Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@14:27:31 GMT

خطر پیری زودرس، ارمغان آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۸۳۷۲

خطر پیری زودرس، ارمغان آلودگی هوا

آناهیتا والی افزود:جدا از ویروس کرونا که چند ماهی است بر زندگی همگان سایه افکنده، آلودگی هوا هم افزوده شده است، ذرات کوچک آلاینده معلق در هوا از منابع مختلفی ایجاد می‌شود و به مرور زمان می‌تواند بر روی پوست رسوب کند.

وی یادآور شد: هنگامی که این آلاینده‌ها روی پوست می‌نشینند، غدد عرق و چربی پوست را می‌بندند که مسدود شدن خروجی‌های این غدد سرآغاز یک آسیب است و لایه‌های ژرف‌تر و عمیق‌تر پوست را در معرض آسیب قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متخصص پوست و مو در مورد این آسیب‌ها توضیح داد: در این مرحله ترشحات غددی که راهی برای برون رفت ندارند، جمع می‌شود که در ضایعاتی شبیه آکنده روی صورت پدیدار می‌کنند و همچنین چروک‌ها و تغییر رنگ‌های پوست ظاهر می‌شود؛ بنابراین می‌توان ردپای آلودگی هوا را در ضایعات آکنه ای، پیری زودرس و تغییر رنگ‌های پوست شاهد بود.

والی تاکید کرد: پوست در برابر عوامل آسیب رسان محیطی به نوعی سد دفاعی بدن است. هنگامی که این مولکول‌های آسیب زا رسوب می‌کنند این سد دفاعی مغشوش می‌شود و نمی‌تواند کار خود را به خوبی انجام دهد؛ بنابراین شخص دچار اگزما و انواع آلرژی و حساسیت‌های تماسی می‌شود.

وی با یادآوری اینکه این امر منجر به تشدید مشکلات پوستی که از قبل وجود داشته می‌شود، خاطرنشان کرد: مبتلایان به رزاسه، خارش‌ها و انواع سرخی پوست شاهد علایم بدتری خواهند بود.

عضو انجمن پوست و مو ایران، ادامه داد: پوست دارای یک سیستم آنتی اکسیدان است تا در برابر آلاینده‌ها مقاومت کند، اما تنش‌های اکسیدان که در اثر آلایندگی هوا رخ می‌دهد پوست را مستعد التهاب می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پیری زودرس آلودگی هوا پوست و مو اگزما کرونا پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مازندران - منطقه نوشهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دامداران از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است:
از کلیه مرتعداران و دامداران استان مازندران درخواست می‌شود در عمل به تکالیف قانونی خود با مامورین منابع طبیعی همکاری کرده و موجبات پایداری و سلامت مراتع و رونق بخشی به تولید را فراهم کنند.

بدین منظور رعایت موارد ذیل الزامی می‌باشد:

۱_ از کوچ و چرای زودرس دام در مراتع اجتناب گردد.


۲_ از چرای دام مازاد و بیش از ظرفیت مندرج در پروانه چرا و طرح مرتعداری جدا" خودداری گردد.


۳_ دامدارانی که فاقد پروانه چرای دام می‌باشند به هیچ وجه حق تعلیف و گسیل نمودن دام به مراتع را ندارند.

کلیه دامداران و فرزندان آنها که از مزایای خروج دام از جنگل بهره‌مند شده اند، حق استفاده از مراتع را ندارند.

عدم رعایت موارد فوق توسط دامداران تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده و تکرار آن برابر ضوابط و مقررات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • چگونه در گرما از پاها مراقبت کنیم؟
  • چگونه در گرما از پا‌ها مراقبت کنیم؟
  • پاکی هوا ارمغان وزش باد‌های بهاری
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • ایمان برای انسان مؤمن امنیت به ارمغان می‌آورد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی