Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از رویترز، آتش‌سوزی موجب تخریب منازل هزاران پناهنده روهینگیایی در اردوگاه‌ها شد.
سازمان ملل اعلام کرد: در ساعات اولیه پنجشنبه آتش‌سوزی مهیبی در اردوگاه‌های پناهجویان روهینگیا در جنوب بنگلادش روی داد و خانه‌های متعلق به هزاران نفر را از بین برد.  
آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) نیز اطلاع داد: بیش از ۵۵۰ پناهگاه در آتش‌سوزی یا به طور کامل یا تا حدی در آتش‌سوزی تخریب شده اند، همچنین ۱۵۰ مغازه و یک مرکز متعلق به یک سازمان غیر انتفاعی تخریب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمیساریای عالی پناهندگان اعلام کرد: در حال تهیه سرپناه، مواد، لباس‌های زمستانی، وعده‌های غذایی گرم و مراقبت‌های پزشکی برای پناهندگان آواره از اردوگاه در منطقه بازار کاکس، یک قطعه زمین مرزی با میانمار در جنوب شرقی بنگلادش است.
این آژانس اضافه کرد: کارشناسان امنیتی با مقامات در ارتباط هستند تا در مورد علت آتش‌سوزی تحقیق کنند. همچنین هیچ‌گونه تلفاتی گزارش نشده است.
محمد شمسود دوزا، معاون رسمی دولت بنگلادش در امور پناهندگان اظهار کرد: آتش نشانی دو ساعت را برای خاموش کردن آتش صرف کرد، اما  انفجار سیلندر‌های گاز در داخل خانه‌ها مانع شد.
دولت بنگلادش طی هفته‌های گذشته چندین هزار روهینگیا را به جزیره‌ای دور افتاده منتقل کرده است، گروه‌های حقوق بشری می‌گویند برخی از انتقال‌ها اجباری بوده است.
بیش از یک میلیون روهینگیا در اردوگاه‌های سرزمین اصلی در جنوب بنگلادش زندگی می‌کنند، اکثر آنان در سال ۲۰۱۷ از سرکوب ارتش میانمار فرار کرده اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آتش سوزی اردوگاه های پناهجویان روهینگیا کمیساریای عالی پناهندگان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای خبرنگار غزه به 142 شهید رسید

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، یک خبرنگار فلسطینی و پسرش در پی بمباران اردوگاه آوارگان نصیرات نوار غزه به شهادت رسیدند

سالم ابوطیور، خبرنگار فلسطینی و پسرش در نتیجه بمباران اردوگاه آوارگان نصیرات در مناطق مرکزی نوار غزه، شهید شدند.

این خبرنگار فلسطینی و فرزندش طی بمباران شب گذشته اردوگاه آوارگان نصیرات توسط ارتش رژیم اسرائیل شهید شدند.

پیکرهای ابوطیور و پسرش پس از انتقال به بیمارستان الاقصی و اقامه نماز میت به خاک سپرده شد.

گفتنی است در نتیجه حملات گسترده ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون 142 خبرنگار به شهادت رسیدند.

 

دیگر خبرها

  • بازدید از اداره اتباع استان گلستان
  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • بررسی وضعیت بیمه اتباع خارجی در قم
  • آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • شمار شهدای خبرنگار غزه به 142 شهید رسید
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات