Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، روزنامه دیلی هرالد پرس نوشت، ممکن است کمی ترسناک و دلهره‌آور باشد؛ اما کارمندان برخی از کتابخانه عمومی در اروپا و امریکا تقریبا اطمینان دارند که‌ کودکان از پس جدیدترین چالش آن‌ها برخواهند آمد. آن‌ها تصمیم گرفته‌اند با ایجاد چالش خواندن ۱۰۰۰ کتاب قبل از مهدکودک پدرو مادرها را به خواندن منظم کتاب برای کودکان با صدای بلند تشویق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یکی از کتابداران کتابخانه عمومی لندن در این باره می‌گوید «شاید تصور خواندن ۱۰۰۰ کمی دشوار و غیرقابل تصور به نظر برسد. اما در واقع با خواندن یک کتاب در هر شب برای مدت ۳ سال در مجموع ۱۰۹۵ کتاب برای کودکتان خوانده‌اید که معادل خواندن سه کتاب هر شب برای مدت یک سال می‌شود.»

 او در ادامه می‌گوید «هدف ما از انجام این چالش دو سویه است: افزایش مهارت‌های زبانی کودکان و دیگر تبدیل کودکان به کتاب‌خوانان مادام‌العمر و این بسیار مهم است زیرا شما دارید با خواندن کتاب برای کودکانتان بر آینده تحصیلی او تاثیر مثبت می‌گذارید. آن‌ها برای موفق بودن به این مهارت نیاز دارند و مهم‌ترین معیار موفقیت دانش‌آموزان در مدرسه این است که برای آن‌ها در خانه کتاب خوانده شود.»

کتابدار کتابخانه عمومی لندن در ادامه می‌گوید «وقتی برای کودکان داستان‌ها و صداها را تکرار می‌کنید آن‌ها خیلی سریع صداها را یاد می‌گیرند و این روشی خوب برای شروع است و کودکان را با دایره واژگانی بیشتر و مهارت‌های زبانی قوی‌تری برای رفتن به مهدکودک آماده می‌کند. علاوه بر اینکه عادات مثبتی را در دوره‌ای مهم از زندگی کودکان شکل می‌دهد.»

شرکت‌کنندگان در این چالش می‌توانند فهرست دیجیتالی پیشنهادی کتابخانه‌ها و یا هر کتابی که در خانه دارند بخوانند و زمانی که به یک نقطه عطف مشخص برسند یک نشان خاص دریافت خواهند کرد و وقتی هم مطالعه ۱۰۰۰ کتاب را تکمیل کنند گواهی مطالعه ۱۰۰۰ کتاب و و یک کتاب رایگان به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

کد خبر 579364 برچسب‌ها کتابخانه، کتابخوانی، کتابداری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کتابخانه کتابخوانی کتابداری برای کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۷۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویترین تسنیم شماره ۶۵۸ / این کوروش افسانه است!

میزگرد بررسی کتاب «چالش‌های تاریخی» نوشته عباس سلیمی نمین، با حضور نویسنده کتاب و حسن بهشتی پور کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در خبرگزاری تسنیم برگزار شد. - اخبار اقتصادی -

هر روز بخشی از مهمترین اخبار و گزارش‌های تسنیم را در ویترین تسنیم ببینید:

1- رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین به‌عنوان قهرمان معرفی شوند

2- میزگرد نگاهی به هشت چالش تاریخی؛ پروژه کوروش درخدمت اسرائیل؟

3-مهدی نصیری؛ سوژه‌ی متفکر یا شخصیت مبتذل؟

4-رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد

5-«همتی» در نقاب رئیس بانک مرکزی سوئیس/ سلطان چاپ پول چه کرد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۸ / این کوروش افسانه است!
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه