Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره حراج آثار هنری تهران امروز با عرضه ۱۱۰ اثر از هنرمندان سراسر کشور به پایان می‌رسد که در بین این آثار شاخص، مجموعه‌ای از نقاشی‌های جلال‌الدین مشمولی هنرمند نوگرا و ایده‌پرداز اهل روستای " کوتنا " از توابع قائمشهر نیز حضور دارد.

در ۱۲ دوره گذشته حراج آثار هنری تهران به عنوان یکی از حراج‌های معتبر خاورمیانه، فقط دو بار آثاری از هنرمندان مازندرانی به حراج گذاشته شده بود که یک بار مربوط به اثری از استاد احمد نصراللهی هنرمند پیشکسوت اهل بابل بود و یک بار هم اثری از زنده‌یاد مکرمه قنبری هنرمند خودآموخته اهل روستای دریکنده بابل عرضه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از هنرمندان نسل جوان مازندران تا کنون اثری به حراج آثار هنری تهران راه نیافته بود.

مشمولی که تا کنون آثارش در بیش از یکصد نمایشگاه داخلی و خارجی گروهی و انفرادی عرضه شده معمولا آثارش را با نگاهی برگرفته از محیط زیست و جامعه بومی پیرامون خود تولید می‌کند و در این مجموعه نیز با همین رویکرد تابلوهایی را در ابعاد بزرگ تولید کرده است.

این مجموعه «گل حسرت» نام دارد و متشکل از ۹ تابلو با ابعاد بزرگ است که مشمولی آن‌ها را در دوران خانه‌نشینی کرونایی تهیه کرده و برای نخستین بار در نمایشگاه حراج آثار هنری تهران عرضه شده است.

این هنرمند مازندرانی به خبرنگار ایرنا گفت: «گل حسرت» نیز مانند سایر سوژه‌های نقاشی من از محیط اطرافم وام گرفته شده است. این گل معمولا پاییز در قبرستان‌ها می‌روید و به دلیل سمی بودنش برای حشرات، زنبورها و پروانه‌ها سراغ آن نمی‌روند. به همین دلیل در باور عامه گلی است که همیشه حسرت می‌خورد.

وی افزود: در دوران شیوع کرونا و افزایش مرگ ناشی از این بیماری، حسرت‌های ما نیز بیشتر شد و از این نظر نیز گل حسرت را یکی از نمادهای دوران کرونایی دیدم.

 مشمولی درباره برآورد قیمت مجموعه اثرش در حراج آثار هنری تهران نیز گفت: برآورد ابتدایی مجموعه بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان اعلام شد و قرار است امروز با قیمت پایه ۳۵ میلیون تومان به حراج گذاشته شود.

مشمولی که فعالیت‌های هنری‌اش معمولاً دامنه‌ای محیط زیستی دارد، پیش از این نیز با آثار متعدد برگرفته از محیط زندگی خود در نمایشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی حضور داشت و نقاشی‌هایش همواره مورد توجه علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی قرار گرفته است.

حراج آثار هنری تهران هر سال در دو نوبت اقدام به برگزاری نمایشگاه و حراج آثار هنری می‌کند که نوبت نخست در اوایل تابستان برای آثار هنر مدرن و کلاسیک است و نوبت دوم هم اوایل زمستان به آثار هنر معاصر می‌پردازد. اما امسال با توجه به وضعیت کرونایی، هر دو حراج با هم ادغام شد و حراج آثار هنر مدرن و هنر کلاسیک با هم برگزار شده است.

برچسب‌ها مازندران حراج نقاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران حراج نقاشی مازندران حراج نقاشی اخبار کنکور حراج آثار هنری تهران حراج آثار هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین نمایشگاه آثار هنری کنگره با عنوان «نگاره‌های حرا» عصر یکشنبه در سالن کتابخانه شورای اسلامی شهر شیراز افتتاح شد.

این نمایشگاه که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز دور ششم و مسؤولان شهرستان شیراز امروز همزمان با یکصد و پنجاه و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز به صورت رسمی گشایش یافت دربردارنده منتخب آثار سه سال برگزاری جشن بزرگ میلاد پیامبر رحمت (ص) و گذر هنر نبوی آستان جانان است.

نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد (ص) تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه، همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۱۶ پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

کد خبر 6091492

دیگر خبرها

  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر