Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@04:35:57 GMT

ظریف به مسکو می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۷۶۹۲

ظریف به مسکو می‌رود

سرگئی لاوروف در نشست خبری با همتای سعودی خود اعلام کرد که وزیر خارجه ایران به زودی به مسکو سفر خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آرتی عربی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) در نشست مشترک خبری با «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان از سفر قریب الوقوع محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران به مسکو خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پیام تند ظریف خطاب به وزیر خارجه آمریکا

لاوروف اعلام کرد: واشنگتن به هر اقدامی دست می‌زند تا روابط بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس بهبود پیدا نکند. آمریکا و متحدانش همچون فیل در مغازه ظروف شیشه‌ای حضوری مخرب دارند و پیامدهای زیانباری به کشورهای منطقه تحمیل کرده‌اند.

او تاکید کرد: روسیه به شدت نگران دخالت‌های آمریکاست و اینگونه اقدامات مداخله جویانه زمینه تقویت تروریسم در منطقه را فراهم کرده است.

وزیر خارجه روسیه افزود: نگرانی‌های عربستان درباره ایران و برنامه موشکی آن را درک می‌کنیم و ابتکارعملی در خصوص کاهش تنش میان دو کشور داریم. ما خواهان آغاز گفت‌گوی عادی میان ایران و کشورهای عربی خلیج فارس هستیم تا تدابیری برای ایجاد اعتماد متقابل به دست آید، اما آمریکا تمام تلاش خود را برای مانع تراشی در این مسیر انجام می‌دهد تا شرایط لازم و مناسب برای گفت‌وگو ایجاد نشود.

سرگئی لاوروف تاکید کرد که مفهوم امنیت گروهی در خلیج فارس که روسیه آن را مطرح کرده است باید بر پایه برابری حقیقی در حقوق کشورها باشد و تمامی طرف‌های خارجی باید برای رسیدن به تفاهم نه ترغیب کشورها به جبهه گیری علیه یکدیگر تلاش کنند.

وزیر خارجه روسیه در پایان اعلام کرد که محمد جواد ظریف در ژانویه به مسکو خواهد رفت تا درباره مسائل مطرح شده در نشست امروز با وزیر خارجه عربستان گفت‌وگو کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی محمد جواد ظریف عربستان سعودی سرگئی لاوروف محمدجواد ظریف مسکو واشنگتن تروریسم عربستان وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»

به گزارش خبرآنلاین،‌دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی،‌ فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واقعاً آن کاری که ما در برجام انجام دادیم بی‌نظیر بود، رفتیم با همه قدرت‌های دنیا پشت یک میز نشستیم و با کارهایی که دکتر ظریف انجام داد افتخاری به دست آمد، اما متاسفانه افرادی که اصلاً برجام را نخواندند با آن مخالفت کردند تا یک پیمان افتخارآمیز برای ایران زیر سوال برود، وضعیت تحریم‌ها به‌شکلی شده که هر روز وضعیت کشور تغییر می‌کند و این ناامیدی‌ها را تشدید کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901957

دیگر خبرها

  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین