Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@20:44:36 GMT

خطر پیری زودرس، ارمغان آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۶۵۱۷

خطر پیری زودرس، ارمغان آلودگی هوا

متخصص و عضو انجمن پوست و موی ایران با بیان اینکه پوست در معرض مستقیم تماس با آلاینده‌ها است، گفت: می توان ردپای آلودگی هوا را در ضایعات آکنه‌ای، پیری زودرس و تغییر رنگ های پوست شاهد بود.

به گزارش ایرنا؛ آناهیتا والی افزود:جدا از ویروس کرونا که چند ماهی است بر زندگی همگان سایه افکنده، آلودگی هوا هم افزوده شده است، ذرات کوچک آلاینده معلق در هوا از منابع مختلفی ایجاد می شود و به مرور زمان می تواند بر روی پوست رسوب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: هنگامی که این آلاینده ها روی پوست می نشینند، غدد عرق و چربی پوست را می بندند که مسدود شدن خروجی های این غدد سرآغاز یک آسیب است و لایه های ژرف تر و عمیق تر پوست را در معرض آسیب قرار می دهد.

متخصص پوست و مو در مورد این آسیب ها توضیح داد: در این مرحله ترشحات غددی که راهی برای برون رفت ندارند، جمع می شود که در ضایعاتی شبیه آکنده روی صورت پدیدار می کنند و همچنین چروک ها و تغییر رنگ های پوست ظاهر می شود. بنابراین می توان ردپای آلودگی هوا را در ضایعات آکنه ای، پیری زودرس و تغییر رنگ های پوست شاهد بود.

والی تاکید کرد: پوست در برابر عوامل آسیب رسان محیطی به نوعی سد دفاعی بدن است. هنگامی که این مولکول های آسیب زا رسوب می کنند این سد دفاعی مغشوش می شود و نمی تواند کار خود را به خوبی انجام دهد. بنابراین شخص دچار اگزما و انواع آلرژی و حساسیت های تماسی می شود.

وی با یادآوری اینکه این امر منجر به تشدید مشکلات پوستی که از قبل وجود داشته می شود، خاطرنشان کرد: مبتلایان به رزاسه، خارش ها و انواع سرخی پوست شاهد علایم بدتری خواهند بود.

عضو انجمن پوست و مو ایران، ادامه داد: پوست دارای یک سیستم آنتی اکسیدان است تا در برابر آلاینده ها مقاومت کند اما تنش های اکسیدان که در اثر آلایندگی هوا رخ می دهد پوست را مستعد التهاب می کند.

لینک کوتاه: asriran.com/003D7I

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با توجه به بودجه ۱۴۰۳ شهرداری گفت: در خصوص بودجه عمرانی بر اساس اولویت‌هایی که تعیین شده ، اقدام خواهد شد و اولویت اصلی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و تلاش خواهیم کرد که هیچ پروژه‌ای در سال ۱۴۰۳ نیمه‌تمام باقی نماند.

مرتضی پیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: جهش و افزایش قابل‌توجه در رقم بودجه شهرداری ارومیه با هدف افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان انجام گرفته است.

وی افزود: عمده درآمدهای شهرداری از محل درآمد و عوارض‌های محلی تأمین می‌شود و توسعه اقدامات عمرانی در سطح شهر و خدمات‌رسانی به شهروندان در گرو مشارکت همه آن‌ها است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: اولویت مدیریت شهری در مباحث جاری حقوق و مزایای پرسنل شهرداری و هزینه‌های جاری فعالیت‌های شهرداری است و در کنار این در خصوص بودجه عمرانی بر اساس اولویت‌هایی که تعیین شده اقدام خواهد شد و اولویت اصلی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و تلاش خواهیم کرد که هیچ پروژه‌ای در سال ۱۴۰۳ نیمه‌تمام باقی نماند.

پیری تصریح کرد: در سال‌جاری تلاش خواهیم کرد که پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیمه‌تمام را نیز با پیدا کردن راه‌حل‌هایی به چرخه اقتصادی و فعالیت بازگردانیم.

وی با بیان اینکه ترافیک امروز جز دغدغه‌های اصلی شهر ارومیه است، ادامه داد: امروز گره‌های ترافیکی آسایش شهروندان را گرفته است و هر چقدر به سمت زندگی ماشینی حرکت می‌کنیم، موجب بروز هرچه بیشتر مشکلات ترافیکی می‌شود.

پیری عنوان کرد: شورای شهر همواره در برابر شهروندان پاسخگو است و به مطالبات آن‌ها جواب می‌دهد و اگر موردی نیز بوده که اجرایی نشده، حاضر به روشنگری و تنویر افکار عمومی برای بیان دلایل آن است.

وی تأکید کرد: امروزه بزرگترین آفت در شهر ارومیه مدیریت ترافیک است و شورای ترافیک باید به فکر حل موضوعات باشد تا منجر به سیال‌سازی و روان‌سازی ترافیک شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: باید ترافیک شهر را به صورت کلی و با در نظر گرفتن تمام شاخص‌ها و مدنظر قرار دادن سیاست‌های انسان‌محوری به جای ماشین‌محوری کنترل کرد و بافت مرکزی شهر باید از ترافیک تخلیه و کنترل شود.

پیری افزود: ایجاد پیاده‌راه در مرکز شهر ارومیه راهکار کنترل و مدیریت ترافیک است و باید خیابان‌های هسته مرکزی شهر تبدیل به پیاده‌راه شود.

وی تأکید کرد: تا وقتی تمرکززدایی از موضوع ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام نشده باشد و به طول و مسیر سفرها توجهی نشود و پارک‌سوارها را از هسته مرکزی شهر منتقل نکرده‌ایم، ترافیک کماکان پابرجا خواهد ماند.

پیری تصریح کرد: با انتقال مشاغل مزاحم و ایجاد مجتمع‌های تخصصی در مناطق خارج از هسته مرکزی شهر، ترافیک کنترل می‌شود و حتی در برخی شهرها مشاغل دولتی نیز از هسته مرکزی شهر منتقل شده‌اند.

وی ادامه داد: بودجه مناسبی برای والیبال در سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است و در تیم‌داری با قدرت پیش خواهیم رفت و تیم به بهترین شکل بسته خواهد شد و در سال‌جاری سعی خواهیم کرد که بهترین نتایج را کسب کنیم.

کد خبر 750574

دیگر خبرها

  • اعضای بدن شما چند سال دارند؟
  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • چگونه در گرما از پاها مراقبت کنیم؟
  • چگونه در گرما از پا‌ها مراقبت کنیم؟
  • پاکی هوا ارمغان وزش باد‌های بهاری
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟