Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه وابستگی به خارج از کشور در تامین قطعات کاهش چشمگیری داشته است گفت: خودروهای معوق از ۲۰۰ هزار خودرو به ۱۵ هزار دستگاه رسید. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرشاد مقیمی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اقدامات ایران خودرو اظهار داشت: ایران خودرو در شرایط فعلی در سال جهش تولید یکی از برنامه‌های اساسی که دنبال می‌کند این است که در حوزه‌های مختلف تولیدی بتواند اهداف موردنظر مقام معظم رهبری و سیاست‌های تدوین شده را تحقق یابد و در این راستا گام‌های بلندی بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه سواری نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد رشد تولید داشتیم که به برکت همت، پشتکار و فعالیت‌های شبکه ما است که با وجود همه مشکلات در سالی که تحریم‌ها نسبت به سال گذشته توسعه بیشتری یافته و در شرایط سخت  بیماری کرونا این اقدام انجام شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: در حوزه خودروهای سنگین بیش از 46 درصد نسبت به سال گذشته رشد تولید داریم که اقدام بزرگی است به طوری که از آن چیزی که بودیم فاصله گرفتیم و از آن چیزی که باید باشیم فاصله زیاد داریم بنابراین باید قدم‌ها را برداریم و مشکلات را نمی‌توان با حرف و شعار برطرف کرد و هر فردی بر اساس مسئولیت خود باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد که در نهایت توفیقات خوبی حاصل می‌شود.

مقیمی تصریح کرد: 24 شرکت در استان مرکزی به صورت مستقیم با شرکت ایران خودرو کار می‌کنند و از حدود 5 درصد از قطعات( از نظر تعداد شرکت‌ها) این استان تامین می‌کند که این شاخص نشاندهنده صنعتی بودن استان مرکزی است و این آمادگی وجود دارد که در زمینه تعداد شرکت‌ها، حجم کار، تعداد قطعات و غیره توسعه و رشد دهیم.

وی بیان کرد: میزان نیازمندی‌هایی که گاهی اوقات به خارج از کشور وابسته است همه موجود است و از این اقدام استقبال و کمک می‌کنیم که در جلسه امروز با تماس تلفنی با یکی از مدیرعامل‌های بانک‌های بزرگ کشور در زمینه تسهیلاتی که باید به شرکت موردنظر برای ساخت داخلی یکی از قطعات ما تخصیص می‌داد‌ صحبت‌هایی شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بیان کرد: در زمینه خودروهای جدید استان درگیر است به طوری که امروز در مجموعه برخی از سازنده‌ها بازدید داشتیم به سبب اینکه خودروی جدیدی برای نخستین بار در این بازه زمانی به بازار عرضه شد که از برکات و نعمات تحریم است به طوری که متوقف شده باید اما همه پای کار ایستادند و نشان دادیم که ما موشک نداریم به پایگاه‌های کسانی که چشم خوب به کشور ندارند بزنیم اما موشک ما همین اقدامات در حوزه تولید است و انتظار داشتند که این صنعت متوقف شود درصورتیکه اکنون رشد تولید و جهش تولید را دنبال می‌کند و به زودی خودروهای جدیدی ارائه می‌کند و از ظرفیت استان در این زمینه استفاده می‌شود‌.

انقلاب بزرگ در حوزه خودروسازی کشور

مقیمی با اشاره به اینکه رویداد مهمی در کشور ظرف هفته آینده رونمایی می‌شود و انقلاب بزرگ در حوزه خودروسازی است، گفت: اکنون گیربکس خودرو‌ها از فرانسه است به طوری که با وجود اینکه بیش از 95 درصد ساخت در داخل کشور است اما ژن این گیربکس خارجی است و با کمک سازندگان و حمایت‌های وزیر و دست‌اندرکاران امروز شاهد این هستیم که گیربکس با ژن ایرانی 6 دنده دستی تولید کردیم که در خودرو‌ راناپلاس انجام شده و در خودروهای سمند و دنا و غیره انجام می‌شود که حاصل زحمات مهندسان داخلی و این اقدام تحول بزرگ است.

وی ادامه داد: گیربکس  AMT نیمه اتوماتیک و اتوماتیک هم در قله بعدی در دستورکار داریم و به زودی به چرخه خدمات ایران خودرو به مردم ارائه می‌شود بنابراین باید با برنامه‌ریزی موضوعات را هدفگذاری و توانمندی‌ها را متمرکز کنیم که توفیقات خوبی به همراه دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو عنوان کرد: در زمینه داخلی‌سازی اکنون تعداد قابل توجهی از قطعات که از خارج از کشور تامین می‌شد به حدود 100 قطعه رسیده است که این کار کاهش وابستگی به خارج از کشور  را به دنبال دارد، در سال 97 بیش از 60 هزار دستگاه سی کی دی و در سال 98به  15 هزار دستگاه تولید کردیم و در سال 99 به 6 هزار دستگاه نرسید به عبارتی تولید‌ها اشتغال بیشتر فراهم کرده است.

خودرو را با زیان تولید می‌کنیم

 مقیمی تصریح کرد: نیاز به سرمایه در گردش بیشتر داریم به طوری که با توجه به تفاوت قیمت مواد اولیه نسبت به سال‌های گذشته باید سرمایه در گردش بیشتری در اختیار داشته باشیم که با پیگیری‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع در شورای پول و اعتبار مصوبه خوبی صادر شده که با ابلاغ این مصوبه بخشی از نگرانی‌ها برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: خودرو را با زیان تولید می‌کنیم که دلایل مختلفی دارد به طوری که بر اساس اختیارات موجود باید در درون بنگاه اقداماتی انجام شود تا قیمت خودرو کاهش یابد، از سال گذشته تاکنون بیش از 5 هزار میلیارد تومان از دارایی‌های غیرمولد ایران خودرو را واگذار کردیم و به دارایی‌های مولد از جمله گیربکس، عرضه خودرو جدید به بازار و غیره تبدیل کردیم و قیمت تمام شده خودرو 71 درصد اجزا، قطعات و مواد اولیه‌ است که خریداری می‌شود که برای کاهش قیمت خودرو قطعه‌سازان نیز باید همکاری کنند.

طرح جدید فروش فوری 3 محصول ایران خودرو از امروزجزئیات تولید خودروی "تارا برقی" با همکاری ایران خودروجزئیات طرح تبدیل حواله‌های 22 محصول ایران خودرو اعلام شد+ جدول

اختلاف قیمت‌ها دو سر بازنده از جمله مصرف‌کننده و تولیدکننده دارد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: اختلاف قیمت‌ها دو سر بازنده از جمله مصرف‌کننده و تولیدکننده دارد که این دو گروه بازنده بازار هستند بنابراین اقداماتی انجام می‌شود تا شکاف قیمتی برطرف شود، جذب نیرو در ایران خودرو از سال 98 تا امروز افزایش یا کاهش نداشتیم به عبارتی جلوی ورود نیروهای اضافی را بستیم و آهنگ اینکه اصلاح کنیم را در پیش گرفتیم.

مقیمی ادامه داد: بدهی 40 هزار میلیارد تومانی ایران خودرو به شرکت‌ها درست نیست به طوری که مطالبات 650 شرکت قطعه‌ساز همکار با ایران خودرو 15 هزار میلیارد تومان است که 5 هزار میلیارد تومان آن بدهی 120 روزه است که در برنامه زمان‌بندی و منابعی که تا یک ماه آینده تزریق می‌شود مطالبات پرداخت می‌شود.

‌وی با اشاره به اینکه پراکندگی بالای قطعه‌سازان در کشور هزینه تولید را افزایش می‌دهد بنابراین می‌توان این موضوع را مدیریت کرد به طوری که مجموعه قطعه‌سازان در یک شهرک مستقر شوند، گفت: برنامه تولید ایران خودرو برای سال آینده این است که در 6 ماهه نخست سال آینده 360 هزار خودرو و در 6 ماهه دوم 380 هزار خودرو است که در سال 97 حدود 420 هزار خودرو و در سال 98 تولید خودرو به 371 هزار خودرو و سال 99 از 370 هزار خودرو عبور کردیم و رکورد تولید خودرو در سال 98 شکسته شد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام دهه فجر از همه تولید سال 97 عبور می‌کنیم و به 500 هزار دستگاه می‌رسیم که نشان می‌دهد ظرفیت و توانمندی در داخل کشور در طراحی و تولید وجود دارد و ایران خوردو سالی یک محصول جدید به بازار عرضه می‌کند.

200 هزار خودرو معوق سال 98 به 15 هزار خودرو رسید

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطرنشان کرد: حدود 200 هزار خودرو معوق سال گذشته امسال به 15 هزار خودرو رسیده است و تا پایان سال همه خودروهای معوق به دست مردم می‌رسد اما برای خودروهای فروش فوری معوقه‌ وجود ندارد، با توجه به تفاوت قیمت کارخانه با بازار با تقاضاها مواجه هستیم اما برای هیچ فردی تغییر زمان تحویل درنظر گرفته نشده و باید حقوق شهروندی رعایت شود.

مقیمی عنوان کرد: فروش به صورت اینترنتی انجام می‌شود و سبد فروشی در شرکت نداریم بنابراین در زمینه فروش قطعات آمادگی داریم تا شرکت ایساکو همه شبکه فروش قطعات را به کار گیرد تا قطعات به خرده‌فروش برسد و در زمینه آموزش نمایندگی‌ها و مکانیک‌ها این موضوع مورد توجه قرار گرفته و با تزریق منابع مالی کمیسیون نمایندگی‌ها پرداخت می‌شود و مشکلی در این زمینه نیست.

بررسی استقرار خط تولید ایران خودرو در استان و تولید خودروهای سنگین در هپکو

وی تصریح کرد: در زمینه استقرار خط تولید ایران خودرو در استان و تولید خودروهای سنگین در هپکو باید موضوع در جلسات کارشناسی بررسی شود و در زمینه داخلی‌سازی نیز تولید اتوبوس را با 85 هزار یورو ارزبری آغاز کردیم و ارزبری آن به 42 هزار یورو رسیده است که در سال آینده به 33 هزار یورو می‌رسد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بیان کرد: موضوع داخلی‌سازی در اولویت اهداف ما است و در لایحه بودجه 1400 نیز درنظر گرفته شده که با سیاستگذاری درست قطعه‌سازان انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند همچنین در حوزه الکترونیک به خارج از کشور وابستگی داریم که با توجه به ظرفیت‌های استان باید به این عرصه ورود پیدا کرد و از برنامه‌های 5 ساله برای برطرف شدن مشکلات کاهش تعداد شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو است که بخشی به مزایده گذاشته شده و 17 شرکت نیز فهرست شده است.

انتهای پیام/713/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خارج از کشور هزار میلیارد هزار دستگاه تولید خودرو نسبت به سال قطعه سازان هزار خودرو سال گذشته شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: مازندران به عنوان نگین سرسبز ایران از مزیت‌های ویژه‌ای در تولید و تامین محصولات کشاورزی برخوردار می‌باشد به نحوی که رتبه اول در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده و برخورداری از موهبت دریا و بنادر مستعد و قابل توسعه منطقه ویژه اقتصادی و قرار گرفتن در جایگاه منطقه آزاد تجاری، فرصت‌های بسیار مناسبی را در تامین امنیت غذایی و کالا‌ها و محصولات مورد نیاز کشور دارد که توجه مسئولین بر ایجاد و توسعه زیرساخت‌های آن یک امر ضروری می‌باشد.

وفائی نژاد با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت رشد و توسعه فعالیت‌های تجاری با کشور‌های حوزه خزر شکل گرفته است، افزود: برخورداری و مزیت‌های حوزه خزر از جهت توسعه صادرات، خصوصا محصولات کشاورزی و نیز تامین کالا‌های مورد نیاز کشور از جمله روغن خام، گندم، دانه‌های روغنی، خوراک دام و ... همچنین ورود موقت کالا و ترانزیت و سوآپ آن می‌تواند منجر به توسعه چندوجهی استان و رشد اقتصاد دریاپایه گردد.

وی تسریع در توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله توسعه فعالیت‌های حمل و نقل ریلی و ایجاد شرکت‌های حمل و نقل سراسری و بین المللی و توسعه راه‌ها و ایجاد سیلو‌ها و مخازن را از ضروریات توسعه فعالیت‌های تجاری بر شمرد و تصریح کرد: این امر می‌تواند در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال و سرمایه گذاری و خلق موقعیت‌های جدید برای توسعه استان گردد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ضرورت توجه به سرمایه گذاری پایدار برای ذخیره استراتژیک کالا از جمله ایجاد سیلو و مخازن روغن خام در استان را فرصتی مناسب برای دور زدن تحریم‌ها و پدافند غیرعامل در مقابل تهدیدات برشمرد و افزود: پروژه ساخت ۲۵ هزار تن مخازن روغن نکا و ضرورت تسریع در مصوبات دولت در این خصوص موجب رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه خواهد بود.

وفائی نژاد در پایان به مزیت‌های تامین کالا‌های اساسی از جمله واردات ۸۰۰ هزار تن گندم و روغن خام که در دولت سیزدهم از مسیر بنادر استان مازندران صورت گرفت، اشاره کرد و اظهار داشت: بهره برداری از ظرفیت بنادر شمالی می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش تراز تجاری و رونق اقتصادی و توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های حاشیه خزر، تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی و کالا‌های اساسی و استراتژیک کشور و دور زدن تحریم ها، کاهش هزینه‌های تمام شده واردات کالا‌های اساسی و صرفه جویی در منابع را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم
  • دردسرهای جالب مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک