Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@07:51:20 GMT

نفت سنگین ایران گران شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۹۳۲۰

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، قیمت نفت سنگین ایران در دسامبر برای دومین ماه متوالی افزایش پیدا کرد و به ۴۹ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با قیمت ۴۲ دلار و ۸۸ سنت در نوامبر، شش دلار و ۳۲ سنت معادل ۱۴.۷ درصد بالاتر بود.

میانگین قیمت نفت سنگین ایران در سال ۲۰۲۰ به ۴۰ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه در مقایسه با ۶۱ دلار و ۸۵ سنت میانگین قیمت سال ۲۰۱۹ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش سبد نفتی اوپک در دسامبر به ۴۹ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید و در مقایسه با ۴۲ دلار و ۶۱ سنت در نوامبر، شش دلار و ۵۶ سنت معادل ۱۵.۴ درصد رشد داشت که بزرگترین رشد ماهانه از فوریه سال ۲۰۲۰ بود. این شاخص برای دومین ماه متوالی تحت تاثیر قیمتهای بالاتر گریدهای نفتی مربوط در بحبوحه نشانه های بهبود عوامل بنیادین بازار نفت رشد کرد.

میانگین ارزش سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۲۰ به ۴۱ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با میانگین قیمت ۶۴ دلار و چهار سنت در سال ۲۰۱۹ به میزان ۲۲ دلار و ۵۷ سنت معادل ۲۵.۲ درصد کاهش سالانه داشت و پایینترین میانگین قیمت سالانه از سال ۲۰۱۶ بود.

طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در دسامبر به ۲۵.۳۶ میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۲۸ میلیون بشکه در روز  در مقایسه با نوامبر افزایش داشت. تولید نفت به طور عمده در لیبی، عراق و امارات متحده عربی افزایش پیدا کرد و در نیجریه، کنگو و آنگولا کاهش داشت. تولید نفت ایران ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش داشت و به ۲.۰۰۲ میلیون بشکه در روز رسید.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سنت در هر بشکه میانگین قیمت بشکه در روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تابناک

tags # مهران مدیری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • (ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها