Web Analytics Made Easy - Statcounter

آ‌یت الله کعبی با اشاره به اینکه امام جماعت تنها محدود به مسجد نیست، گفت: امام جماعت باید به پایش نسل جوان، آسیب های اجتماعی و ساخت جامعه بر پایه ایمان و تقوا بپردازد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد،  سومین همایش مجازی ائمه جمعه و جماعات با بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی به همت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار و با سخنرانی آیت‌الله کعبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت‌الله «کعبی» در این مراسم که در مجتمع فرهنگی و آموزشی محراب و با حضور مجازی ائمه جمعه و ائمه جماعات استان تهران و همچنین برخی از ائمه جماعات استان تهران برگزار شد با اشاره به اینکه آن مرحوم هر آنچه در مورد خودشان بود بازگو نکرده و مراقبت عجیبی از خود داشت، اظهار کرد: خوشبختانه نرم‌افزارهای خوبی امروز از آثار گفتاری و نوشتاری ایشان در مباحث مختلف تنظیم و قابل دسترس است. کتاب‌های زیادی از ایشان منتشر شده که برای جوانان در جهت گام دوم انقلاب اسلامی بسیار کارگشا است و جوانان می‌توانند از آن‌ها بهره مند شوند ، ایشان برای ترو‌یج ‌باورهای اسلامی برای جوانان، حوزه و دانشگاه تلاش‌های ستودنی داشت.

 

این نماینده مجلس خبرگان رهبری در مورد خدمات حو‌زه در عصر غیبت و آشنایی جامعه با حقیقت توحیدی، گفت: اولین خدمت حوزه تبیین صحیح و بدون پیرایه اسلام ‌ناب محمدی برپایه آموزه‌های مکتب اهل‌بیت(ع) است، آیت‌الله مصباح یزدی استاد مسلم در اسلام‌شناسی بود و در همین راستا باتوجه به نیاز روز جامعه موضوعات مختلف را مطرح و در این زمینه علاوه بر تربیت شاگردان فراوان، تحقیقات و‌ نظرات خوبی را هم از خود به یادگار گذاشته است.

 

آیت‌الله کعبی بیان کرد: دومین خدمت حو‌زه به جامعه هدایت معنوی و طریقت عرفانی انسان‌ها است که آیت‌الله مصباح یزدی در ارائه نقشه راه و سبک تربیتی برای رسیدن به خدا صاحب سبک بود، ایشان به توسل به خداوند خیلی عمل کرد.

 

وی افزود: تربیت امام جماعت از دیگر خدمات حوزه علمیه است، امام جماعت امروز فقط محدود به مسجد خود نیست بلکه باید تمام جامعه را همانند مسجد بداند، یک امام جماعت باید به پایش نسل جوان، آسیب‌های اجتماعی، ساخت جامعه برپایه ایمان و تقوا و... بپردازد و اگر در این راه به پیش برویم دستاوردهای سیاسی هم به همراه خواهیم داشت، ائمه جماعات امروز باید قدرت نرم را مدنظر داشته باشند، رسالت روحانیت در هدایت جوانان در این دوره بیش از زمان طاغوت است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از دیگر خدمات حوزه دعوت به صبر در ناملایمت‌ها و دعوت دیگران به صبر و در عین حال مرزبانی همراه با ولایت است البته وظیفه اخلاقی یعنی تقوا را نباید غافل شد، امروز دشمن سعی دارد بین روحانیت و مردم فاصله بیندازد و دشمن واقعی را باید شناسایی کرد.

 

آیت‌الله کعبی ابراز داشت: خدمت دیگر حو‌زه‌های علمیه دیدبانی راهبردی و هدایت مسیر حرکت درست است، امروز نیازمند تحول در عمق معرفت در بین جوانان هستیم.

 

وی بیان کرد: خدمت دیگر حوزه علمیه پیشتازی در مبارزه با استکبار است، همانطور که در انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم شاهد حضور روحانیت در خط مبارزه هستیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حمایت از ولایت در پیشبرد اهداف تمدنی اسلام دیگر خدمت حوزه است، برای این کار نیاز به یک رهبر، اندیشه و تفکر تمدنی داریم، به همین منظور حوزه و دانشگاه هم باید بصیرت لازم در امر ولایت را داشته باشند.

 

آیت‌الله کعبی در پایان با بیان اینکه در دی‌ماه سه ضلع مهم اقتدار امنیتی(شهید سپهبد سلیمانی)، علمی(شهید فخری‌زاده) و اندیشه تمدنی(آیت‌الله مصباح یزدی) را از دست داده‌ایم، گفت: نبود هریک از این ضلع‌ها می‌تواند به فرهنگ تمدنی یک جامعه ضربه بزند.

 

در ‌این‌ مراسم مرتضی طاهری از مداحان کشور به ذکر مصیبت در راستای مقام والای حضرت زهرا(س) به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت آن بانوی بزرگوار پرداخت.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی آیت الله کعبی مجازی آیت الله مصباح یزدی آیت الله کعبی امام جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟

دولت سیدابراهیم رئیسی قریب به 3 سال است که روی کار آمده و طی این مدت عملکردهای خود را در حوزه‌های مختلف به ثبت رسانده و دیگر به‌راحتی می‌توان عملکرد دولت را به بررسی و قضاوت نشست. اینکه دولت در چه حوزه‌ای چه عملکردی از خود به‌جای گذاشته است.

رئیسی و مردانش برخلاف آنچه گفتند و وعده دادند عملکردهای چندان موفقیت‌آمیز و امیدوارکننده‌ای در حوزه اقتصاد را نداشتند تا به جامعه اینگونه القاء کنند که عملکردی فراتر از دولت‌های گذشته داشتیم و بابت این عملکردها باید مورد تقدیر و تکریم هم قرار بگیریم.

روزنامه آرمان ملی نوشت: رئیس‌جمهور و دولتمردان معتقدند که وضعیت جامعه به‌لحاظ مسائل مختلف مساعد و رو به پیشرفت است و انتقادها نیز محلی از اعراب ندارد و آنها که از وضعیت فعلی انتقاد می‌کنند درکی از عملکرد دولت ندارند. از طرفی، اما تحلیلگران، کارشناسان و مردم عادی که این شرایط را با گوشت، پوست و استخوان خود لمس می‌کنند نظر دگرگونه‌ای دارند و معتقدند که دولت رئیسی نه تنها نسبت به گذشته عملکرد مطلوب‌تر و بهتری نداشته بلکه هر چه جلوتر می‌رود روند عملکردها و منبعث از آن شرایط جامعه بغرنج‌تر می‌شود.

نگاهی به افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها در بازارهای مختلف مثل سکه و ارز که تاثیرات فزاینده خود را بر کالاهای مصرفی و مایحتاج مردم گذاشته و می‌گذارد بیانگر آن است که عملکرد دولت چندان قابل قبول نبوده و نیست.

جالب اینکه در چنین شرایط بغرنج اقتصادی برخی دولتمردان یا چهره‌های سیاسی و نمایندگان از عملکرد مطلوب دولت می‌گویند و معتقدند که باید از این عملکرد فیلم درست کرد و به نمایش عموم درآورد. چنانکه سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی دولت شهریورماه گذشته در این خصوص گفته بود: «لازم است برای تک تک این اقدامات و دستاوردها مستند و حتی فیلم و سریال ساخته شود و نمایشگاه برپا گردد.» این همان اختلاف نگاه به عملکردهاست که جامعه خود را در وضعیت بغرنجی می‌بیند، اما دولت و جریان همراه معتقد به ساخت فیلم از عملکردهای دولت هستند.

* 2 نوع فیلم از عملکرد دولت

نگاهی به کارکرد 3 ساله دولت نشان می‌دهد که دولت در تحقق بسیاری از وعده‌های خود از جمله ساخت یک میلیون مسکن؛ ایجاد یک میلیون شغل، رساندن تورم به نصف و تک رقمی کردن آن و تک نرخی کردن ارز ناموفق بوده است. مسائلی چون برجام و FATF نیز به حال خود رها و کلا کنار گذاشته شده است. اما اینکه برخی بدون نگاه به این مسائل و گویی اینکه در این جامعه زندگی نمی‌کنند و از دولت عملکرد اقتصادی حمایت می‌کنند قابل تامل است.   چنانکه اخیرا حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت؛ «قطعا با توجه به اقدامات دولت لازم است که فیلمی از این اقدامات ساخته شود. اطلاع‌رسانی و اینکه مردم را در جریان اقدامات شایسته دولت قرار دهیم باید انجام شود. دولت دستاوردهای مثبتی در حوزه سیاست خارجی و داخلی داشته است که باید در این رابطه اطلاع‌رسانی شود و بهتر است این اطلاع‌رسانی در قالب ساخت فیلم یا مستند باشد.»   با مطالعه برخی از این اظهارات دقیقا این پرسش پیش می‌آید که باید از کدام اقدام و عمل دولت فیلم ساخت که مردم ببینند و از دیدن آن لبخند رضایت بر لبان‌شان بنشیند. تورم میانگین 40 درصد در 3 سال اخیر را که قرار بود طی مدت 4 سال نصف و سپس تک رقمی شود یا قیمت ارز را که تا کانال70 هزار تومانی رفت و با کاهش 11 هزار تومانی در کانال 59 هزار تومان قرار دارد و برخی مدح و ثنایش می‌گویند؟ البته این همان ارزی است که قرار بود تک نرخی شود.   شاید هم می‌خواهند از چندین دوره مذاکرات بی‌حاصل برای احیای برجام فیلم بسازند. به هر حال اگر هم فیلمی ساخته شود از دو نگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.   در فیلمی که دولت از اقدامات خود بسازد؛ قهرمان آن سیدابراهیم رئیسی است که به قرائت دولتی‌ها مدیریت بی‌عیب و نقصی را به نمایش گذاشته و توانسته شرایط را مطلوب و جامعه را راضی نگه دارد. ضدقهرمانش هم منتقدانی هستند که دلسوزانه نسبت به شرایط جامعه و عملکردهای انتقادآمیز هشدار می‌دهند. اما فیلمی که واقعیت امور را به جامعه نشان دهد قهرمانش دولتمردانی خواهند بود که با عملکردهایشان تورم افسارگسیخته و قیمت ارزی را ببار آورده و چنین وضعیت اقتصادی را برای مردم رقم زده‌اند. ناگفته پیداست آنچه در باب دولت در قالب انتقاد از عملکردها گفته می‌شود دلسوزانه و از سر خیرخواهی است و اینکه برخی هر نقد و انتقادی را سیاه‌نمایی می‌خوانند از این رو است که یا تعریف درستی از نقد ندارند و یا نمی‌خواهد کسی به دولت متبوع‌شان انتقادی وارد شود.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • بالندگی، تکاپو و رشد علمی و معنوی یک جامعه مدیون معلم است
  • برجسته ترین بنیان در ساخت یک جامعه موفق تربیت نسل آینده است
  • پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است