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی درعین حال از پیشنهاد اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به مشاغل خانگی در سال آینده خبر داده است.

آغاز ثبت نام بیمه متقاضیان مشاغل خانگی از اول بهمن 

آنطور که امامدادی ـرئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، گفته با همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مقرر شده مشاغل خانگی در چهار رشته کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و خدمات تحت پوشش بیمه این صندوق قرار بگیرند؛ به همین منظور متقاضیان مشاغل خانگی در رشته های مذکور می توانند از اول بهمن ماه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir مراجعه و برای بیمه شدن ثبت نام کنند تا از مستمری دوران بازنشستگی برخوردار شوند.

بر اساس آمارها، در هشت ماهه امسال بیش از ۵۰۰۰ نفر از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده کردند که به ایجاد بیش از ۶۷۰۰ شغل در کشور منجر شده است.سال گذشته مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی به تصویب رسید که ۳۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، کارشناسان بر لزوم تقویت و ارتقای سهم مشاغل خانگی در کشور تاکید کرده و معتقدند با توجه به شرایط کرونا این سهم باید ارتقا یابد چرا که اشتغال خانگی یکی از بهترین ساز وکارها برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در ایام کرونا به شمار می رود.

امروز مشاغل خانگی یک منبع مهم اشتغال و درآمد به شمار می رود که علاقمندان و متقاضیان آن روز به روز درحال گسترش است.

 

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان متقاضیان مشاغل خانگی کسب و کارهای خانگی حوزه مشاغل خانگی مشاغل خانگی اشتغال خانگی اول بهمن هزار نفر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،   استاندار خوزستان گفت: در این نشست  در خصوص پرداخت حق ۴ درصد بیمه برای مشاغل سخت و زیان‌آور مباحث مختلفی مطرح شد و با استعلام از وزارت کار این مساله رفع اختلاف شد به این صورت که در این خصوص باید مفاد پیمان بین کارفرما و پیمانکار مبنای عمل قرار گیرد.

علی اکبر حسینی محراب  افزود: دستورکار دیگر در خصوص مفاصا حساب قرارداد‌های پیمانکاری بود که بنا شد هر قراردادی به شکل مجزا و فارغ از قرارداد‌های دیگر مدنظر قرار گیرد.

وی  ادامه داد: موضوع دیگری که در این نشست مطرح شد  در خصوص معافیت بیمه‌ای کارگاه‌های چند نفری بود. پرداخت حق بیمه این واحد‌ها به این صورت است که ده درصد را کارفرما میدهد و مابقی آن را دولت پرداخت میکند که یک بحثی در این میان قابلیت تفسیر داشت و موجب اختلاف برداشت شد که بنا شد جهت تصمیم‌گیری به مرکز منعکس شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مسائل مربوط به صادرات و پایانه‌های کشاورزی و صادراتی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی توسط تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی محراب بیان کرد: سال گذشته خوزستان حدود شش میلیارد دلار صادرات داشت و جزو استان‌های برتر کشور از جهت صادرات هستیم و برای افزایش این رقم در سال جاری با کمک بخش خصوصی و مسئولان دستگاه‌ها تلاش خواهیم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه