Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته سوم دی ماه سال جاری در حالی سپری شد که دانشجویان علاوه بر پیگیری امتحانات پایان ترم نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۳۹۹ از مشکلات شهری و کشور هم غافل نبودند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیه حسینی نسب؛* دهه سوم دی ماه سال جاری همچنان با شیوع کرونا در کشور همراه بود و دانشجویان هم در این هفته در حال گذراندن امتحانات پایان ترم نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۳۹۹ خود به صورت مجازی هستند، با این حال دانشجویان علاوه بر پیگیری مشکلات آموزشی از مسائل روز جامعه و مشکلات شهری خود غافل نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در دهه سوم دی ماه، دانشگاه‌های کشور شرایط ثبت‌نام پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در سال تحصیلی ۹۹ را اعلام کردند و بر همین اساس برخی از دانشگاه‌ها تا آخر ماه جاری به پذیرفته شدگان فرصت ثبت‌نام دادند.
بیشتر بخوانید مراحل ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اعلام شد کلاس‌های دانشگاه یاسوج در نیم‌فصل دوم به صورت مجازی برگزار می‌شود زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام شد زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دانشگاه دامغان برای نیمسال دوم ۱۴۰۰_۱۳۹۹ اعلام شد   خدمات‌رسانی دانشجویان به نیازمندان در ایام امتحانات   اگرچه در این روزها دانشجویان درحال گذراندن امتحانات پایان ترم خود هستند، اما از کمک رسانی به مناطق محروم هم غافل نبودند، بر همین اساس بسیاری از دانشجویان با جمع آوری کمک‌های مردمی، بسته‌های معیشتی، بهداشتی و لوازم التحریر را تهیه و در بین نیازمندان در مناطق کم برخوردار استان خود توزیع کردند.   در این زمینه گروه جهادی فرهنگی شهید سیدمیلاد مصطفوی شهرستان اسدآباد، به منظور خدمت‌رسانی به مردم و در راستای فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر کمک‌های مومنانه، ۲۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع کرد. این بسته‌ها شامل: برنج، روغن، ماکارونی، رب، حبوبات و چای و دیگر ملزومات بود که در میان محرومین با رعایت اولویت ایتام توزیع شد.  
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه هم اقدام به تهیه بسته‌های ارزاق برای کودکان کار و خانواده‌های نیازمند کرد. در این راستا، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه حدودا ۱۰۰ بسته ارزاق تهیه و این اقلام را به همت جهادگران دانشجو بین کودکان کار و خانواده‌های نیازمند کرمانشاهی توزیع کرد.

در این میان دانشجویان خوزستانی هم از استان خود غافل نبودند. جهادگران قرارگاه دست سلیمانى مدتى است که در بخش غیزانیه مستقر هستند و در عرصه‌هاى مختلف به خدمت‌رسانى به مردم می‌پردازند. به همت اعضاى قرارگاه جهادى دست سلیمانى تاکنون دو مخزن آب در دو روستاى غیزانیه به بهره‌بردارى رسیده است.

توزیع ۴۵۰۰ بسته معیشتى، بسته‌هاى لوازم‌التحریر و اهداى ١٠ تبلت به دانش‌آموزان نیازمند غیزانیه هم از جمله اقداماتى است که از سوى قرارگاه جهادى دست سلیمانى در غیزانیه صورت گرفت. این گروه جهادی به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانى هم اقدام به توزیع کمک هزینه معیشتى بین خانواده‌هاى نیازمند کرده است.
بیشتر بخوانید بسته‌های لوازم‌التحریر از سوی گروه‌های جهادی اسلام آباد غرب بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد سمنان ۱۵۰ بسته معیشتی از سوی بسیج دانشجویی شوش بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد تشریح فعالیت‌هاى قرارگاه جهادى دست سلیمانى در بخش غیزانیه   مطالبه گری دانشجویان کرمانی پیرامون مسائل و مشکلات استان   موضوع دیگری که در طی روز‌های گذشته، دانشجویان به آن ورود کردند، بحث شفاف‌سازی درباره موسسه ملل در هتل بام کرمان بود. مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدباهنر کرمان در این راستا از استانداری کرمان خواست که در خصوص حضور موسسه ملل در هتل‌بام کرمان شفاف سازی کرده و قرارداد‌های آن را منتشر کند.   محمدامیر گنجعلیخانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدباهنر کرمان در این باره می گوید: ظاهرا مسئولان امنیتی و قضایی استان کرمان نمی‌خواهند به مسئله هتل بام کوه صاحب الزمان (شیوشگان) ورود کنند. استاندار جدید کرمان هم گویا، در مسیر نفرات قبلی نشسته و تایید کننده اقدامات وزیر صمت است.  
البته شفاف سازی در مورد موسسه ملل در هتل بام کرمان تنها موضوعی نبود که در این هفته کرمانی‌ها به آن پرداختند. بحث انتقال آب هلیل‌رود از جنوب استان کرمان به شمال این استان که واکنش‌های مختلفی از سوی دوستداران محیط زیست داشت هم از مسائلی بود که در پرونده پیگری های دانشجویان قرار گرفت.   به گفته محمد درویش، فعال و کنشگر محیط زیست، انتقال آب هلیل‌رود از جنوب استان کرمان به شمال آن، خسارات شدیدی را به منطقه جازموریان وارد کرده و باعث ایجاد گرد و خاک در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان می‌شود.   براساس گزارش هایی که منتشر شده، طرح انتقال آب از جنوب استان کرمان به شمال آن، به قیمت تخریب منطقه سرنوشت‌ساز جازموریان تمام خواهد شد. این گزاره به انتقال آب هلیل‌رود که نقش پررنگی در آبادی جازموریان و جنوب استان کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس دارد، مربوط می‌شود. رودخانه‌ای که آبریز مناطق جنوبی مانند جیرفت و در نهایت جازموریان است؛ هرچند ساخت سد جیرفت هم باعث آسیب به جازموریان و افزایش ریزگرد‌ها شد؛ اما اشتباهی دیگر یعنی آبگیری سد صفارود و انتقال آب از جنوب به شمال استان کرمان، می‌تواند تیر خلاصی بر پیکر نیمه‌جان جنوب استان و جمعیت میلیونی آن وارد کرده و همچنین فاجعه زیست‌محیطی تازه‌ای را به ارمغان بیاورد؛ از نابودی صنعت کشاورزی گرفته تا افزایش ریزگرد‌ها و از بین رفتن کامل تالاب‌ها.   بیشتر بخوانید: چرا استانداری کرمان در خصوص حضور موسسه ملل در هتل‌بام کرمان شفاف‌سازی نمی‌کند؟ آباد کردن شمال استان کرمان به قیمت ویرانی جنوب استان آثار بدون بازگشت انتقال آب هلیل‌رود به شمال استان کرمان    ماجرای حراج پلایشگاه کرمانشاه   بحث حراج پالایشگاه نفت کرمانشاه موضوع دیگری بود که در هفته گذشته مطرح شد. این مجموعه استراتژیک در سال ۱۳۰۱ به بهره‌برداری رسیده و فعالیت خود را با تولید روزانه ۲۰۰۰ بشکه آغاز کرده و از آن به عنوان یکی از معدود ظرفیت‌های اشتغالزایی در بیکارترین استان (کرمانشاه) یاد می‌شود.   شواهد نشان می‌دهد که ظرفیت تولید روزانه پالایشگاه نفت کرمانشاه به مرور زمان، رو به رشد بوده و حتی به تولید بیش از ۲۰۰۰۰ بشکه رسیده و با اینکه این مجموعه در زمان جنگ تحمیلی، چندین بار مورد حمله عراق قرار گرفته و دو بار بمباران شده، اما هیچگاه تعطیل نشده و به فعالیت خود ادامه داده است؛ با این حال در سال ۹۵ و به بهانه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی این مجموعه استراتژیک به بخش خصوصی واگذار شد.      
بیشتر بخوانید حراج پالایشگاه نفت کرمانشاه به بهانه خصوصی‌سازی / آیا هیأت داوری قرارداد واگذاری این مجموعه را فسخ می‌کند؟ بررسی روند خصوصی‌سازی پالایشگاه نفت کرمانشاه + فیلم ماجرای اخراج کارکنان پالایشگاه نفت کرمانشاه / کارگر‌ها فریاد نمی‌زنند + فیلم    گلایه کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره) کرج    بحث گلایه کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره) کرج از عدم پرداخت معوقات از مسائل دیگری بود که در هفته گذشته مطرح شد. تعویق چند ماهه حقوق کارکنان بیمارستان، گلایه کارکنان بیمارستان از بدقولی‌های مکرر مالک بیمارستان، شفاف نبودن بدهی‌های قبلی بیمارستان و ... از مسائلی است که بیمارستان امام خمینی (ره) کرج را به مرحله سختی رسانده است.   از سوی دیگر، خسروی، یکی از مالکان بیمارستان می‌گوید که حسابرسی‌های قبلی از بیمارستان دچار اشکالات بسیار بوده و از طرف دیگر سازمان همیاری‌های شهرداری استان البرز اعلام می‌کند که مساله افزایش بدهی یکی از شرکت‌های طلبکار بیمارستان، به‌دلیل اشتباه مالکان بیمارستان رخ داده است.  
کش و قوس‌های بین اداره کل میراث فرهنگی استان البرز و بنیاد مستضعفان درباره ثبت ملی باغ سیب مهرشهر موضوع دیگری بود که در  این هفته به آن پرداخته شد. در باغ سیب درخت انواع میوه‌ها کشت می‌شود؛ بیشتر درختان هم از گذشته گلابی بوده است. درخت گردو، آلبالو، به، گیلاس، آلو، شلیل، خرمالو و انگور هم در باغ سیب یافت می‌شود و هر ساله در فصل بهار و تابستان این میوه‌ها چیده شده و به فروش می‌رسد؛ اما از آنجا که در چهار قطعه اول باغ، درخت سیب کاشته شده و این قطعه‌ها برای مردم قابل مشاهده بوده، به باغ سیب مشهور شده است. باغ سیب زمانی ۷۰ هزار اصله درخت داشته، اما نقشه‌های هوایی نشان می‌دهد که سطح زیرکشت و سبز رنگ این باغ به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده است.       بیشتر بخوانید: گلایه‌های کارکنان بیمارستان امام خمینی(ره) کرج / از عدم پرداخت معوقات تا تخت‌های خالی حال ناخوش باغ سیب مهرشهر / وعده‌های مسئولان برای احیای باغ چه زمانی عملی می‌شود؟      بررسی فسخ قرارداد شرکت هفت تپه   در هفته ای که گذشت، موضوع فسخ قرارداد شرکت هفت تپه به شکل جدی‌تری از سوی نمایندگان مجلس و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور و چندین نهاد دیگر بررسی شد.   کارگران هفت تپه از همان ابتدا خواستار فسخ قرارداد واگذاری شرکت بودند و در ارجاع پرونده بررسی فسخ قرارداد واگذاری آن به هیأت داوری هم نقش موثری داشتند. از این رو، فعالان کارگری این مجموعه بار‌ها بازداشت و تهدید به اخراج شدند. در ماه‌های اخیر به دستور کارفرمای شرکت، برخی از فعالان کارگری از کار تعلیق شدند و اضافه‌کاری‌شان هم قطع شده و در یک بازه‌ای حتی از ورود آن‌ها به هفت تپه ممانعت می‌شد.    
سازمان خصوصى‌سازى هیأت داورى بررسى فسخ قرارداد واگذارى شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، ١٣ دى‌ماه رأى نهایى خود مبنى بر رد فسخ این قرارداد را به سازمان خصوصى‌سازى و این شرکت ابلاغ کرد. طبق قانون، طرفین دعوى تا ١٠ روز فرصت اعتراض به این رأى را داشتند و در نهایت ٢١ دى‌ماه سازمان خصوصى‌سازى به رأى هیأت داورى اعتراض زد و دادخواست قانونى خود در این باره را به دادگاه عمومى حقوقى تهران ارسال کرد.   بیشتر بخوانید: اعمال فشار بر فعالان کارگری هفت تپه از سوی کارفرما / مسئولان استانی سکوت کردند سازمان خصوصى‌سازى به رأى ابلاغى هیأت داورى بررسى فسخ قرارداد واگذارى هفت تپه اعتراض کرد ترکیب هیأت داوری شکایات سازمان خصوصی‌سازی تغییر کند   ادامه مشکلات شرکت هم موجب شد تا در کارگران این شرکت در هفته گذشته مجددا اعتراضاتی داشته باشند. بر همین اساس جمعی از کارکنان هپکو در اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولان به مشکلات این شرکت، بعد از پایان ساعت کاری، گردهمایی کارگری برگزار کردند.   مطالبه مهم کارگران در شرایط فعلی این شرکت، تهاتر بدهی‌ها و حمایت دولت از هپکو است. در این رابطه به گفته کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی صورت گرفت، مقرر شد روند اجرایی تهاتر بدهی‌های هپکو تسریع شود.       شنیده ها حاکی از این است که در این جلسه برای تأمین مالی قرارداد‌هایی که هپکو بسته است، تصمیم گیری و مقرر شد برای تقویت تولید و رونق تولید در این شرکت ۷۰ میلیارد تومان از طریق بانک رفاه تأمین و از طریق سازمان تأمین اجتماعی به شرکت هپکو پرداخت شود.   بیشتر بخوانید: قول مساعد وزیر تعاون برای تهاتر بدهی‌های هپکو با استفاده از تبصره ۵ بودجه ۹۹ دستور وزیر کار برای تسریع در روند اجرایی تهاتر بدهی هپکو  گردهمایی کارگران هپکو در اعتراض به مشکلات شرکت / تهاتر بدهی‌ها اصلی‌ترین خواسته کارگران است   پیگیری مشکل آب شرب مردم بیرم از سوی دانشجویان   ماجرای مشکل آب شرب بیرم هم از مسائلی بود که هفته گذشته مجدد از سوی دانشجویان استان فارس مطرح شد. حدود ۶ سال قبل مسئولان وقت استان فارس وعده دادند که با اجرای طرح آبرسانی از سد سلمان فارسی، مشکل آب شهر‌های شرقی و جنوبی فارس برای همیشه حل می‌شود و شهروندان ساکن این مناطق از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد. البته اقداماتی هم صورت گرفت؛ اما کار‌ها به کُندی پیش رفت و همین موضوع موجب شد تا مردم همچنان از آب ناسالم استفاده کنند.   پیگیری‌های صورت گرفته از سوی تشکل‌های دانشجویی و اهالی منطقه برای حل مشکل آب شرب بیرم بی نتیجه مانده است و علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد برای برطرف کردن این مشکل همچنان سرنوشت آبرسانی به شهرستان لارستان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.     بیشتر بخوانید: سرنوشت نامعلوم آبرسانی به لارستان فارس / ۶ سال انتظار مردم بیرم برای رسیدن به آب قابل شرب  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی پالایشگاه نفت کرمانشاه وزارت علوم پالایشگاه نفت کرمانشاه بسیج دانشجویی دانشگاه بیمارستان امام خمینی امتحانات پایان ترم کارکنان بیمارستان انتقال آب هلیل رود جنوب استان کرمان استان کرمان بیشتر بخوانید تهاتر بدهی ها غافل نبودند فسخ قرارداد هفته گذشته صورت گرفت شفاف سازی بسته ها هفت تپه باغ سیب مشکل آب ثبت نام آب شرب دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دانشجویان حامی فلسطین یک دانشگاه آمریکایی در قاهره با سردادن شعار «پول‌های ما به کجا می‌رود» از ریاست دانشگاه و همه مسئولان خواستند توضیحاتی را در رابطه با نحوه روابط خود با شرکت‌های حامی رژیم اسرائیل ارائه دهند.

دانشجویان در دومین روز از اعتراضات خود با ورود به جشنواره فرهنگی سالانه دانشگاه خواستار قطع ارتباط با شرکت‌های اکسا و اچ پی به دلیل حمایت از اسرائیل شدند. 

این دانشجویان اظهار داشتند که ما  دانشجویان و فارغ‌التحصیلات پایان سرمایه‌گذاری در نسل‌کشی در غزه را اعلام می‌داریم و این که مدرک‌های تحصیلی ما آغشته به خون شهدای فلسطینی باشد را نمی‌پذیریم.

تنها دانشگاه در مصر که دانشجویان آن توانستند در هفته‌های اخیر علیه نسل‌کشی در غزه تظاهرات کنند، همین دانشگاه آمریکایی در قاهره بود زیرا دانشجویان آن از فرزندان نخبگان بوده و پلیس نمی‌تواند به آنها حمله کرده و آنها را بازداشت کند.

دیگر خبرها

  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم