Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «سارا لی ویتسون» مدیر اجرایی مرکز تحقیقاتی «دان مِنا» که بنیانگذار آن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار متوفی عربستانی است، با انتشار پیامی در توئیتر خبر داده که شورای شهر واشنگتن با معرفی قانونی قصد دارد یکی از خیابان‌های مقابل سفارت عربستان در واشنگتن را به «خیابان جمال خاشقچی» تغییر نام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پیام خود، گزارشی را از همین مرکز تحقیقاتی پیوست کرده و خواستار تصویب این قانون، موسوم به «قانون تعیین [نام] خیابان جمال خاشقچی» شده است. در گزارش این مرکز آمده است که این قانون امروز معرفی خواهد شد.

ویتسون در این پیام نوشت: «شورای شهر واشنگتن دی‌سی قانون تعیین [نام] خیابان جمال خاشقچی را برای تغییر نام خیابانی در مقابل سفارت عربستان سعودی به منظور بزرگداشت، جمال خاشقچی بنیانگذار "دان منا" معرفی می‌کند.»

وی در ادامه نوشت: «ما از این اقدام شایسته به منظور مسئولیت‌پذیری حمایت می‌کنیم.»

پیشتر نیز برخی مقامات محله‌ای در واشنگتن دی‌سی‌ به طرح تغییر نام خیابان سفارت عربستان به یاد جمال خاشقچی رأی مثبت داده بودند اما این طرح نیازمند تأیید کنگره بود.

اوایل ماه نوامبر هم عفو بین‌الملل نام خیابان سفارت عربستان در لندن را به «خیابان خاشقچی» تغییر نام داد.

مرکز تحقیقاتی «دان مِنا» (DAWN MENA) که از سر واژه‌های انگلیسی Democracy for the Arab World Now به معنای «دموکراسی برای جهان عرب کنونی» گرفته شده، یک نهاد تحقیقاتی است که به دست جمال خاشقچی تأسیس شده و بر اساس گفته خود به دنبال ارتقای دموکراسی، قانون و حقوق بشر برای همه مردم خاورمیانه و شمال آفریقا (مِنا) است.

خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی واشنگتن‌پست دوم اکتبر سال ۲۰۱۸ (دهم مهر ۱۳۹۷) در کنسول‌گری سعودی واقع در شهر استانبول به قتل رسید. ارزیابی‌های سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه و غرب حکایت از آن دارد که آمر قتل خاشقچی، از مقام‌های رده بالای سعودی بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان سعودی واشنگتن جمال قانون سفارت عربستان جمال خاشقچی تغییر نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ستاره بایرن در آستانه بازی با رئال

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ که عملا دیگر شانسی برای قهرمانی بوندسلیگا ندارد و رقابت را به لورکوزن باخت، امروز در آلیانز آرنا میزبان فرانکفورت است. بازی انتقامی برای مونیخی‌ها هرچند یک چشمشان به بازی سه شنبه برابر رئال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان است.

برای این بازی موسیالا از فهرست بایرن خط خورد و قطعا به میدان نمی‌رود. طبعا در آستانه بازی با رئال این خبری نگران کننده برای هواداران بایرن است. موسیالا از ناحیه ساق پا مصدوم است.

توماس توخل در این رابطه گفت: «جمال نمی‌تواند بازی کند. او واقعاً می‌خواست بازی کند و ما هم واقعاً می‌خواستیم او بازی کند. او دو روز بدون درد را سپری کرد و دیروز دوباره حس کرد که مشکلش برگشته است. این یک فشار از ناحیه تاندون است که واقعاً مانع او می‌شود. جمال باید دیروز تمرین را متوقف می‌کرد و حالا ما همه چیزمان را می‌گذاریم تا به بازی با رئال برسد. ببینیم چه می‌شود.»

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • مصدومیت ستاره بایرن در آستانه بازی با رئال
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی